Licitația scandaloasă de la Aeroportul Chișinău: Companiile din UE mai au la dispoziție doar trei zile

29 Iul. 2024, 13:06
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Iul. 2024, 13:06 // Actual //  bani.md

Compania franceză „Lagardere” este practic câștigătorul licitației de la aeroport, care urmează a fi reluată imediat după ce se publică în Monitorul Oficial a legii adoptate repetat, după ce fusese declarată neconstituțională. Asta deoarece alți potențiali pretendenți la spațiile comerciale de acolo au la dispoziție mai puțin de trei zile să depună pachetul de documente, dacă vor să participe la concurs. A spus-o chiar șeful APP, Roman Cojuhari, în cadrul unei emisiuni la TV8, scriu jurnaliștii de la ziua.md.

Potrivit lui, în pofida termenului extrem de restrâns, Aeroportul ar urma să transmită „oferta” și altor companii din Uniunea Europeană, „care au fost identificate”. În același timp, el a precizat că, după revotarea legii cu bucluc, licitația nu va fi organizată din nou, ci reluată din punctul în care a fost oprită.

„La ultima a fost un singur dosar, compania Lagardere. Acum, la licitația în desfășurare este depus deja un dosar (tot Lagardere). Termenul rămas pentru finalizarea licitației este de trei zile. Am rugat comisia ca, după ce va fi publicat anunțul în Monitorul Oficial, să fie expediate și acele scrisori către toate companiile care au fost identificate în UE și pot participa la această licitație, să-i anunțe că, din data cutare, până în data cutare, să fie depus pachetul de documente”, a spus Roman Cojuhari, scrie sursa citată.

Cea de a treia licitaţie de la Aeroportul Chişinău a eșuat, după ce, în 21 iunie, Curtea Constituţională a declarat neconstituţionale modificările legislative prin care fost extins termenul de dare în arendă a spațiilor comerciale, adoptate de majoritatea Parlamentară, la inițiativa deputatului Radu Marian. Ulterior, legea a fost trimisă înapoi la reexaminare și revotată în Parlament.

Deși autoritățile dădeau asigurări că vor încerca să atragă și alți potențiali investitori, inclusiv prin modificarea condițiilor care favorizau în mod vădit compania Lagardere, pentru a da legitimitate concursului, acest lucru a rămas nu s-a întâmplat.

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală