Guvernul Republicii Moldova a aprobat miercuri majorarea capitalului social al întreprinderii de stat „Calea Ferată din Moldova” cu suma de 363.158,3 mii de lei (echivalentul a 16.962,1 mii de euro). Acești bani provin din împrumutul acordat de Banca Europeană de Investiții și sunt alocați în cadrul Proiectului de achiziție a locomotivelor și de restructurare a infrastructurii feroviare.
Această sumă va fi folosită pentru finanțarea lucrărilor de reabilitare a tronsonului de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, o secțiune feroviară cu o lungime totală de 233 de kilometri. Această reabilitare va asigura o conexiune feroviară crucială între șapte raioane din Republica Moldova și va contribui la crearea unor condiții sigure și ecologice pentru călătorii și transportul de mărfuri.
Acest proiect de modernizare și dezvoltare a infrastructurii feroviare este deosebit de important pentru Republica Moldova, deoarece va îmbunătăți conectivitatea și eficiența transportului pe cale ferată în întreaga țară. Mai mult decât atât, va spori potențialul pentru comerț și schimbul de mărfuri și va contribui la dezvoltarea economică durabilă a regiunii.
Proiectul de reabilitare a tronsonului de cale ferată ”Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești” este în plin proces de realizare și sunt respectați termenii și standardele de calitate, anunță Calea Ferată a Moldovei.
Lucrările au început în luna noiembrie și sunt executate de o firmă din Kazahstan. În cadrul acestui proiect urmează să fie reabilitați peste 233 km de cale ferată, iar odată cu finalizarea lucrărilor- lucru preconizat în anul 2025, va fi posibilă eliminarea restricțiilor de greutate și viteză.
Asta înseamnă că trenurile de marfă vor putea circula cu până la 90 km/h, iar în cazul transportului de pasageri, viteza va crește până la 120 km/h.