China: Vânzări mai mici pentru Apple, creșteri semnificative pentru rivalii Huawei și Xiaomi

23 Nov. 2023, 15:37
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
23 Nov. 2023, 15:37 // Actual //  Lupu Eduard

Apple a înregistrat o scădere a numărului de smartphone-uri vândute în timpul recentului festival de cumpărături Singles Day din China, arată datele Counterpoint Research, rămânând în urma rivalilor interni Huawei și Xiaomi, care au înregistrat creșteri solide, scrie Reuters.

Numărul de smartphone-uri Apple vândute a scăzut cu 4% de la an la an în timpul celor două săptămâni de vânzări, între 30 octombrie și 12 noiembrie, a declarat joi compania de consultanță de cercetare. În comparație, numărul de unități vândute de Huawei și Xiaomi a crescut cu 66% și, respectiv, 28% de la an la an în aceeași perioadă.

Creșterile înregistrate de Huawei și Xiaomi au ajutat la alimentarea unei creșteri de 5% de la an la an a numărului total de smartphone-uri chinezești vândute în perioada de promovare, a precizat studiul.

Prețul pentru cel mai recent model iPhone 15 de la Apple începe de la 5.999 de yuani (832 de dolari), în timp ce smartphone-urile Mate 60 de la Huawei pornesc de la 5.499 de yuani (763 de dolari). Cel mai recent smartphone Mi 14 de la Xiaomi are un preț de la 3.999 de yuani (555 de dolari).

Platformele de comerț electronic din China, precum Alibaba și JD.com, nu au publicat cifrele de vânzări pentru festivalul Singles Day, după ce au renunțat la această practică anul trecut, deși JD.com a declarat că valoarea volumului tranzacțiilor cu produse Apple a depășit 10 miliarde de yuani (1,39 miliarde de dolari) pe platforma sa în perioada respectivă.

Analiștii au declarat că piața chineză de smartphone-uri este pregătită să își revină, firma de cercetare IDC afirmând că se așteaptă ca vânzările să crească de la an la an în trimestrul al patrulea, după zece trimestre consecutive de scădere a livrărilor.

Concurența între modelele de smartphone-uri s-a intensificat înainte de gala anuală de cumpărături, principalele platforme chineze de comerț electronic oferind reduceri semnificative la iPhone-uri în perioada de vânzări.

Apple a lansat seria iPhone 15 la sfârșitul lunii septembrie, la aproximativ o lună după ce Huawei a lansat linia de smartphone-uri Mate 60, alimentate de cipul avansat dezvoltat independent de Huawei.

Seria Mate 60 a primit un sprijin patriotic semnificativ în China, fanii spunând că aceasta arată cum Huawei a reușit să depășească anii de controale la export din partea Statelor Unite, care i-au paralizat inițial afacerea cu smartphone-uri.

Xiaomi a lansat seria de smartphone-uri Mi 14 la sfârșitul lunii octombrie, CEO-ul Lei Jun dezvăluind că vânzările pentru noua linie au depășit 1 milion de unități după lansare.

Pe lângă faptul că se confruntă cu concurența din partea rivalilor interni, analiștii Counterpoint au atribuit performanța slabă a Apple problemelor legate de lanțul de aprovizionare care au limitat disponibilitatea noilor sale modele iPhone 15.

“Apple se îmbunătățește față de luna trecută, dar încă pare să existe probleme în ceea ce privește aprovizionarea”, a declarat Ivan Lam, analist senior pentru producție la Counterpoint, adăugând că se așteaptă ca situația să se normalizeze în curând.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău