Cum se schimbă linia de succesiune la tron după nașterea celui de-al doilea copil al prințului Harry cu Meghan Markle

07 Iun. 2021, 15:25
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
07 Iun. 2021, 15:25 // Au Bani //  MD Bani

Chiar dacă prințul Harry și Meghan Markle au făcut un pas înapoi în familia regală a Marii Britanii, fiica lor încă ocupă un loc în linia succesiunii la tron.

În mod tradițional, fiii au prioritate la linia de succesiune, chiar dacă se nasc mai târziu. Dar, în 2013 modificările aduse legii au făcut ca vârsta să fie singurul factor care influențează succesiunea la tron, scrie Sky News.

Iată cum afectează lucrurile sosirea Lilibet „Lili” Diana Mountbatten-Windsor:

Prințul Charles, primul în linia de succesiune

Acum, în vârstă de 72 de ani, prințul Charles a fost primul pe linie la tron de când avea trei ani. El este cel mai bătrân și cel mai îndelungat moștenitor din istorie.

Charles este tatăl prințului William și al prințului Harry. El și regretata prințesă Diana au divorțat în 1996. Prințul Charles s-a căsătorit cu Camilla Parker Bowles în 2005.

Prințul WIlliam, al doilea în linia de succesiune

Fiind primul copil al prințului Charles, ducele de Cambridge este acum al doilea în linie la tron. William s-a căsătorit cu Kate Middleton în 2011 și împreună au trei copii: George, Charlotte și Louis.

În calitate de membru senior al familie regale, ducele își asumă regulat sarcini în numele reginei, inclusiv primirea șefilor de stat în vizitele oficiale în Marea Britanie.

În 2015, prințul William a spus: „Toți cei care vom dobândi moștenirea domniei și generației bunicii noastre trebuie să facem tot ce putem pentru a sărbători și a învăța din povestea ei. Din punctul meu de vedere, sunt privilegiat să o am pe Regina ca model pentru o viață dedicată serviciului public”.

Prințul George, al treilea în linia de succesiune

Primul copil al Ducelui și Ducesei de Cambridge, Prințul George s-a născut la Spitalul St Mary din Londra în iulie 2013. Tânărul de șapte ani este al treilea în linia de succesiune la tronul britanic și este așteptat să devină rege într-o zi.

Cu câteva luni înainte de naștere sa, a fost promulgat un proiect de lege care pune capăt succesiunii la Coroană pe criteriul genului. Asta însemna că, chiar dacă primul născut al lui Kate și William ar fi fost o fată, ea ar fi putut deveni monarh în viitor.

Prințesa Charlotte, a patra în linia de succesiune

Acum, în vârstă de șase ani, Charlotte Elizabeth Diana este a patra în linie la tron.

Prințul Louis, al cincilea în linia de succesiune

Cel mai mic dintre cei trei copii ai Ducelui și Ducesei de Cambridge, Louis Arthur Charles, în vârstă de trei ani, este al cincilea în linie la tron.

Prințul Harry, al șaselea în linia de succesiune

Sosirea celor trei copii ai lui William și Kate a însemnat că prințul Harry, ducele de Sussex, a coborât pe linia succesiunii – de la al treilea la al șaselea. La fel ca fratele său mai mare, el a servit ca membru senior al familiei regale și a ținut locul reginei în funcții oficiale după ce a devenit consilier de stat la 21 de ani.

În ianuarie 2020, ducele a anunțat că el și soția sa Meghan fac un pas înapoi de la viața regală și renunță la patronaje.

Archie Harrison Mountbatten-Windsor, al șaptelea în linia de succesiune

Primul copil al lui Harry și Meghan s-a născut în mai 2019. Un nume de origine germană, Archie este versiunea scurtată a lui Archibald, care înseamnă „autentic”, „îndrăzneț” și „curajos”. De asemenea, Harrison este de origine aborigenă și înseamnă „fiul lui Henry” sau „fiul lui Harry”.

Numele său complet înseamnă „fiul autentic, îndrăzneț și curajos al lui Harry”. Archie nu a primit un titlu regal.

Lilibet „Lili” Diana Mountbatten-Windsor, a opta în linia de succesiune

Al doilea copil al Ducelui și Ducesei de Sussex este primul dintre strănepoții Reginei care s-a născut în afara Marii Britanii. Lili este numită după străbunica ei Regina și regretata prințesă Diana.

Ea va avea dreptul să fie prințesă și Archie un prinț atunci când regina va muri și prințul Charles va deveni rege. Acest lucru se datorează faptului că vor avansa pe linia succesiunii, devenind copiii unui fiu de monarh.

Prințul Andrew, al noălea în linia de succesiune

Nașterea lui Lili face ca ducele de York să devină al nouălea în rând la tron. Fiicele sale, prințesa Beatrice și prințesa Eugenie sunt 10 și respectiv 11.

 

 

 

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală