Nordgaz Furnizare ajută Moldova să implementeze Pachetul European Energetic III şi să dezvolte piaţa gazelor naturale

19 Dec. 2023, 15:54
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
19 Dec. 2023, 15:54 // Slider //  MD Bani

Indiferent de nota negativă dată de Comunitatea Energetică acţiunilor Republicii Moldova privind implementarea legislaţiei energetice europene (Pachetul Energetic III), compania Nordgaz Furnizare crede în viitorul european al Moldovei şi al pieţei autohtone a gazelor naturale şi depune maximum de eforturi pentru dezvoltarea acesteia. Cu acest scop, Nordgaz Furnizare în 2023 a făcut primii paşi pentru asigurarea consumatorilor cu gaze naturale în calitate de furnizor de alternativă.

După efectuarea, la începutul lunii decembrie, a tranzacţiei cu primul volum de test de gaze naturale, SRL Nordgaz Furnizare a achiziţionat şi a pompat în rezervoarele subterane de gaze din Ucraina 1 milion de metri cubi pentru clienţii săi. Rezerva formată de gaze, Nordgaz Furnizare este gata să olivreze atât populaţiei pe întreg teritoriul Republicii Moldova, cât şi oricărui consumator comercial,conectat la reţelele de presiune medie şi înaltă la un preţ mult mai avantajos pentru consumatorii finali.

Pentru asigurarea transportării gazelor din rezervoarele subterane din Ucraina, Nordgaz Furnizare a încheiat un contract cu SRL „Operatorul sistemului de transport de gaze al Ucrainei”, care va permite livrarea de gaze în regiunile de sud ale Republicii Moldova.

În decembrie, Nordgaz Furnizare a semnat contracte de distribuţie a gazului natural cu „Chişinăugaz”, „Rotalin-gaz”, „Gagauz-gaz”, „Orhei-gaz”, „Taraclia-gaz”, „Floreşti-gaz”, „Ialoveni-gaz”, „Bălţi-gaz”, „Ştefan-vodă-gaz” şi „Cimişlia-gaz”.

În acest an, în adresa Nordgaz Furnizare au venit peste 3 000 pachete de documente de la consumatori casnici şi comerciali. Pentru consumatorii casnici Nordgaz Furnizare propune tariful „Anul econom” – tariful se fixează până la 30.11.2024, plata se efectuează lunar conform consumului. Pentru consumatorii comerciali, Nordgaz Furnizare propune tariful „Business econom” – tariful se stabileşte lunar în baza cotărilor la hub-urile europene, iar achitarea se face în fiecare lună, reieşind din volumul consumat.

„Spre regret, ne confruntăm cu probleme create artificial de cei interesaţi de păstrarea situaţiei actuale în domeniul asigurării consumatorilor finali cu gaze naturale. Indiferent de aceasta, rămânem optimişti, căci situaţia actuală nu poate fi păstrată mult timp, chiar dacă sunt interese. Deoarece aceasta contravine şi intereselor consumatorilor din Republica Moldova, şi obligaţiunilor internaţionale ale ţării. Şi în continuare vom întreprinde paşi pentru asigurarea persoanelor fizice şi juridice cu gaze naturale de calitate la preţuri acceptabile”, a declarat directorul Nordgaz Furnizare, Alexandr Grosu.

P.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală