Gigantul Volkswagen renunţă la planul de a trece la maşini complet electrice

17 Mai 2024, 12:24
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Mai 2024, 12:24 // Actual //  bani.md

Planul „all-in on electric vehicles” al Volkswagen nu mai există. Un cumul de factori dublat de vânzările record ale maşinilor cu motoare cu combustie duce la o schimbare de strategie a gigantului german.

Volkswagen, care şi-a prezentat familia de maşini electrice ca fiind esenţială pentru viitorul său, a recunoscut săptămâna trecută că va avea nevoie de mai multe maşini hibride plug-in, deoarece vânzările de vehicule electrice încetinesc, relatează Bloomberg.

Acest lucru marchează doar cea mai recentă ajustare pe care VW a făcut-o la strategia de electrificare, după ce compania a ratat mai multe lansări de modele şi a rămas în urmă în China, unde mărcile locale domină acum.

De asemenea, producătorul a renunţat la eforturile de a căuta investitori externi pentru unitatea sa de baterii şi a renunţat la planurile pentru o fabrică de vehicule electrice de 2 miliarde de euro în Germania.

De fapt, producătorul auto vinde atât de multe maşini care funcţionează încă cu motoare cu combustie, încât este pe cale să îşi depăşească anul viitor cota de emisii, ceea ce l-a determinat pe directorul executiv Oliver Blume să ceară clemenţă din partea autorităţilor europene de reglementare. Este o schimbare bruscă faţă de acum doar trei ani, când lobby-ul agresiv al VW pentru vehiculele electrice în Uniunea Europeană a provocat disensiuni între companie şi unii dintre colegii săi din regiune.

VW nu a avut de ales decât să se aplece asupra mesajelor de electrificare după ce a pariat puternic pe motoarele diesel „curate”. Acest pariu s-a dus pe apa sâmbetei atunci când compania a fost prinsă trişând la testele de emisii, ceea ce a forţat-o să se orienteze puternic către vehiculele alimentate cu baterii. Până în 2019, directorul general de atunci, Herbert Diess, a anunţat că va lansa până la 75 de modele complet electrice în următorul deceniu.

VW nu este singura companie care trebuie să se recalibreze ca urmare a încetinirii pieţei vehiculelor electrice. Ţări precum Germania şi Suedia au încetat sau au redus subvenţiile pentru maşinile electrice, care tind să fie în continuare mai scumpe decât cele cu combustie, ceea ce a afectat întregul sector. De asemenea, lacunele din reţelele publice de încărcare continuă să descurajeze potenţialii cumpărători.

BMW AG, care a avut mai mult succes în vânzarea de vehicule electrice decât rivalii săi germani, a avertizat totuşi în această săptămână că planul UE de a interzice efectiv vânzările de vehicule noi cu motoare cu combustie până în 2035 va afecta industria.

Autorităţile europene de reglementare urmează să revizuiască politica în 2026.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală