Veste șoc pentru moldovenii iubitori de lux! Nemții i-au retras companiei locale dreptul de a mai vinde mașini Mercedes

14 Apr. 2023, 20:54
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Apr. 2023, 20:54 // Actual //  bani.md

S-a adeverit un zvon care circula prin piaţa auto din Republica Moldova, unul care poate fi o veste şocantă pentru fani şi clienţi! Mercedes-Benz nu mai există oficial în ţara noastră, adică nu mai avem un dealer oficial al mărcii premium germane!

Din informațiile pe care le avem de la sediul central al companiei Mercedes-Benz din Germania, zvonul se confirm, scrie autoblog.md.

„At this moment, Grand Premium SRL is no longer our distributor in the Republic of Moldova. We are currently examining how service-related support can be ensured in the market. Please understand that we will not further comment on details.”

„În acest moment, Grand Premium SRL nu mai este distribuitorul nostru în Republica Moldova. În prezent, examinăm modul în care suportul legat de serviciile de mentenanţă (întreţinere) poate fi asigurat pe piață. Vă rugăm să înțelegeți că nu vom mai comenta detaliile.”

Potrivit informațiilor noastre, situaţia ar fi legată inclusiv de un posibil export de automobile noi şi piese în afara ţării, după ce acestea au fost importate pe cale oficială! Drept rezultat i-a fost retrasă licența de activitate.

Grand Premium era singurul distribuitor oficial al mărcii Mercedes-Benz în Republica Moldova. Din decembrie 2007 și-a început activitatea, după ce a semnat un contract direct cu Mercedes-Benz (Stuttgart, Germania).

În Republica Moldova, Grand Premium îndeplinea trei funcții: de reprezentant regional, de distribuitor și de service centru care oferă servicii de garanție și reparații post-garanție pentru autoturismele, dar şi camioanele Mercedes-Benz.

Grand Premium SRL avea deschise până la acest moment neplăcut trei centre auto de vânzări, din componenţa cărora făceau parte şi centre de service: două în Chişinău şi unul în Bălţi.

Din informațiile obținute de BANI.MD de la Serviciul Vamal, în Republica Moldova în anul 2021 au fost reexportate 301 unități de automobile noi Mercedes-Benz și importate – 166 unități. În anul 2022 au fost reexportate – 361 unități și importate – 255 unități.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII