MMZ a trecut cu succes printr-o recertificare a sistemului de management al calității și a managementului ecologic

27 Feb. 2024, 13:05
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
27 Feb. 2024, 13:05 // Actual //  bani.md

Uzina Metalurgică din Moldova (MMZ) a trecut cu succes printr-o recertificare în domeniul sistemului de management al calității și a auditului de supraveghere în domeniul managementului ecologic la compania elvețiană SGS. Un grup de experți din domeniul serviciilor de inspecție, expertiză, teste și certificare al companiei elvețiene SGS a vizitat uzina pentru a efectua un audit de trei zile, inclusiv asupra sistemului de management al calității și a managementului ecologic. Rezultatele auditului au atestat conformitatea producției cu cerințele standardelor internaționale, iar ca rezultat, MMZ a fost recertificat conform standardelor ISO 9001:2015 și a fost verificat conform standardului ISO 14001:2015.

Experții elvețieni au remarcat un nivel înalt de implicare a întregului colectiv MMZ în procesele sistemului integrat de management, de la Directorul General și directorii de departamente până la muncitorii din procesele tehnologice principale.

În timpul verificării producției principale, s-a remarcat un nivel ridicat de dezvoltare a tehnologiei, o automatizare și vizualizare înaltă a proceselor, echipamente moderne, o gamă largă de produse fabricate, mobilitatea tehnologiei, care permite anticiparea așteptărilor clienților cu privire la caracteristicile calitative. Experții grupului de audit SGS au evidențiat un nivel înalt de satisfacție a clienților de 99,9% din 100, ceea ce indică calitatea extrem de ridicată a produselor fabricii. De asemenea, s-a remarcat extinderea funcționalității sistemului de gestionare electronică a documentelor și utilizarea codurilor QR pentru gestionarea procesului de descărcare a producției finite și controlul accesului vehiculelor în complexul logistic.

A fost menționat un nivel înalt de competență al personalului laboratorului central de testare, care este acreditat în sistemul internațional ILAC și își îmbunătățește continuu competențele în programele internaționale de schimb de experiență între laboratoare. A fost remarcată și dotarea înaltă a laboratorului cu noi utilaje și sisteme de control.

De asemenea, a fost menționată implicarea experților fabricii în conferințele științifice-practice ale instituțiilor de învățământ superior din regiune cu privire la protecția mediului înconjurător. Experții SGS au remarcat că acțiunile fabricii în domeniul economisirii apei au permis reducerea consumului de apă cu 6,25% (43.239 m³) în comparație cu anul precedent, ceea ce depășește de 4 ori ținta stabilită. S-a acordat o evaluare înaltă renunțării la clor în procesul de tratare a apei și trecerea la tehnologii mai moderne în acest proces.

Conducerea fabricii subliniază faptul că implementarea proiectelor ecologice este o prioritate în planul investițional al uzinei. Investițiile în programele ecologice implementate au depășit 7 milioane de dolari americani, demonstrând o poziție activă în domeniul ecologic al uzinei. Prin planul investițional în proiecte ecologice de peste 30 de milioane de dolari, MMZ își confirmă statutul de lider în protejarea mediului înconjurător.

Proiectele cheie ale acestui program vizează protejarea atmosferei, a bazinelor acvatice și a resurselor terestre, precum și amenajarea teritoriului. Fabrica implementează activ tehnologii moderne, orientate spre reducerea emisiilor și respectarea strictă a standardelor de protecție a mediului.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală