Adevăratul motiv pentru care europenii se despart greu de gazul rusesc

04 Iun. 2022, 06:44
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
04 Iun. 2022, 06:44 // Slider //  bani.md

Uniunea Europeană se chinuie efectiv de o lună să ajungă la un acord cu privire la al șaselea pachet de sancțiuni impuse Rusiei pentru războiul din Ucraina. Principalul punct la care nu se pot pune de acord este cel legat de embargoul privind petrolul și gazele importate de blocul comunitar din Federația rusă.

Acest aspect este în avantajul lui Vladimir Putin care este plătit chiar de către cei care ajută Ucraina să se apere de invazia sa.
”Rușii sunt pregătiți să aibă pierderi masive”
Expertul în securitate Hari Bucur Marcu este de părere că dacă ar fi vrut, cu toată tehnologia și experții pe care îi are la dispoziție, Europa ar fi putut, în cele 100 de zile de la începutul războiului, să facă terminale în porturile europene și să aducă gaze și petrol din SUA.

El spune că Europa trebuie să înțeleagă că relațiile cu Rusia nu mai pot reveni niciodată la cele de dinainte de război și că trebuie să facem cu toții sacrificii pentru a avea pace.
”Rușii sunt pregătiți să aibă pierderi masive doar să arate că ei sunt cei mai tari. Dacă ei își exprimă voința militară, toată lumea trebuie să fie de acord cu ei. Ori acest lucru nu se poate.

Eu nu văd altă soluție decât izolarea Rusiei să-și rezolve singură problemele. Trebuie să înțelegem că o Rusie izolată nu este o Rusie învinsă ci o Rusie lăsată în pace să-și rezolve problemele pe care le are”, a explicat Hari Bucur Marcu într-un interviu acordat Ziare.com.

”Ultima întrunire a liderilor europeni a fost de o penibilitate ieșită din comun”
După negocierile intense de până acum, embargoul total de la început s-a transformat într-unul care ar viza doar livrările de pe mare. Acestea ar urma să fie oprite total până la sfârșitul anului, scrie Europa Liberă.

Ungaria, Slovacia și Cehia ar putea continua să importe, cel puțin deocamdată, prin intermediul conductei rusești Druzhba, cea mai lungă conductă de petrol din lume (4.000 de kilometri), care transportă petrol din estul Rusiei până în Europa.

Druzhba transportă petrol nu doar către Ungaria, Slovacia și Cehia, dar și în Austria și Germania, țări care par să fi fost de acord cu embargoul pentru petrol, dar rămân reticente în privința unei interziceri a importului de gaze naturale din Rusia.
”Ultima întrunire a liderilor europeni a fost de o penibilitate ieșită din comun. În sensul în care ucrainenii spun că au pierderi de sute de oameni zilnic, plus răniți. Iar tu european vii și spui ”eu mai amân importul de gaz rusesc încă 100 de zile sau 200 de zile. Dacă facem un simplu calcul, vedem câți oameni își permit europenii să piardă ucrainenii doar că nu sunt ei pregătiți să renunțe la al treilea foc la sobă sau să-și încălzească piscina. Sau vor în continuare să facă mase plastice. O mare parte din gazul rusesc se duce în producția de mase plastice.

Este evident că ar trebui să încetăm cu această producție de mase plastice pentru că este poluantă. În loc să le dăm bani angajaților din industria maselor plastice și să-i trimitem acasă cum am făcut cu minerii când s-au închis minele, preferăm să ținem această industrie și să lăsăm să moară câte 100 de ucraineni pe zi, iar peste 100 de zile sunt 10.000 de morți și peste încă 100 de zile, încă 10.000 dar mergem pe principiul că ”nu sunt ai noștri, sunt ai lor”.

Acesta este tipul de atitudine europeană în momentul de față.

Bine, sunt alături de ucraineni, îi ajută cum pot, au dat sancțiuni Rusiei dar la fel de bine puteau să înțeleagă că nu se mai poate reveni la starea de dinainte de conflict sub nicio formă, nici ca atitudine, nici ca instituții de securitate și ar fi trebuit să pună piciorul în prag, să facem cu toții sacrificii ca să fie pace în Europa”, a mai spus expertul.

Puteau europenii să acopere cantitatea de petrol și gaze livrată din Rusia cu produse din SUA?

”Sunt niște probleme tehnice pentru că nu au capacitate de aducere în porturi a acestor combustibili dar la nivelul de tehnologie și de investiții pe care și-l permite Europa Occidentală, inclusiv în Portul Constanța sau în ce porturi voiau ei, în 100 de zile se puteau face nu știu câte terminale și rezolvau problema”, a mai spus Hari Bucur Marcu.

Realitatea Live

20 Iul. 2025, 10:11
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
20 Iul. 2025, 10:11 // Actual //  Ursu Victor

Guvernul din Monaco este implicat într-o anchetă penală discretă, care durează de cinci ani, privind posibila acordare preferențială a unui contract public către compania de elicoptere Monacair, deținută de Andrea și Pierre Casiraghi, nepoții prințului Albert II. Informațiile au fost dezvăluite de agenția Bloomberg, care citează surse judiciare și documente din anchetă.

Potrivit anchetatorilor, o funcționară de rang înalt ar fi deschis un canal informal de comunicare cu reprezentanții Monacair și le-ar fi transmis instrucțiuni clare privind criteriile necesare pentru câștigarea contractului, care viza ruta aeriană dintre Monaco și Aeroportul Internațional din Nisa.

Fosta funcționară Catherine Mariani, acum pensionată, a declarat în fața poliției că „rezultatul era predeterminat”. În mărturia sa, ea a spus că „oferta Monacair era preferată” și că „probabil acest lucru se datora faptului că Pierre și Andrea Casiraghi erau membri ai familiei princiare”.

Autoritățile din principat se pregătesc acum să îi audieze oficial pe cei doi Casiraghi, o măsură cu implicații politice sensibile care pune presiune directă pe prințul Albert. Acesta, alături de nepoții săi, neagă orice abatere legală sau influență exercitată în procesul de atribuire a contractului.

Ruta Nisa–Monaco este una extrem de profitabilă și strategică pentru accesul rapid în principat, iar licitația pentru drepturile de operare a fost una strict reglementată. În ciuda acestui fapt, ancheta a scos la iveală suspiciuni serioase privind lipsa de imparțialitate și posibila utilizare a influenței de familie.

În timp ce publicul monegasc și presa internațională urmăresc cu atenție evoluția cazului, palatul princiar tace. Este pentru prima dată în ultimii ani când familia conducătoare a Monaco se confruntă cu o anchetă penală care implică direct interese financiare personale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA