Banii nu au culoare politică: Cei mai mari CEO ai Americii se înghesuie din nou să-l susţină pe Trump

15 Iun. 2024, 13:41
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
15 Iun. 2024, 13:41 // Bani și Afaceri //  bani.md

Atunci când Donald Trump a câştigat preşedinţia în 2016, liderii de afaceri au venit în număr mare să se întâlnească cu el, în speranţa de a-i atenua politicile comerciale şi retorica populistă, încurajând în acelaşi timp agenda sa de dereglementare şi de impozitare favorabilă mediului de afaceri, scrie WSJ.

Aceştia se înghesuie să se întâlnească din nou cu el. De când Trump şi-a învins ultimul mare duşman primar al Partidului Republican, mai multe nume mari din lumea finanţelor s-au aliniat în spatele său. Săptămâna aceasta, o serie de directori executivi l-au ascultat cu atenţie în timp ce promitea mai multe reduceri de taxe şi îşi acoperea unele dintre cele mai dure promisiuni privind imigraţia.

Directorii spun că dorinţa lor de a-l asculta pe Trump provine din frustrarea faţă de preşedintele Biden, din conştientizarea din ce în ce mai mare a faptului că Trump ar putea câştiga şi din dorinţa de a modela agenda republicanului înainte de alegeri – mai degrabă decât să se agite pentru a face acest lucru după. Mulţi dintre cei care s-au distanţat de Trump în urma revoltei din 6 ianuarie 2021 de la Capitoliu, provocată de susţinătorii fostului preşedinte, şi-au îndulcit criticile.

Chiar şi directori executivi precum Jamie Dimon de la JPMorgan Chase şi Brian Moynihan de la Bank of America, care în mod obişnuit evită să facă declaraţii de susţinere, au dat semne de apropiere faţă de politicile lui Trump sau au vorbit despre cele ale lui Biden.

Dimon, Moynihan, directorul general al Citi, Jane Fraser, şi Charlie Scharf, de la Wells Fargo, au fost prezenţi joi la reuniunea Business Roundtable, unde Trump s-a adresat grupului. Trump le-a spus că, în calitate de preşedinte, va fi mai bun decât Biden în ceea ce priveşte taxele şi economia. El a spus că rata impozitului pe profit ar trebui să fie de 20%, la un moment dat susţinând că ar putea coborî până la 15%, ţinta iniţială a campaniei sale, potrivit unei persoane care a fost prezentă.

Dimon şi-a surprins colegii de la Forumul Economic Mondial de la Davos, Elveţia, la începutul anului, când a declarat într-o apariţie televizată că Trump are „oarecum dreptate” în unele privinţe, cum ar fi comerţul şi imigraţia.

Moynihan, mai discret decât Dimon, a criticat politicile lui Biden ca fiind rele pentru afaceri, pe baza unor discuţii cu clienţii băncii. El le-a spus oamenilor că clienţii băncii, mulţi dintre ei din mijlocul ţării, se plâng de politicile lui Biden, în special în ceea ce priveşte acordarea de autorizaţii pentru proiecte energetice şi încheierea de tranzacţii.

Trump este fericit să le spună liderilor de afaceri în mare parte ceea ce vor să audă. În afară de mai multe reduceri de taxe, el a spus că ar fi prietenos cu inteligenţa artificială şi că ar fi uşor de reglementat, în special pentru încheierea de tranzacţii. Comisia Federală pentru Comerţ din timpul administraţiei Biden a fost printre cele mai agresive din ultimii ani, încercând să blocheze fuziunile şi să ţină în frâu companiile gigant.

Dar politicile lui Trump în domenii precum imigraţia şi declaraţiile pe care le-a făcut şi care pun la îndoială statul de drept fac ca întreprinderile să fie precaute. Joi, el a lansat în faţa republicanilor din Camera Reprezentanţilor ideea – lipsită de detalii – a unui sistem de venituri federale cu tarife totale, suficient de mare pentru a înlocui impozitul pe venit.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală