Arată şi miroase ca McDonald’s, dar acum este Vkusno & Tochka. Big Mac a părăsit Rusia, dar gustul rămâne

13 Iun. 2022, 17:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
13 Iun. 2022, 17:32 // Actual //  Lupu Eduard

O nouă eră pentru fast-food-ul şi scena economică din Rusia a răsărit duminică, când restaurantele McDonald’s (MCD.N) şi-au deschis porţile în Moscova sub noua proprietate rusă şi cu noul nume, care se traduce prin „Gustos şi atât”.

Dezvelirea punctelor de vânzare rebranduite, la mai bine de trei decenii după ce gigantul american al hamburgerilor şi-a deschis pentru prima dată porţile la Moscova, într-un dezgheţ simbolic între Est şi Vest, este încă o dată un semn clar al unei noi ordini mondiale. Redeschiderile au avut loc de Ziua Rusiei, o sărbătoare care celebrează mândria naţională.

Norocul lanţului, pe care McDonald’s l-a vândut când a ieşit din ţară din cauza conflictului din Ucraina, ar putea reprezenta un test al succesului cu care economia Rusiei poate deveni mai autosuficientă şi rezista sancţiunilor occidentale.

Duminică, zeci de oameni au stat la coadă în faţa a ceea ce a fost în trecut restaurantul emblematic McDonald’s din Piaţa Puşkin, în centrul Moscovei. Localul a afişat un nou logo – un burger stilizat cu doi cartofi prăjiţi – plus un slogan: „Numele se schimbă, dragostea rămâne”.

Coada a fost semnificativ mai mică decât miile de oameni care s-au adunat în faţa primului McDonald’s, deschis în 1990, în perioada sovietică.

„Trebuie să evităm o scădere a calităţii, astfel încât totul să rămână la fel ca înainte, pentru că am iubit McDonald’s”, a declarat Sardana Donskaya, lucrătoare în domeniul IT, care a stat la coadă în urmă cu 32 de ani pentru a gusta pentru prima dată un brand care a întruchipat capitalismul occidental şi care s-a întors duminică pentru a inaugura succesorul său.

Meniul de la Vkusno & tochka era mai mic şi nu oferea Big Mac şi nici alţi burgeri şi deserturi, cum ar fi McFlurry. Un cheeseburger dublu costa 129 de ruble (2,31 dolari), faţă de aproximativ 160 la McDonald’s, iar un burger cu peşte costa 169 de ruble, faţă de aproximativ 190 anterior.

Compoziţia burgerilor nu s-a schimbat, iar echipamentele de la McDonald’s au rămas, a declarat Alexander Merkulov, manager de calitate la noua companie.

McDonald’s şi-a închis restaurantele din Rusia în luna martie şi a declarat la jumătatea lunii mai că a decis să părăsească complet ţara, una dintre cele mai mediatizate plecări de afaceri de când Rusia a trimis zeci de mii de soldaţi în Ucraina, la 24 februarie.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

25 Apr. 2024, 11:33
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
25 Apr. 2024, 11:33 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Boeing a raportat miercuri prima scădere a veniturilor trimestriale în şapte trimestre, dar producătorul de avioane american a depăşit aşteptările de pe Wall Street, care au fost reduse după ce o explozie a unui panou de uşă al unui avion 737 MAX 9, în timpul zborului, din ianuarie, a determinat producătorul de avioane să încetinească producţia celor mai vândute avioane ale sale, transmite agenția Reuters.

După publicarea raportului, directorul general al Boeing, Dave Calhoun, a declarat pentru CNBC că o înţelegere pentru achiziţionarea furnizorului său cheie Spirit AeroSystems este mai mult decât probabilă în al doilea trimestru.

Cei doi producători au confirmat discuţiile, deşi preţurile rămân o provocare în afacerea complexă.

Boeing a spus că cheltuielile de numerar din primul trimestru, o măsură atent urmărită de investitori, au fost de 3,93 miliarde de dolari, mai bune decât aşteptările medii ale analiştilor cu privire la un consum de numerar de 4,49 miliarde de dolari.

În martie, Boeing a indicat că va folosi între 4 şi 4,5 miliarde de dolari din cauza unei crize produse ca urmare a accidentului din 5 ianuarie, care a implicat un avion cu reacţie 737 MAX 9 aproape nou.

“Ei bine, ar fi putut fi mai rău. În timp ce pierderea şi ieşirea de numerar nu sunt atât de grave pe cât se temea, compania se confruntă în mod clar cu unele provocări serioase în divizia de avioane comerciale, care vor necesita ceva reparaţii”, a spus analistul Vertical Research Partners, Robert Stallard, într-o notă.

De la accidentul din 5 ianuarie, pe un avion operat de Alaska Airlines, Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) a impus un plafon pentru producţia avioanelor Boeing 737 MAX, care se vând puternic.

FAA a mai spus Boeing să dezvolte un plan cuprinzător pentru a aborda ”problemele sistemice de control al calităţii”.

Înainte de raport, Calhoun, care va demisiona la sfârşitul anului, a spus într-o scrisoare către angajaţi că Boeing se află ”într-un moment dificil”, încetinind sistemul pentru a îmbunătăţi calitatea şi siguranţa.

“Livrările mai mici pot fi dificile pentru clienţii noştri şi pentru finanţele noastre. Dar siguranţa şi calitatea trebuie şi vor fi mai presus de orice altceva”, a adăugat el.

Veniturile trimestriale au fost de 16,57 miliarde dolari, în scădere faţă de 17,92 miliarde dolari cu un an mai devreme, dar depăşind aşteptările de 16,23 miliarde dolari.

Deşi Boeing nu a numit un succesor, Calhoun a declarat pentru CNBC că crede că şefa diviziei de avioane comerciale, Stephanie Pope, are potenţialul de a conduce compania.

Reuters a relatat în această lună că producţia de avioane 737 MAX a Boeing a scăzut puternic, deoarece autorităţile de reglementare din SUA au intensificat verificările din fabrică.

Analiştii au avertizat că ritmul lent al livrărilor ar putea întârzia obiectivele financiare şi de producţie ale Boeing.

Directorul financiar al Boeing a declarat luna trecută că compania are nevoie de mai mult timp pentru a atinge obiectivul stabilit în 2022 pentru un flux de numerar anual de aproximativ 10 miliarde de dolari până în 2025 sau 2026. Acest obiectiv este considerat cheie, deoarece Boeing lucrează pentru a-şi accelera recuperarea dintr-o criză anterioară, după ce două avioane MAX s-au prăbuşit în 2018 şi 2019.

Compania se aşteaptă, de asemenea, la o creştere mai lentă a ratei de producţie şi a livrărilor de avioane cu fuselaj larg 787, din cauza lipsei furnizorilor ”pentru câteva piese cheie”, a arătat luni un memoriu.

Cu toate acestea, cu producţia limitată la Boeing şi la rivalul său Airbus, cererea rămâne puternică, deşi producătorul european de avioane şi-a crescut avantajul pe piaţa avioanelor cu fuselaj îngust, în primul trimestru.

Calhoun a spus că Boeing şi-ar fi ”livrat în mare măsură” inventarul de avioane 737 şi 787 până la sfârşitul anului, aducând banii atât de necesari. El a adăugat că afacerea sa de apărare, care a pierdut bani în ultimele trimestre, ”va progresa către niveluri istorice de performanţă”.

Marjele operaţionale ale afacerii de apărare a Boeing au revenit la 2,2% în trimestrul analizat, de la o valoare negativă de 3,2% în urmă cu un an, deşi a pierdut în continuare 222 de milioane de dolari pe anumite programe de dezvoltare cu preţ fix.

Boeing a livrat 67 de avioane 737 în trimestrul încheiat în martie, în scădere cu 41% faţă de anul trecut.

Constructorii de avioane primesc cea mai mare parte a numerarului la livrarea aeronavei.

În combinaţie cu compensaţiile pe care Boeing a trebuit să plătească companiilor aeriene pentru blocarea temporară la sol a aeronavelor MAX 9, marjele afacerii sale cu avioane comerciale s-au deteriorat la minus 24,6% de la minus 9,2%.

Pierderea totală ajustată pe acţiune s-a redus la 1,13 USD, depăşind aşteptările, privind o pierdere pe acţiune de 1,76 USD, conform datelor LSEG.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău