Scandalul de la Gările Auto Moderne ia amploare: Funcționarii APP, acuzați că intră forțat în birourile administrative

10 Sept. 2024, 14:00
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
10 Sept. 2024, 14:00 // Actual //  bani.md

Agenția Proprietății Publice (APP) este acuzată de abuz și exces de putere, precum și de depășirea atribuțiilor de serviciu de către  „Gările Auto Moderne”. Compania susține că a fost a deposedată ilegal de dreptul de a gestiona gările și stațiile publice de așteptare din Republica Moldova, după ce acestea au fost trecute, la mijlocul lunii august, în gestiunea statului.

Reprezentanții companiei afirmă că, în lipsa unei decizii definitive a instanței, a fost cerută eliberarea birourilor administrației, precum și transmiterea softului utilizat pentru vânzarea biletelor, împreună cu baza de date. Potrivit lor, luni, 9 septembrie, APP a expediat o notificare expediată prin care solicită eliberarea încăperilor.

„Vă invităm pentru data de 10.09.2024 la clădirea administrativă a Gării Auto Centru pentru a efectua desigilarea birourilor și ridicarea bunurilor personale ale angajaților dumneavoastră lucrările date vor fi executate de către o comisie compuse din trei persoane din cadrul Î.S. „Direcția pentru Exploatarea Imobilului”, care va reflecta acțiunile întocmite și faptele constatate în procesul verbal. În cazul în care S.R.L. „Gările Auto Moderne” nu va da curs prezenței solicitări, Î.nS. „Direcția pentru Exploatarea Imobilului” va fi nevoită să inițieze de sine-stătător procesul de de sigilare a birourilor și să documenteze toate bunurile aflate în aceste încăperi ulterior aceste bunuri vor fi păstrate și transmise către S.R.L. „Gările Auto Moderne” sau angajații acestora”, se arată în scrisoarea APP.

În replică, administrația „Gările Auto Moderne” susține că acțiunile ar reprezenta abuz și o ilegalitate crasă, deoarece APP nu are dreptul să facă asemenea solicitări, în lipsa unei decizii definitive a instanței.

„Astăzi, angajații „Direcția pentru Exploatarea Imobilului”, au menționat că ei au sarcina de a pătrunde în birourile SRM Gările Auto Moderne pentru a asigura preluarea bunurilor și că nu sunt abilitați de a purta discuții juridice. Au prezentat un act de preluare unilateral, menționând că urmează să întreprindem solicitări de rigoare, pentru a face cunoștință cu acesta. S-a solicitat intervenția Poliției, pentru a asigura pătrunderea forțată în imobil, ceea ce considerăm ilegal”, a declarat avocatul întreprinderii, Andrei Iosip.

Funcționarii de la Gările Auto Moderne califică acțiunile funcționarilor de la APP drept ilegale și prejudiciabile. În opinia lor, persoanele implicate în astfel de acțiuni ilegale riscă să răspundă penal pentru executarea unui act administrativ nul.

„Aceste acte sunt susceptibile de a aduce prejudicii semnificative companiei noastre, pentru care vom solicita despăgubiri. Acțiunile inițiate în temeiul notificării nr. 179 din 09.09.2024, sunt pasibile răspunderii penale. Astfel, toate acțiunile nelegitime, lansate împotriva partenerului privat vor fi deplânse organelor de resort în vederea examinării întrunirii componenței de infracțiune (samavolnicie, abuzul de putere sau abuzul de serviciu, excesul de putere sau depășirea atribuțiilor de serviciu), atragerii persoanei la răspundere penală și civilă (repararea prejudiciului material). Solicităm încetarea imediată a oricăror acțiuni planificate în baza notificării menționate și a actelor administrative nelegale. În caz contrar, vom demara procedurile legale pentru a trage la răspundere toate persoanele și entitățile implicate”, punctează reprezentanții Gărilor Auto Moderne.

Amintim că Gările Auto Moderne acuză APP de încercarea de a prelua forțat autogările și stațiile auto din gestiunea companiei, în care a investit peste 100 de milioane de lei. Întreprinderea afirmă că ar fi ținta unui atac raider și că autoritățile ar comite abuzuri.

Agenția Proprietății Publice afirmă că motivul oficial al preluării gărilor și stațiilor ar fi neexecutarea obligațiilor contractuale de către companie.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală