Într-un oraș din România se caută șoferi din Republica Moldova

14 Mart. 2024, 11:05
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Mart. 2024, 11:05 // Actual //  bani.md

Primarul municipiului Iași, Mihai Chirica, afirmă că există riscul să apară sincope privind găsirea șoferilor profesioniști la Compania de Transport Local (CTP) și că o soluție ar fi angajarea de șoferi din Republica Moldova, edilul anticipând că presiunea va crește după ce în județ vor fi deschise marile șantiere.

Edilul Mihai Chirica a declarat, marţi, la semnarea contractului de furnizare a 25 de autobuze electrice pentru municipiul Iaşi, că este tot mai greu de găsit pe piaţă şoferi profesionişti şi că pot apărea probleme în perioada următoare pentru că vor fi multe mari proiecte în zonă care necesită un număr mare de şoferi.

”Există riscul să apară sincope în ce priveşte numărul de şoferi la Compania de Transport. Se vor deschide şi noi şantiere mari în judeţ, mă refer la autostrăzi, la spitalul regional sau la sala polivalentă, iar presiunea va creşte”, a precizat primarul Mihai Chirica.

El nu a exclus ca o parte din actualii şoferi ai companiei de transport public să plece să lucreze pentru firmele implicate în aceste proiecte.

Edilul ieşean a afirmat că o soluţie ar fi aducerea de şoferi profesionişti din Republica Moldova, dar că există şi posibilitatea ca unii dintre actualii angajaţi ai CTP să se recalifice şi să urmeze cursuri pentru a deveni şoferi profesionişti.

Primarul Mihai Chirica şi reprezentantul Anadolu Automobil Rom SRL au semnat marţi contractul de furnizare a 25 de autobuze electrice cu o lungime de 10 metri, a 25 de staţii de încărcare lentă şi a opt staţii de încărcare rapidă.

Proiectul are o valoare totală de aproximativ 14,4 milioane de euro, iar finanţarea va fi asigurată prin PNRR.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală