Apple nu se mai numără printre primii 5 furnizori de smartphone-uri din China

27 Iul. 2024, 11:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
27 Iul. 2024, 11:56 // Actual //  bani.md

Producătorul de iPhone-uri Apple a fost scos din topul celor mai mari cinci furnizori de smartphone-uri din China, în trimestrul al doilea, pe măsură ce concurenţa venită din partea brandurilor autohtone, precum Huawei, se intensifică, potrivit unui raport realizat de firma Canalys, citat de CNBC, transmite News.ro.

Cota de piaţă a Apple în China a scăzut la 14% în trimestrul al doilea, arată raportul, de la 15% în primul trimestru şi 16% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Producătorul de iPhone-uri, care a fost al treilea cel mai mare furnizor de smartphone-uri în al doilea trimestru al anului trecut, a coborât pe locul şase, cu aproximativ 9,7 milioane de livrări de telefoane, conform calculelor CNBC.

”Este primul trimestru din istorie în care furnizorii autohtoni domină toate cele cinci poziţii”, a declarat Lucas Zhong, analist de cercetare la Canalys.

Livrările Apple au fost în declin din primul trimestru, când au scăzut cu 25% de la an la an, la 10 milioane de telefoane.

Strategiile vânzătorilor chinezi pentru produse high-end şi colaborarea lor profundă cu lanţurile de aprovizionare locale încep să dea roade în funcţiile hardware şi software.

Cel mai recent telefon Magic V3 al Honor, care foloseşte GenAI, a îmbunătăţit semnificativ experienţa utilizatorului cu dispozitivele pliabile”, a adăugat Zhong.

Pe de altă parte, Apple se confruntă cu un un blocaj pe piaţa chineză, deoarece îşi propune să ”stabilizeze preţurile cu amănuntul şi să protejeze marjele partenerilor”, a spus el.

Localizarea serviciilor Apple Intelligence în China va fi o mişcare importantă în următoarele 12 luni, a spus Canalys, deoarece mărcile chineze încorporează în mod agresiv AI generativă în produsele lor.

Din aprilie până în iunie, Vivo a revenit pe primul loc, cu o cotă de piaţă de 19% şi 13,1 milioane de unităţi livrate – datorită vânzărilor puternice offline şi online în timpul festivalului de comerţ electronic ”618”.

Oppo s-a menţinut pe locul doi, cu 11,3 milioane de unităţi, susţinut de lansarea noii sale serii Reno 12.

Honor, companie desprinsă din grupul Huawei, s-a clasat pe locul al treilea, cu 10,7 milioane de telefoane livrate, marcând o creştere de 4% faţă de intervalul similar al anului anterior.

Huawei s-a clasat pe locul patru, cu o cotă de piaţă de 15% şi 10,6 milioane de telefoane livrate – nu a ajuns în primele cinci cu un an mai devreme.

Afacerile de consum ale Huawei au cunoscut o renaştere în China după lansarea smartphone-ului său Mate 60.

Xiaomi a ocupat locul cinci, susţinută de lansarea primei sale maşini electrice, SU7, contribuind, de asemenea, la vânzările solide ale K70 şi seriei emblematice 14, a spus Canalys.

În general, piaţa chineză de smartphone-uri a crescut cu 10% de la an la an în al doilea trimestru, livrările depăşind 70 de milioane de unităţi, a spus Canalys.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

26 Dec. 2024, 17:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
26 Dec. 2024, 17:00 // Actual //  Ursu Victor

În 2025 China va depăşi Occidentul la vânzările de maşini electrice. Toate prognozele indică o creştere fulminantă a vânzărilor de automobile „verzi” în raport cu cele tradiţionale, în timp ce piaţa din Europa şi SUA  încetineşte reflectând adoptarea lentă de către industria auto tradiţională a noii tehnologii, incertitudinea privind subvenţiile din partea statului şi creşterea protecţionismului împotriva importurilor din China, scrie FT.

Potrivit prognozelor, în 2025 numărul automobilelor electrice din China s-ar dubla – de la 5,9 milioane în 2022 la 12 milioane – iar vânzările de autovehicule tradiţionale vor scădea cu peste 10% anul viitor, ajungând la mai puţin de 11 milioane, reflectând o scădere de aproape 30% faţă de 14,8 milioane în 2022.

Robert Liew, director de cercetare în domeniul energiei regenerabile pentru Asia-Pacific la Wood Mackenzie, a declarat că succesul chinezesc în domeniul automobilelor electrice este o doavadă a dezvoltării puternice a tehnologiei în interiorul ţării şi a faptului că au reuşit cu succes să îşi securizeze lanţurile de aprovizionare globală pentru resursele necesare automobilelor electrice.

„Vor să electrifice totul. Nicio ţară nu se apropie de nivelul Chinei” a spus Robert Liew.

Deşi ritmul de creştere a vânzărilor de vehicule electrice în China a încetinit din frenezia post-Covid, previziunile sugerează că obiectivul oficial al Beijingului, stabilit în 2020, ca vehiculele electrice să reprezinte 50 % din vânzările de automobile până în 2035, va fi atins cu 10 ani mai devreme decât era prevăzut.

Previziunile marilor bănci internaţionale privind China subliniază faptul că, în următorul deceniu, fabricile create în China pentru a produce zeci de milioane de autovehicule cu motoare tradiţionale nu vor mai avea aproape nicio piaţă internă de deservit.

Totodată ele atrag atenţia că ascensiunea rapidă a industriei chineze de vehicule electrice ameninţă acum campionii naţionali ai producţiei auto din Germania, Japonia şi SUA.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală