Țara paradisul rușilor, lovitură de grație pentru Moscova: Blochează conturile fugarilor lui Putin

15 Apr. 2023, 09:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
15 Apr. 2023, 09:03 // Actual //  bani.md

După începerea războiului din Ucraina provocat de Vladimir Putin și mai ales după mobilizarea noilor recruți din septembrie 2022, rușii au plecat în masă din țară, ca într-un adevărat exod. O țară a fost denumită paradisul rușilor fugari, în special metropola Dubai, dar acum totul se schimbă dramatic pentru ei. Astfel, cea mai mare bancă din Dubai ENBD a început să blocheze conturile de investiții ale rușilor.

Banca va transfera activele rusești în conturi speciale, dar clienții nu vor mai putea retrage fondurile. Emirates NBD (ENBD), a doua cea mai mare bancă din Emiratele Arabe Unite, a început să trimită scrisori clienților săi ruși, avertizând că, dacă aceștia nu sunt rezidenți ai UE, Elveției sau Spațiului Economic European, activele lor vor fi transferate într-un cont separat. cu restricții privind transferurile de numerar, potrivit Novye Izvestia.

Doi clienți ai băncii au confirmat că au primit astfel de scrisori, iar surse din piața bancară au confirmat faptul că transmit astfel de mesaje. Clienții băncii vor fi obligați să folosească un cont special separat pentru a primi cupoane, dividende și venituri din vânzarea valorilor mobiliare.

Ei nu vor putea transfera aceste active în contul lor ENBD. Clienții vor putea, de asemenea, să vândă valori mobiliare din contul lor folosind mecanismul „livrare fără plată” (FOP) în locul mecanismului mai comun „livrare contra plată” (DVP), care prevede circulația simultană a valorilor mobiliare și a banilor între părțile la tranzacție.

ENBD susține că astfel de restricții au fost introduse în conformitate cu directiva UE și că nu există excepții pentru clienții ruși care au reședința în Emiratele Arabe Unite.
Această cerință este obligatorie pentru ENBD, deoarece banca utilizează serviciile depozitarilor Clearstream și Euroclear, precum alte bănci europene și elvețiene. Alte bănci din Emiratele Arabe Unite nu au primit încă notificări de la depozitari și nu vor restricționa activitățile de investiții ale rușilor, totuși, există riscul ca acest lucru să se întâmple în viitor.

Chiar și mai devreme, reprezentanții băncilor din Dubai le-au spus în mod anonim reporterilor că organizațiile lor vor acționa cu clienții ruși extrem de precauți, deoarece deja au suferit încălcări ale sancțiunilor internaționale împotriva Iranului și Sudanului, iar acum înțeleg toate riscurile posibile.

Experții sunt sceptici cu privire la potențialul sistemului bancar din Dubai – acesta este departe de dezvoltarea sa, precum a monștrilor financiari creați în Elveția și alte locuri tradiționale de acumulare de fonduri.
Luna trecută a devenit cunoscut faptul că Emiratele Arabe Unite au anulat licența băncii rusești MTS – după anunțul făcut de Marea Britanie și Statele Unite de a impune sancțiuni împotriva acesteia. Acum sucursala nu are posibilitatea de a deschide noi conturi și de a efectua tranzacții, cu excepția rambursării obligațiilor asumate anterior, iar utilizarea de către bancă a sistemelor de plată ale Băncii Centrale este limitată doar în acest scop.

Mii de ruși s-au stabilit în Emiratele Arabe Unite anul trecut, în principal în Dubai. Aceștia s-au plâns că a fost problematică deschiderea de conturi bancare în băncile locale.

Noua diasporă rusă din Dubai acoperă un spectru care include multimiliardari care au fost pedepsiți cu sancțiuni și lucrători din clasa de mijloc din domeniul tehnologiei care au fugit de războiul președintelui Putin.

Statisticile guvernului rus arată că rușii au făcut 1,2 milioane de călătorii în Emiratele Arabe Unite în 2022, față de un milion în anul 2019, anul de dinaintea pandemiei. Rușii au fost principalii cumpărători nerezidenți ai proprietăților imobiliare din Dubai în 2022, în funcție de naționalitate, potrivit Betterhomes, o agenție de brokeraj din Dubai.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală