O nouă provocare pentru Erdogan: Inflaţia a crescut la maximul ultimelor 15 luni, ajungând la 67% în februarie

04 Mart. 2024, 14:24
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
04 Mart. 2024, 14:24 // Actual //  Lupu Eduard

Inflaţia din Turcia a crescut mai mult decât se aştepta, atingând un maxim al ultimelor 15 luni, punând la încercare hotărârea băncii centrale de a menţine ratele dobânzilor la un nivel scăzut, în ciuda creşterii persistente a preţurilor, scrie FT.

Inflaţia anuală a preţurilor de consum a ajuns la 67% în februarie, în creştere de la puţin sub 65% în ianuarie şi peste prognoza de 65,7% prevăzută într-un sondaj Reuters realizat în rândul economiştilor.

Banca centrală a majorat rata dobânzii de politică monetară de la 8,5% în iunie anul trecut la 45%, după ani în care preşedintele Recep Tayyip Erdoğan a insistat să menţină ratele la niveluri foarte scăzute.

Banca a semnalat luna trecută că va majora din nou ratele doar dacă va observa o schimbare „semnificativă şi susţinută” a tendinţelor inflaţiei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău