Franţa pierde uzine, iar Marea Britanie cârciumi din cauza costurilor ridicate și a incertitudinii politice

24 Sept. 2024, 10:02
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
24 Sept. 2024, 10:02 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Reindustrializarea bate pa­sul pe loc în Franţa? Anunţurile de suspen­dare a activităţii în industrie s-au înmulţit mai rapid decât cele pri­vind deschiderile de uzine noi în pri­mul semestru al acestui an, chiar dacă cele din urmă rămân mai numeroase, indică datele companiei de cercetare Trendeo, citate de Le Figaro.

Reindustrializarea bate pa­sul pe loc în Franţa? Anunţurile de suspen­dare a activităţii în industrie s-au înmulţit mai rapid decât cele pri­vind deschiderile de uzine noi în pri­mul semestru al acestui an, chiar dacă cele din urmă rămân mai numeroase, indică datele companiei de cercetare Trendeo, citate de Le Figaro.

În perioada ianuarie-iunie, Tren­deo a numărat 61 anunţuri de închi­deri de uzine, în creştere cu 9% în raport cu primele şase luni din 2023. În acelaşi timp, compania a înregis­trat 79 anunţuri de deschideri de uzine noi, cu 4% mai puţine decât în perioada similară a anului trecut.

Soldul net rămâne pozitiv, cu 18 mai multe anunţuri de deschideri decât de închideri, însă acesta este în scădere cu 30% faţă de primul se­mes­tru din 2026. Barometrul Tren­deo constituie un instrument util de monitorizare a eforturilor de rein­dus­trializare a Franţei, din 2017.

Tendinţa s-a accelerat în decursul verii. Cifrele sunt dublate de tendinţele din statisticile generale pu­blicate de banca centrală a Franţei: falimentele de companii s-au înmulţit în august, atingând nivelul din 2019.

Franţa şi-a setat un obiectiv am­bi­ţios de a creşte cota industriei de la 10% la 15% din PIB până în 2035, pen­tru a prinde din urmă media eu­ro­pea­nă. Potrivit experţilor însă, atinge­rea a­cestui obiectiv este impo­sibilă, ce­le mai mari două obstacole fiind re­prezentate de energie şi forţa de muncă.

Potrivit economiematin.fr, costul energiei din Europa reprezintă o frâ­nă majoră pentru industrie. Retra­ge­rea măsurilor excepţionale ale pla­nu­lui France Relance, introdus după pan­demie şi dotat cu 100 miliarde de euro, din care o treime pentru rein­dus­trializare, a contribuit de aseme­nea la o încetinire a procesului respectiv.

În plus, climatul de incertitudine politică şi economică amplifică ten­dinţa consemnată de Trendeo.

În Anglia şi Ţara Galilor, 50 de puburi s-au închis definitiv pe lună în prima jumătate a acestui an, ex­per­ţii avertizând că majorările de ta­xe din 2025 ar putea îngreuna şi mai mult eforturile unor afaceri de a ră­mâ­ne deschise, scrie The Guardian.

O analiză realizată de compania Altus a găsit că 305 pub-uri au fost forţate să-şi închidă porţile definitiv în primele şase luni ale anului, însemând că numărul pub-urilor din Anglia şi Ţara Galilor a scăzut la 39.096 la finalul lunii iunie.

Alex Probyn de la Altus Group arată că chiar şi mai multe pub-uri ar putea fi forţate să se închidă anul viitor în faţa dublei poveri a costurilor suplimentare generate de inflaţie şi modificării taxelor.

De asemenea, Rachel Reeves, ministrul britanic de finanţe, se gândeşte să majoreze accizele la alcool în bugetul pe luna viitoare în încercarea de a acoperi o gaură de 22 miliarde de lire sterline din finanţele publice.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Sept. 2024, 11:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
24 Sept. 2024, 11:48 // Actual //  Lupu Eduard

Progresul lucrărilor pe traseul R34 Hîncești – Leova – Cantemir este de 60%, potrivit ministrului Infrastructurii, Andrei Spînu.

„Drumarii lucrează: construiesc terasamentul, pe unele porțiuni se aplică stratul de beton asfaltic și se amenajează podețurile”, a mai scris Spînu în mesajul său postat pe Telegarm.

Segmentului Hîncești-Leova-Cantemir de pe de pe traseul R34 este reabilitat de compania turcă OZKA Insaat. Drumul de 83 de kilometri trebuia finalizat în februarie 2023, însă progresul lucrărilor avansează lent. Valoarea contractului pentru acest proiect se ridică la peste 56 de milioane de euro, finanțare acordată de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

În trecut, segmentul Hîncești-Cantemir a fost adjudecat de compania italiană Serenissima Costruzioni S.P.A., însă aceasta nu a reușit să înceapă lucrările, intrând în insolvență. Proiectul a fost reluat ulterior de compania OZKA, care are o experiență de peste 25 de ani în domeniu și 350 de angajați, însă progresul lucrărilor este criticat pentru ritmul lent.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău