Putin pregătește scena pentru repriza a doua cu NATO: Europa va da lovitura de grație Rusiei

04 Iun. 2022, 06:50
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
04 Iun. 2022, 06:50 // Actual //  Lupu Eduard

Organizația Tratatului Atlanticului de Nord, cel mai de succes și mai durabil pact de securitate reciprocă din istorie este pe cale să înceapă repriza a doua în războiul contra lui Putin și a Rusiei. În primul act, Statele Unite au jucat rolul principal în descurajarea agresiunii ruse și a menținerii păcii din Europa, dar acum țările de pe bătrânul continent vor trece la actul doi, în care vor ocupa centrul scenei.

Acest lucru a început deja, iar punctul central al reinventării NATO va fi summit-ul de la sfârșitul acestei luni de la Madrid, potrivit The Hill.

Cu Suedia și Finlanda, state neutre de multă vreme, bătând la ușa aderării, NATO va crește probabil la 32 de membri. Pentru aliații transatlantici, însă, cursul înțelept nu este doar extinderea, ci și reinventarea sa.

NATO ar trebuie reconfigurată fundamental pentru a reflecta trei realități geopolitice, susține Will Marshall, președinte al Progressive Policy Institute. În primul rând, de la crearea sa în 1949, alianța s-a extins dramatic, deoarece multe dintre rivalitățile vechi ale Europei au fost incluse în valorile și instituțiile paneuropene.

În al doilea rând, cei 27 de membri ai NATO din Europa (excluzând Turcia) depășesc cu mult Rusia, în ceea ce privește puterea economică, populația și cheltuielile militare. În al treilea rând, America își îndreaptă privirea strategică către China și raportul de putere din Asia.
NATO se schimbă, Europa își ia soarta în propriile mâini
Toate cele trei evoluții indică aceeași concluzie: este timpul ca Europa să renunțe la cârja dependenței de puterea militară a SUA și să-și asume responsabilitatea principală pentru a se apăra (100.000 de soldați americani sunt staționați în Europa).

Invazia lui Putin din Ucraina, dar mai mult rezistența eroică a Kiev-ului, a determinat reînvierea și unificarea Occidentului democratic.

Rusia are 145 de milioane de locuitori, iar PIB-ul său este de 1,48 trilioane de dolari, a 11-a economie din lume. În schimb, Europa cu cei 30 de membri ai săi are o populație de 604 milioane de locuitori și un PIB de 18 trilioane de doalri.

Moscova cheltuie pentru Apărare 66 de miliarde de dolari anual, în timp ce numai Germania, Marea Britanie, Franța și Italia dedică de trei ori mai mult pentru înarmare. Putin continuă să ridice spectrul escaladări nucleare, în timp ce aliații NATO introduc arme în Ucraina și impun sancțiuni severe împotriva economiei ruse.

Prin preluarea propriei securități, europenii ar elimina un motiv iritant major din relația cu SUA, permițând Washington-ului să dedice mai multă atenție și resurse zonei Asia Pacific.

Deja contribuția SUA la bugetul NATO a scăzut de la 22% la 16%, aproximativ la fel cu a Germaniei. Americanii ar trebuie să salute revenirea Europei pe scena istoriei, având acum ca obiectiv apărarea împotriva agresiunii lui Putin.

Realitatea Live

25 Apr. 2024, 11:33
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
25 Apr. 2024, 11:33 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Boeing a raportat miercuri prima scădere a veniturilor trimestriale în şapte trimestre, dar producătorul de avioane american a depăşit aşteptările de pe Wall Street, care au fost reduse după ce o explozie a unui panou de uşă al unui avion 737 MAX 9, în timpul zborului, din ianuarie, a determinat producătorul de avioane să încetinească producţia celor mai vândute avioane ale sale, transmite agenția Reuters.

După publicarea raportului, directorul general al Boeing, Dave Calhoun, a declarat pentru CNBC că o înţelegere pentru achiziţionarea furnizorului său cheie Spirit AeroSystems este mai mult decât probabilă în al doilea trimestru.

Cei doi producători au confirmat discuţiile, deşi preţurile rămân o provocare în afacerea complexă.

Boeing a spus că cheltuielile de numerar din primul trimestru, o măsură atent urmărită de investitori, au fost de 3,93 miliarde de dolari, mai bune decât aşteptările medii ale analiştilor cu privire la un consum de numerar de 4,49 miliarde de dolari.

În martie, Boeing a indicat că va folosi între 4 şi 4,5 miliarde de dolari din cauza unei crize produse ca urmare a accidentului din 5 ianuarie, care a implicat un avion cu reacţie 737 MAX 9 aproape nou.

“Ei bine, ar fi putut fi mai rău. În timp ce pierderea şi ieşirea de numerar nu sunt atât de grave pe cât se temea, compania se confruntă în mod clar cu unele provocări serioase în divizia de avioane comerciale, care vor necesita ceva reparaţii”, a spus analistul Vertical Research Partners, Robert Stallard, într-o notă.

De la accidentul din 5 ianuarie, pe un avion operat de Alaska Airlines, Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) a impus un plafon pentru producţia avioanelor Boeing 737 MAX, care se vând puternic.

FAA a mai spus Boeing să dezvolte un plan cuprinzător pentru a aborda ”problemele sistemice de control al calităţii”.

Înainte de raport, Calhoun, care va demisiona la sfârşitul anului, a spus într-o scrisoare către angajaţi că Boeing se află ”într-un moment dificil”, încetinind sistemul pentru a îmbunătăţi calitatea şi siguranţa.

“Livrările mai mici pot fi dificile pentru clienţii noştri şi pentru finanţele noastre. Dar siguranţa şi calitatea trebuie şi vor fi mai presus de orice altceva”, a adăugat el.

Veniturile trimestriale au fost de 16,57 miliarde dolari, în scădere faţă de 17,92 miliarde dolari cu un an mai devreme, dar depăşind aşteptările de 16,23 miliarde dolari.

Deşi Boeing nu a numit un succesor, Calhoun a declarat pentru CNBC că crede că şefa diviziei de avioane comerciale, Stephanie Pope, are potenţialul de a conduce compania.

Reuters a relatat în această lună că producţia de avioane 737 MAX a Boeing a scăzut puternic, deoarece autorităţile de reglementare din SUA au intensificat verificările din fabrică.

Analiştii au avertizat că ritmul lent al livrărilor ar putea întârzia obiectivele financiare şi de producţie ale Boeing.

Directorul financiar al Boeing a declarat luna trecută că compania are nevoie de mai mult timp pentru a atinge obiectivul stabilit în 2022 pentru un flux de numerar anual de aproximativ 10 miliarde de dolari până în 2025 sau 2026. Acest obiectiv este considerat cheie, deoarece Boeing lucrează pentru a-şi accelera recuperarea dintr-o criză anterioară, după ce două avioane MAX s-au prăbuşit în 2018 şi 2019.

Compania se aşteaptă, de asemenea, la o creştere mai lentă a ratei de producţie şi a livrărilor de avioane cu fuselaj larg 787, din cauza lipsei furnizorilor ”pentru câteva piese cheie”, a arătat luni un memoriu.

Cu toate acestea, cu producţia limitată la Boeing şi la rivalul său Airbus, cererea rămâne puternică, deşi producătorul european de avioane şi-a crescut avantajul pe piaţa avioanelor cu fuselaj îngust, în primul trimestru.

Calhoun a spus că Boeing şi-ar fi ”livrat în mare măsură” inventarul de avioane 737 şi 787 până la sfârşitul anului, aducând banii atât de necesari. El a adăugat că afacerea sa de apărare, care a pierdut bani în ultimele trimestre, ”va progresa către niveluri istorice de performanţă”.

Marjele operaţionale ale afacerii de apărare a Boeing au revenit la 2,2% în trimestrul analizat, de la o valoare negativă de 3,2% în urmă cu un an, deşi a pierdut în continuare 222 de milioane de dolari pe anumite programe de dezvoltare cu preţ fix.

Boeing a livrat 67 de avioane 737 în trimestrul încheiat în martie, în scădere cu 41% faţă de anul trecut.

Constructorii de avioane primesc cea mai mare parte a numerarului la livrarea aeronavei.

În combinaţie cu compensaţiile pe care Boeing a trebuit să plătească companiilor aeriene pentru blocarea temporară la sol a aeronavelor MAX 9, marjele afacerii sale cu avioane comerciale s-au deteriorat la minus 24,6% de la minus 9,2%.

Pierderea totală ajustată pe acţiune s-a redus la 1,13 USD, depăşind aşteptările, privind o pierdere pe acţiune de 1,76 USD, conform datelor LSEG.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău