VIDEO Reinvent Moldova: Olesea Gălușcă deschide seria cu o perspectivă inovatoare asupra industriilor creative

02 Feb. 2024, 17:09
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Feb. 2024, 17:09 // Actual //  Lupu Eduard

Primul episod al emisiunii „Reinvent Moldova”, difuzată la RLIVE TV în fiecare zi de marți de la 15:30 și prezentată de Otilia Cotruța, consultant PR și Comunicare, a adus în prim-plan o viziune îndrăzneață asupra viitorului Republicii Moldova prin intermediul industriilor creative. Aceasta a fost prezentată de Olesea Gălușcă, Manageră Industria Creativă, Proiectul Tehnologiile Viitorului. Discuția a oferit o radiografie detaliată a sectorului creativ moldovenesc, un domeniu în plină expansiune care promite să redefinească economia și identitatea țării din aspectul recunoașterii potențialului economic. Interviul va fi redifuzat sâmbătă, la 09:00, iar duminică, începând cu ora 15:00.

Republica Moldova, odată cunoscută mai ales pentru vinurile sale (care, de altfel, sunt din ce în ce mai recunoscute pe plan global) își croiește acum un nou drum pe harta globală prin industrii creative și servicii, produse, concurențiale pe plan internațional. De la design, media digitală și interactivă, până la producție de film și tehnologii avansate, sectorul creativ moldovenesc cunoaște o dezvoltare rapidă, susținută de liberalizarea economiei și integrarea în lanțurile valorice internaționale.
Olesea Gălușcă a evidențiat diversitatea și complexitatea serviciilor oferite în Moldova, inclusiv design de produs și identitate, vlogging, blogging, producție cinematografică, și dezvoltarea jocurilor video. Această paletă largă de servicii subliniază potențialul enorm al Moldovei de a inova și de a excela pe scena internațională.

Un punct forte al discuției a fost industria software a Moldovei, un lider în contribuția la PIB și la ocuparea forței de muncă, datorită unei forțe de muncă competitive și stimulentelor fiscale. Această performanță remarcabilă demonstrează capacitatea Moldovei de a se adapta și de a prospera într-o economie globalizată.

Centrul de excelență Artcor și MEDIACOR, primul centru de producție digital-media din țară, au fost prezentate ca exemple de infrastructuri care sprijină inovația și dezvoltarea în industriile creative. Aceste platforme oferă spații de co-working, studiouri de înregistrări, și acces la programe educaționale, stimulând astfel schimbul de idei și know-how între profesioniștii din domeniu.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Un proiect în plină dezvoltare, despre care  am primit mai multe detalii și despre care vom scrie separat este Muzeele Viitorului. Contribuția industriei creative la economia națională este impresionantă, cu venituri de aproape 200 de milioane de dolari în 2022 și o creștere semnificativă a numărului de companii și locuri de muncă în sector. Aceste cifre reflectă dinamismul și potențialul de creștere al sectorului în Moldova.

Prin participarea Olesei Gălușcă la „Reinvent Moldova”, telespectatorii au avut ocazia să înțeleagă mai bine cum industriile creative pot juca un rol cheie în modernizarea și internaționalizarea Moldovei. Discuția a oferit nu doar o perspectivă asupra stadiului actual al sectorului, ci și asupra viitorului promițător pe care îl poate avea Moldova prin valorificarea talentului și inovației locale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău