Ciocolata riscă să se scumpească! Prețul boabelor de cacao a ajuns la maximul ultimelor 46 de ani

17 Ian. 2024, 15:17
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
17 Ian. 2024, 15:17 // Actual //  Lupu Eduard

Prețurile boabelor de cacao au atins un maxim din ultimii 46 de ani, scrie Bloomberg. Cercetătorii constată o creștere anuală a prețurilor de 70%, care este cea mai mare creștere din 2008.

Astăzi, prețul pe tonă de boabe de cacao la bursa ICE din Londra a crescut cu 0,94% și este de 3.752 lire sterline sau 4.777 dolari (la ora 15:06, ora Moscovei). Costul futures de cacao din New York a ajuns la 4.462 USD pe tonă în același timp.

„Nivelurile sunt deja atât de mari încât ar putea distruge cererea”, spune șeful de mărfuri al Citigroup Inc.

Situația nu este de așteptat să se îmbunătățească, deoarece producția de cacao din Africa de Vest, care reprezintă aproape 70% din livrări, a fost mult mai împiedicată de condițiile meteorologice decât se aștepta.

Este posibil ca prețurile la cacao să rămână ridicate până la sosirea noii culturi în octombrie 2024, potențial răcind piața cu aproape 20%, până la 3.500 de dolari pe tonă, a declarat cercetătoarea Capital Economics Megan Fisher. Alți comercianți cred că o scădere a prețurilor ar putea să nu aibă loc până în 2025.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău