UE își propune să își crească exporturile către China într-un domeniu cheie, în pofida tensiunilor comerciale

22 Apr. 2024, 12:30
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Apr. 2024, 12:30 // Actual //  bani.md

Uniunea Europeană își propune majorarea exporturilor de produse agroalimentare spre a doua mare economie a lumii şi păstrarea hranei deasupra tensiunilor comerciale crescute dintre China şi UE, afirmă comisarul european pentru Agricultură, Janusz Wojciechowski, citat de Reuters.

„În comerţul cu alimente, nu există bariere pentru importurile chineze. Intenţia mea este să evit, pe cât posibil, ca agricultura să fie penalizată pentru problemele din alte sectoare, lucru care se poate întâmpla uneori”, a declarat Janusz Wojciechowski, într-un interviu acordat luni la Shanghai în timpul unei vizite oficiale pe care o efectuează în China.

Jens Eskelund, preşedintele Camerei Europene de Comerţ din China, a declarat săptămâna trecută că vizita comisarului european vine într-un moment în care China şi Europa se îndreaptă lent spre o situaţie de criză, în condiţiile în care creşterea protecţionismului ameninţă să se transforme într-un război comercial total.

Spre deosebire de sectoare precum panourile fotovoltaice şi noile vehicule ecologice, sectorul agroalimentar al Uniunii Europene înregistrat un surplus de pe urma schimburilor comerciale cu China.

UE vrea să exporte produse alimentare pentru clasa de mijloc în creștere în China

Faţă de alte sectoare, comerţul liber de alimente rămâne „un instrument foarte important pentru a asigura securitatea alimentară peste tot”, acesta fiind motivul pentru care sancţiunile occidentale impuse Rusiei, după invadarea Ucrainei, nu au fost aplicate şi la produsele agroalimentare, a spus comisarul Wojciechowski.

Anul trecut, exporturile UE de produse agroalimentare în China s-au cifrat la 14,6 miliarde de euro, în scădere cu 8%, comparativ cu 2022, în timp ce importurile UE din China au scăzut cu 15% până la 8,3 miliarde de euro.

Wojciechowski a apreciat că există loc pentru creşterea exporturilor UE în China pentru o gamă largă de produse agroalimentare, de la carnea de pasăre şi până la carnea de porc, vită şi chiar şi produse lactate, un segment care este deja într-un stadiu avansat de penetrare în China.

„Putem vedea o extindere a clasei mijlocii de consumatori care caută alimente de calitate ridicată. Asta constituie o şansă pentru producătorii europeni de alimente să îşi majoreze exporturile”, a spus oficialul european.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală