Tesla reduce prețurile mașinilor electrice în Europa. În SUA preţul Model 3 a scăzut deja cu 11%

15 Apr. 2023, 08:53
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
15 Apr. 2023, 08:53 // Actual //  bani.md

Tesla a redus vineri preţurile vehiculelor sale electrice în Europa, Israel şi Singapore, extinzând o reducere globală pe care a început-o în China în ianuarie, provocând îngrijorări cu privire la marja sa de profit, cea mai mare din industria auto, transmite Reuters.

Tesla a raportat săptămâna trecută că livrările din primul trimestru au crescut cu doar 4% faţă de trimestrul precedent, în ciuda faptului că a oferit reduceri în Statele Unite, China, Japonia, Australia şi Coreea de Sud, pentru a stimula cererea

La câteva zile după ce a publicat datele dezamăgitoare referitoare la livrări, Tesla a anunţat a cincea reducere a preţurilor vehiculelor din acest an pe piaţa din SUA, în timp ce Washingtonul se pregăteşte să introducă standarde mai stricte care vor limita creditele fiscale pentru vehicule electrice.

În 2022, cel mai valoros producător de automobile din lume a ratat, de asemenea, ţinta de livrări a CEO-ului Elon Musk, privind o creştere de 50%, menţinută la o creştere de 40%, din cauza problemelor logistice şi a încetinirii cererii.

Tesla a declarat vineri că a redus preţurile pe numeroase pieţe europene, inclusiv Germania şi Franţa, din cauza creşterii şi îmbunătăţirii capacităţii sale de producţie.
În Germania, Tesla a scăzut preţurile vehiculelor sale Model 3 şi Model Y între 4,5% şi 9,8%, au arătat vineri datele de pe site-ul său web, marcând a doua sa reducere de preţuri în acest an, după o reducere de preţ de 1-17% în ianuarie.

În Singapore, compania a redus preţurile vehiculelor sale Model 3 şi Model Y între 4,3% şi 5%, a arătat site-ul său local.

Tesla a redus şi preţurile în Israel, preţul Model 3 cu tracţiune spate, de bază, a scăzut cu 25% după o rundă iniţială de reduceri de preţuri la nivel mondial, efectuată în ianuarie.

Musk a spus că Tesla se va concentra pe reducerea preţurilor pentru a stimula cererea şi că a avut succes în a genera comenzi cu reducerile din ianuarie.
În Statele Unite, Tesla a redus preţul Model 3 cu 11%, cumulat de la începutul anului, cu o reducere de 20% faţă de modelul său de bază Y.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII