Mega tranzacție! O companie IT co-fondată de un moldovean, cu vânzări de milioane, cumpărată de un mare grup american

19 Aug. 2023, 10:32
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
19 Aug. 2023, 10:32 // Actual //  bani.md

Amdaris, o companie britanică specializată în furnizarea de servicii de dezvoltare software, a fost achiziționată de Insight Enterprises, o corporație americană cu vânzări de peste 10 miliarde de dolari în anul precedent. Fondată în 2009 de moldoveanul Vlad Nanu și Andy Rogers, Amdaris a devenit o prezență semnificativă pe piața IT, dezvoltând soluții software inovatoare și lucrând cu clienți de prestigiu din întreaga lume.

Anul 2022 a fost marcat de o creștere excepțională pentru Amdaris, înregistrând o cifră de afaceri de 27 milioane de lire sterline, ceea ce reprezintă o creștere de 94% față de anul anterior. Compania a reușit să-și dubleze numărul de angajați la nivel global și să înregistreze o creștere semnificativă de 90% în ceea ce privește media veniturilor per client. Aceste performanțe au consolidat poziția Amdaris ca una dintre cele mai rapide companii în creștere din Europa.

La nivel global, Amdaris are circa 800 de angajați.

Pentru Amdaris, expansiunea nu a însemnat doar dezvoltarea în domeniul financiar, ci și geografic. Compania are birouri în Bulgaria, Ucraina, România, Moldova și Dubai, alături de sediul său central din Marea Britanie. În România, Amdaris operează cu succes din 2012 și are acum 250 de angajați, dintre care 200 sunt la Timișoara și 50 la București. Compania își propune să-și dubleze echipa din capitală până la sfârșitul anului.

Sub conducerea Marei Pop, un profesionist cu experiență în dezvoltarea strategică de business și managementul operațiunilor, centrul Amdaris din București joacă un rol esențial în planurile de expansiune ale companiei. Împreună cu Anna Grier, directorul centrului din Timișoara, conducerea feminină reprezintă un element distinctiv al Amdaris România.

Centrul din București nu doar contribuie la dezvoltarea software de calitate superioară, ci și servește ca hub de întâlnire pentru clienți și colegi din întreaga lume. Cu implicarea sa în tehnologie și dezvoltare software, Amdaris continuă să se impună ca un actor cheie în industria IT globală.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

Realitatea Live

22 Oct. 2025, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Oct. 2025, 16:31 // Actual //  Ursu Victor

Piața comerțului alimentar din Rusia trece printr-o transformare profundă pe fondul încetinirii economiei și creșterii accelerate a inflației. Tot mai multe lanțuri de retail renunță la supermarketuri și hipermarketuri, înlocuindu-le cu discountere și așa-numitele „magazine pentru săraci”, potrivit datelor Infoline, citate de publicația Kommersant, citată de Moscowtimes.

În primele nouă luni ale anului 2025, în Rusia s-au închis 67 de magazine mari, cu o suprafață totală de peste 185.000 m². De la 2017 încoace, ponderea supermarketurilor și hipermarketurilor în comerțul cu amănuntul s-a redus aproape la jumătate – de la 37% la 21%. În schimb, discounterele au ajuns să domine piața, urcând de la 49,9% la 63,4% din totalul vânzărilor.

Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrează însă așa-numitele „magazine pentru săraci” (hard discounters) – unități comerciale cu amenajare simplificată, sortiment redus și prețuri extrem de mici. În ultimii opt ani, ponderea acestora a urcat de la 4,8% la 16,4%, arată analiza Infoline.

Directorul general al companiei „Infoline-Analitika”, Mihail Burmistrov, explică această tendință prin schimbarea comportamentului consumatorilor ruși, care adoptă o strategie de economisire în fața scumpirilor.

„Prețurile ridicate la alimente și scăderea puterii de cumpărare au făcut neprofitabilă deschiderea supermarketurilor mari. Retailerii reacționează rapid, transformând spațiile existente în discountere și depozite pentru livrări online”, afirmă Burmistrov.

Potrivit Asociației Companiilor de Retail din Rusia (AKORT), deschiderea unui discounter costă cu 20–40% mai puțin decât a unui supermarket. În plus, comercianții își reduc sortimentul pentru a limita costurile. În iulie 2025, oferta de produse alimentare în magazine s-a diminuat cu 2,3%, iar cea de bunuri nealimentare – cu 1,8%, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Totodată, crește popularitatea micilor magazine de cartier, cu suprafețe între 100 și 200 m². Numărul acestora a urcat cu 15% într-un singur an, a declarat președintele AKORT, Stanislav Bogdanov. Cu toate acestea, suprafața totală a spațiilor comerciale deținute de retailerii ruși s-a redus cu aproximativ 1%. În prezent, primele 200 de lanțuri de retail operează circa 4.700 de supermarketuri și hipermarketuri la nivel național.

Inflația rămâne principalul factor care obligă populația să economisească. Potrivit datelor oficiale ale Rosstat, prețurile au crescut cu peste 40% de la începutul războiului. Un sondaj al companiei Romir arată că 58% dintre ruși au renunțat la anumite produse, 57% caută alternative mai ieftine, iar 49% fac cumpărături doar în discountere sau încearcă să meargă mai rar la magazine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII