Moldova îşi promovează vinurile şi atracţiile turistice, în cadrul Global Soft Summit, desfăşurat la Londra

01 Mart. 2024, 15:12
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
01 Mart. 2024, 15:12 // Actual //  bani.md

În perioada 28 şi 29 februarie, la Londra a avut loc cea de-a cincea ediţie a Global Soft Summit 2024, care în acest an pune accent pe viitorul economiei globale şi identificarea celor mai bune ţări pentru investiţii, comerţ, talente şi atracţie turistică. Republica Moldova a fost reprezentată la eveniment de către Wine of Moldova, prin intermediul Castel Mimi. Evenimentul a adunat în capitala Marii Britanii aproximativ 300 de participanţi din peste 100 de ţări.

În seara zilei de 28 februarie, reprezentantul ţării noastre, Cristian Gafin, le-a vorbit celor prezenţi despre poziţia Republicii Moldova pe piaţa mondială de vinificaţie, a prezentat vinurile Castel Mimi şi a adunat aprecierea publicului.

„Lumea a fost impresionată de valoarea pe care o aduce vinul Republicii Moldova. Mulţi oameni au rămas uimiţi de faptul că Moldova, fiind o ţară atât de mică, ocupă un loc destul de important în industria mondială a vinului. Mulţi participanţi mi-au spus că prezentarea pe care am făcut-o, precum şi vinurile degustate le-au trezit dorinţa de a vizita Republica Moldova”, susţine reprezentantul Wine of Moldova, Export Managerul Castel Mimi, Cristian Gafin.

Pe lângă prezentarea brandului de ţară ca producător de vinuri de calitate, Moldova a fost poziţionată şi ca o destinaţie turistică pe harta lumii, demnă de a fi vizitată. Informaţiile aflate despre ţara noastră le-a provocat curiozitate celor prezenţi.

„Au rămas impresionaţi de frumuseţea Castel Mimi, de faptul că acolo a avut loc un summit european. Mai în glumă, mai în serios, participanţii spuneau că dacă castelul a fost suficient de bun pentru a găzdui delegaţiile eruropene, atunci cu siguranţă este la cel mai înalt nivel pentru a-i găzdui şi pe ei, şi sigur îşi vor anunţa colegii, prietenii, familia, despre Castel Mimi şi îl vor recomanda ca locaţie turistică bună de vizitat”, a precizat Cristian Gafin.

Prima seară a summit-ului s-a încheiat cu o recepţie cu degustare de vinuri exclusiv moldoveneşti. Participanţii la eveniment au putut face cunoştinţă cu vinurile noastre produse de Castel Mimi, pe care le-au apreciat şi savurat la final de zi.

În cadrul degustării au fost prezentate cupaje şi vinuri produse din soiuri autohtone de struguri, precum Sânzienele, Rara Neagră Rose, precum şi Roşu de Bulboaca, vinuri pe care le-au degustat şi liderii europeni, prezenţi la Summit-ul Comunităţii Politice Europene, desfăşurat pe 1 iunie 2023, la Castel Mimi.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII