VIDEO Chișinăul Turistic: Descoperă istoria străzii Columna 15 și află prin ce se face deosebită

29 Iul. 2023, 09:58
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
29 Iul. 2023, 09:58 // Actual //  Lupu Eduard

Din cele 186 de perimetre urbane care formează nucleul istoric al orașului Chișinău, fiecare adresă are o încărcătură istorică și arhitecturală. Ghidul Ion Ștefăniță vă face cunoștintă, astăzi, cu centrul târgului de altădată și anume strada Columna 115 din Capitală.

„Anume aici era toată mișcarea. Paralele cu strada de Aur, care astăzi este strada Alexandru cel Bun, era strada Nicolaevskaia. La sfîrșitul secolului al XIX-lea, s-a construit această clădire în două nivele, în care a activat o perioadă îndelungată un hotel, „Imperial”. În 1915, din informațiile din arhivă se vorbește despre funcționalitatea turistică a adresei cu destinația hotel. În perioada celui de-al doilea Război Mondial, inclusiv clădirea de pe strada Columna 115 a avut de suferit. Respectiv, în perioada postbelică, până în anul 1948 a fost reconstruită, dar cu o nouă funcționalitate. Clădirea dată a avut menire industrială, fiind o fabrică de încălțămintea cu denumirea Serghei Lazo”, povestește ghidul.

În continuare, vă invităm să vizionați interviul integral.

Proiect finanțat și implementat de Primăria municipiului Chișinău, prin intermediul Programului Buget Civil Chișinău, ediția 2023.

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău