Expert Moldindconbank: Când suntem anunțați de fraudă, acționăm rapid ca să blocăm tranzacțiile

18 Ian. 2024, 12:44
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  bani.md
18 Ian. 2024, 12:44 // Bănci şi Finanţe //  bani.md

Escrocii utilizează diverse scheme de manipulare a clienților, cele mai frecvente fiind ”apelul unui lucrător bancar”, transmiterea SMS-urilor cu linkuri dubioase din numele unor companii cunoscute, precum și spargerea paginilor de pe rețelele de socializare. Informația a fost prezentată de către Elena Gligor, șefa Direcției Securitate a Cardurilor de la Moldindconbank, într-un interviu pentru agora.md, realizat în cadrul campaniei ”Securitate bancară și antifraudă”.

„Clienții sunt telefonați de către persoane care se prezintă drept lucrători bancari și afirmă că au loc tranzacții neautorizate, iar clienții speriați le furnizează toate datele. De fapt, lucrătorul bancar niciodată n-o să solicite datele cardului, în special parolele de unică folosință transmise prin SMS, care sunt ca un PIN pentru tranzacții online. Dacă clienții au îndoieli, atunci mai bine închid apelul și revin la numărul oficial al băncii, indicat pe card. Un alt trend de furt de date – utilizarea imaginii unor companii cunoscute. De exemplu, sub pretextul organizării unor campanii, cum ar fi livrarea de colete, clienții primesc mesaje cu un link, în care li se spune că pentru a recepționa coletul e necesar să achite anumite sume de bani suplimentare. Accesând linkul, ei furnizează toate datele cardului escrocilor. O altă schemă vizează spargerea conturilor pe rețelele de socializare, după care escrocii cer datele de card ale persoanelor din lista de prieteni pentru a face transferuri”, a spus Elena Gligor.

Ea a precizat că deținătorii de carduri niciodată nu trebuie să divulge termenul de valabilitate, codul CVV, format din trei cifre de pe verso-ul cardului și parolele primite prin SMS de la bancă.

„Clienții trebuie să fie foarte vigilenți și să citească mesajul SMS, pe care îl primesc, deoarece el conține informația despre scopul de utilizare: tranzacție pe internet sau acces în aplicația mobilă. Aplicația mobilă este o mini bancă în buzunarul clientului și este foarte grav, când clientul transmite escrocilor accesul la ea și la toate conturile sale. Da, banca aplică anumite limitări la tranzacții, pentru a micșora pierderile financiare, însă oamenii nu trebuie să uite de vigilență”, a explicat reprezentanta Moldindconbank.

Elena Gligor a spus că instituția bancară utilizează mai multe instrumente, pentru a proteja și recupera banii clienților. Totuși, cei care dețin carduri bancare trebuie să fie mereu prudenți și vigilenți.

„Totul depinde de situație. Fiind apelat și anunțat de către client despre fraudă, operatorul bancar blochează imediat cardurile, conturile, accesul în aplicație mobilă și transmite informația către Direcția Securitate a Cardurilor. Noi acționăm rapid, verificăm tranzacțiile, stopăm transferurile neautorizate și returnăm banii, atunci când este posibil. În acest sens, contactăm banca beneficiară a transferului. Noi nu putem face nimic, dacă banii deja au fost scoși din cont”, a concluzionat șefa Direcției Securitate a Cardurilor.

Informația despre campania ”Securitate bancară și antifraudă”, inclusiv schemele de fraudă, metodele de protecție și recomandările băncii este disponibilă aici.

Realitatea Live

11 Mai 2024, 07:30
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
11 Mai 2024, 07:30 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Piaţa imobiliară din California este zguduită de creşterea preţurilor asigurărilor, în deja cea mai scumă regiune din ţară, unii locuitorii din Beverly Hills abandonând ideea de a mai încheia poliţe, scrie Bloomberg.

Tendinţa de creştere a preţurilor este observabilă şi în alte zone, în Florida proprietarii plătind de trei ori mai mult pentru o poliţă de asigurare faţă de media naţională. Spre deosebire de statul Florida care este expus la uragane frecvente, în California creşterea preţurilor a fost determinată de incendiile de vegetaţie.

State Farm General Insurance Co., cel mai mare asigurator din California, şi-a anunţat în martie clienţii că va renunţa la 72.000 de poliţe de asigurare, 30.000 dintre acestea acoperind case de locuit.

John Morris a încheiat o asigurare la State Farm în 2022, plătind 22.000 de dolari pe an pentru un plan ce acoperă doar 40% din costurile de înlocuire în valoare de 10 milioane de dolari. Acesta a fost anunţat că acoperirea se va încheia în 2025.

„O să mai existe alternative, dar vor fi mai scumpe”, a explicat Morris.

Unii investitori chiar au renunţat la a cumpăra locuinţe după ce au văzut preţul poliţelor de asigurare. Stephen Shapiro, co-fondator al Westside Estate Agency, a abondanat ideea de investi 15 milioane de dolari într-o casă după ce a aflat că asigurarea va costa 150.000 de dolari pe an.

„Dacă vorbim de 150.000 de dolari pe an, asta anulează capacitatea de a face profit”, a arătat acesta.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău