Google va solicita ca reclamele politice să facă precizări privind conținutul generat de inteligență artificială

10 Sept. 2023, 06:12
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
10 Sept. 2023, 06:12 // Actual //  bani.md

Începând cu luna noiembrie, Google va solicita ca reclamele politice să indice în mod vizibil atunci când acestea prezintă conținut sintetic – cum ar fi imagini generate de inteligența artificială – a anunțat gigantul tehnologic în această săptămână, conform CNN Business.

Anunțurile politice care prezintă conținut sintetic care “reprezintă în mod neautentic persoane sau evenimente reale sau cu aspect realist” trebuie să includă o dezvăluire “clară și vizibilă” pentru telespectatorii care ar putea vedea anunțul, a precizat Google miercuri într-o postare pe blog. Regula, o completare la politica de conținut politic a companiei care acoperă Google și YouTube, se va aplica conținutului de imagine, video și audio.

Actualizarea politicii vine în contextul în care sezonul de campanie pentru alegerile prezidențiale din SUA din 2024 se intensifică și în timp ce o serie de țări din întreaga lume se pregătesc pentru propriile alegeri majore în același an. În același timp, tehnologia inteligenței artificiale a avansat rapid, permițând oricui să creeze ieftin și ușor texte convingătoare generate de inteligența artificială și, din ce în ce mai mult, materiale audio și video. Experții în integritatea informațiilor digitale au tras un semnal de alarmă cu privire la faptul că aceste noi instrumente de inteligență artificială ar putea duce la un val de dezinformare electorală pe care platformele de socializare și autoritățile de reglementare ar putea fi slab pregătite să îl gestioneze.

Imaginile generate de inteligența artificială au început deja să apară în reclamele politice. În iunie, un videoclip postat pe X de către campania prezidențială a guvernatorului din Florida Ron DeSantis a folosit imagini care păreau a fi generate de inteligența artificială și care îl arătau pe fostul președinte Donald Trump îmbrățișându-l pe Dr. Anthony Fauci. Imaginile, care păreau concepute pentru a-l critica pe Trump pentru că nu l-a concediat pe cel mai important specialist în boli infecțioase al națiunii de la acea vreme, au fost greu de identificat: Ele au fost afișate alături de imagini reale ale celor doi și cu un text suprapus pe care scria “Trump în viața reală”.

În aprilie, Comitetul Național Republican a lansat un spot publicitar de 30 de secunde, ca răspuns la anunțul oficial al președintelui Joe Biden, care a folosit imagini de inteligență artificială pentru a imagina  Statele Unite distopice după realegerea celui de-al 46-lea președinte. Anunțul RNC a inclus pe ecran o mică dezmințire: “Construit în întregime cu imagini AI”, dar unii potențiali alegători din Washington, DC, cărora CNN le-a arătat videoclipul, nu au observat acest lucru la prima vizionare.

În actualizarea politicii sale, Google a precizat că va solicita dezvăluiri privind anunțurile care utilizează conținut sintetic într-un mod care ar putea induce în eroare utilizatorii. Compania a spus, de exemplu, că o “reclamă cu conținut sintetic care face să pară că o persoană spune sau face ceva ce nu a spus sau făcut” va avea nevoie de o etichetă.

Google a precizat că politica nu se va aplica conținutului sintetic sau modificat care este “lipsit de importanță pentru afirmațiile făcute în anunț”, inclusiv modificări precum redimensionarea imaginii, corecții de culoare sau “modificări de fundal care nu creează reprezentări realiste ale unor evenimente reale”.

Un grup de companii de top din domeniul inteligenței artificiale, inclusiv Google, a acceptat în iulie un set de angajamente voluntare prezentate de administrația Biden pentru a contribui la îmbunătățirea siguranței în jurul tehnologiilor lor de inteligență artificială. Ca parte a acestui acord, companiile au declarat că vor dezvolta mecanisme tehnice, cum ar fi filigranele, pentru a se asigura că utilizatorii știu când conținutul a fost generat de AI.

Comisia Electorală Federală a analizat, de asemenea, modul de reglementare a AI în reclamele politice.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:39 // Actual //  Ursu Victor

De la mijlocul lunii decembrie 2024 va fi lansată cursa feroviară Chișinău – Lviv. Anunțul a fost făcut de Alexandr Pertsovskyi, președintele consiliului de administrație al companiei „Ukrzalizniția”, potrivit publicației de specialitate CTS, citată de „European Pravda”.

Conform declarațiilor lui Pertsovskyi, din 15 decembrie „Ukrzalizniția” va inaugura legătura feroviară Lviv – Chișinău.

„Trenul Kiev – Chișinău funcționează deja cu succes. Acum, includem în această conexiune și Lvivul, răspunzând unei cereri populare”, a declarat Pertsovskyi.

Noua rută va funcționa cu un vagon conectat. Acesta va pleca din Lviv la ora 15:00 și va fi atașat la alt tren, cu sosire la Chișinău la ora 11:30.

Potrivit lui Pertsovskyi, orarul este unul convenabil pentru pasagerii care doresc să folosească aeroportul local din Lviv, recunoscut pentru numeroasele zboruri către destinații populare din sud, precum Turcia.

„Acum, Lviv va avea o conexiune directă cu Chișinăul”, a subliniat el.

Noile rute anunțate pentru 2025 vor fi lansate începând cu 15 decembrie 2024. Biletele vor fi puse în vânzare cu 20 de zile înainte de data plecării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală