Germania recunoaşte: are nevoie disperată de imigranţi pentru a-şi vindeca economia

13 Oct. 2023, 07:51
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
13 Oct. 2023, 07:51 // Actual //  bani.md

Guvernul german şi-a redus estimarea de creştere a economiei, avertizând că PIB-ul ţării se va contracta cu 0,4% în acest an, admiţând în acelaşi timp că trebuie să facă faţă unor „provocări structurale majore“, printre care o penurie „disperată“ de forţă de muncă, scrie Financial Times.

Robert Habeck, ministrul economiei şi vicecancelar, a dat vina pentru perspectivele sumbre ale celei mai mari economii europene pe criza energiei creată de invadarea Ucrainei de către Rusia, majorarea dramatică a dobânzilor pentru stăvilirea inflaţiei şi încetinirea comerţului mondial, lansând în acelaşi timp un apel pentru creşterea numărului de imigranţi calificaţi pentru întărirea forţei de muncă în curs de îmbătrânire a ţării.

„Companiile caută cu disperare muncitori, afacerile meşteşugăreşti sunt forţate să respingă comenzi, iar magazinele şi restaurantele sunt nevoite să-şi limiteze programul“, a declarat Habeck. „Şi nu e vorba doar despre muncitori calificaţi, observăm în toate colţurile posibile că pur şi simplu ducem lipsă de muncitori“.

Perspectivele economice ale Berlinului s-au deteriorat de când a anticipat în primăvară că PIB-ul german va avansa cu 0,4% în acest an. Totuşi, Habeck a previzionat că economia îşi va reveni la începutul anului viitor, în condiţiile în care creşterea salariilor şi scăderea inflaţiei este de aşteptat să dea un impuls cheltuielilor gospodăriilor.

Acesta a anticipat că inflaţia va scădea de la 6,1% în acest an la 2,6% în 2024. „Direcţia a fost acum setată pentru o redresare economică sustenabilă“, a susţinut acesta, estimând o creştere de 1,3% anul viitor şi de 1,5% în 2025.

Facturile în creştere la energie, inflaţia ridicată şi slăbirea economiei au erodat susţinerea pentru cele trei partide din coaliţia de guvernământ a Germaniei, toate acestea pierzând voturi în alegerile regionale pentru Bavaria şi Hesse în weekendul trecut, cu Alternativa pentru Germania de extremă dreapta câştigând teren.

Abordând problema reacţiilor negative împotriva imigraţiei ilegale în creştere care au alimentat criticile la adresa guvernului şi au crescut susţinerea pentru AfD, Habeck a declarat că penuria de muncitori străini reprezintă „cea mai acută problemă structurală“ a ţării.

Pe fondul pieţei muncii aflate sub presiune, cât şi a inflaţiei, angajaţii din sectorul public german cer majorări salariale de 10,5% pentru 12 luni, lansând o nouă rundă de negocieri, notează Bloomberg.

Cu 300.000 de poziţii neocupate în sectorul public german, oamenii din multe instituţii muncesc peste propriile limite, a declarat Frank Werneke, şeful sindicatului Verdi.
Trei runde de negocieri cu angajatorii sunt programate a avea loc până în prima jumătate a lunii decembrie. În aprilie, sindicatul a încheiat un acord separat privind majorări salariale pentru angajaţii din sectorul public după ce a încercat de asemenea iniţial să obţină majorări de 10,5%.
Salariile reprezintă un factor cheie pentru Banca Centrală Europeană în eforturile acesteia de a determina dacă dobânzile sunt suficient de sus pentru a readuce inflaţia la ţinta de 2%.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală