Ce sunt „creditele de reglementare” și de ce sunt atât de importante pentru Tesla

18 Mai 2021, 14:53
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
18 Mai 2021, 14:53 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Dependența Tesla de așa-numitele credite de reglementare pentru a câștiga bani a fost repusă în lumina reflectoarelor după ce un dosar de reglementare a dezvăluit că investitorul Michael Burry a luat un pariu de 534 milioane de dolari împotriva producătorului de mașini electrice.

Burry, care a fost descris în cartea lui Michael Lewis „The Big Short”, are o poziție scurtă asupra companiei a pariat că acțiunile Tesla vor cădea.

Într-un tweet acum șters, celebrul administrator de fonduri speculative a spus că dependența Tesla de credite de reglementare pentru a genera profituri este un semn roșu.

Tesla a câștigat venituri din 518 milioane de dolari din vânzările de credite de reglementare în primul trimestru al anului, ajutând producătorul american de vehicule electrice să înregistreze încă un sfert din profit.

Ce sunt creditele de reglementare? Cum funcționează?

Într-o acțiune de reducere a emisiilor de carbon, guvernele din întreaga lume au introdus stimulente pentru producătorii de automobile pentru a dezvolta vehicule electrice sau mașini cu emisii foarte scăzute de carbon. Creditele sunt acordate producătorilor de automobile care construiesc și vând vehicule ecologice.

În SUA, California și cel puțin alte 13 state au reguli referitoare la creditele de reglementare. Acestea impun producătorilor de automobile să producă un anumit număr de așa-numitele vehicule cu emisii zero (ZEV) pe baza numărului total de mașini vândute în acel stat.

Producătorii de automobile care produc astfel de mașini vor primi o anumită cantitate de credite pe baza unor factori precum autonomia vehiculului – ZEV-urile cu rază mai mare de timp obțin mai multe credite.

Acești producători auto trebuie să aibă o anumită cantitate de credite de reglementare în fiecare an. Dacă nu pot atinge ținta, le pot cumpăra de la alte companii care au credite în exces.

Deoarece Tesla vinde doar mașini electrice care intră în categoria ZEV, compania are întotdeauna credite de reglementare în exces și le poate vinde efectiv cu un profit de 100%.

Credite de reglementare în China și Europa

Nu doar SUA au un astfel de sistem de creditare. Uniunea Europeană și China au reguli similare.

În China, cerințele de credite de reglementare pentru producătorii de autovehicule au crescut constant din 2019 și vor continua să o facă. Reglementările chinezești determină valoarea creditului pe vehicul pe baza unui număr de factori, inclusiv gama de vehicule.

Tesla va câștiga, de asemenea, aceste credite verzi în China, una dintre cele mai importante piețe ale sale – dar una în care s-a confruntat cu o serie de publicitate negativă luna trecută.

Luna trecută, Reuters a raportat că o întreprindere comună între producătorul german de automobile Volkswagen și producătorul de stat chinez FAW, a fost de acord să cumpere credite de la Tesla în China.

Modelul de afaceri de reglementare a creditului Tesla

Deoarece Tesla primește toate aceste credite de reglementare gratuit, le poate vinde în esență pentru un profit de 100%. Acest lucru a fost în spatele ultimelor sale trimestre profitabile.

Dar îngrijorarea lui Burry cu privire la încrederea producătorului auto în aceste credite este împărtășită și de alții.

În cel de-al patrulea trimestru al anului 2020 al Tesla, la începutul acestui an, directorul financiar al Tesla, Zachary Kirkhorn, a fost solicitat pentru perspectivele sale privind vânzările de credite de reglementare în 2021. Dar el a spus că este dificil de prezis.

„Ceea ce am spus înainte este că, pe termen lung, reglementarea vânzărilor de credite nu va fi o parte importantă a afacerii și nu planificăm afacerea în jurul acesteia”, a spus el la acel moment.

 

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:42
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Nov. 2024, 12:42 // Actual //  bani.md

Pentru al patrulea an consecutiv, în luna noiembrie, Platforma pentru Promovarea și Dezvoltarea Filantropiei a desfăşurat campania „Săptămâna Naţională a Bunătăţii”. Ghidaţi de sloganul „Bunătatea începe cu tine”, în perioada 11-17 noiembrie, ONG-urile membre ale Platformei au lansat apeluri către autorităţile locale, instituțiile publice, ONG-uri, agenţi economici și cetățeni pentru a se implica activ în acţiuni filantropice și comunitare.

Astfel, timp de 7 zile, faptele bune au cutreierat Moldova în lung şi în lat. Peste 3000 de persoane de toate vârstele au promovat filantropia şi au îndemnat oamenii să facă parte din această campanie naţională, care răspândeşte bunătate.

Au fost desfăşurate acţiuni menite să îmbunătăţească viaţa oamenilor, a mediului, a animalelor şi a comunităţilor în care locuiesc. Bătrânii au fost ajutaţi cu munca prin gospodărie, au primit prânzuri calde sau coşuri cu fructe, împărţite de elevi. Unii participanţi şi-au suflecat mânecile şi au salubrizat locurile publice împânzite de gunoaie, alţii au platat copaci și flori.

Activiştii bunătăţii au demarat multiple colectări de fonduri, haine, rechizite şi obiecte uzate, pentru ajutorarea familiilor aflate în dificultate şi a persoanelor social-vulnerabile din comunitate. O altă campanie de colectare de fonduri a fost organizată pentru copiii infectaţi cu tuberculoză, internaţi la Spitalul Clinic de Ftiziopneumologie.

În cadrul Săptămânii Naţionale a Bunătăţii au fost colectaţi nu doar bani şi haine, dar şi cărţi, pentru a promova cititul în familie şi a creşte generaţii de copii educate şi sănătoase, indiferent de statutul social al familiilor din care provin aceştia.

Faptele bune nu au ocolit nici animalele. Au fost colectate fonduri pentru hrana şi adăpostul acestora, iar câţiva voluntari au construit cuşti şi au hrănit patrupezii fără stăpân, aflaţi pe teritoriul unei Universităţi din Chişinău.

Pentru a promova cultura filantropică şi voluntariatul au fost desfăşurate o serie de lecții publice și concursuri, au fost organizate sesiuni de discuţii pentru a formula recomandări de îmbunătățire a cadrui legal pentru stimularea implicării filantropice, la care au participat deputați, reprezentanți ai instituțiilor publice relevante, ONG-uri și agenți economici.

Campania „Săptămâna națională a bunătății” a fost desfășurată de Platforma pentru Promovarea şi Dezvoltarea Filantropiei cu sprijinul poporului american prin intermediul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID).

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală