Cine este noua judecătoare la CtEDO din partea Republicii Moldova? A fost aleasă cu votul a 122 de membri

28 Sept. 2021, 18:17
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
28 Sept. 2021, 18:17 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Directorul Institutului Național al Justiției, Diana Scobioală este următorul judecător la Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CtEDO) din partea Republicii Moldova. Anunțul a fost făcut de către avocatul Promo-LEX, Vadim Vieru, scrie Realitatea.md.

Candidatura acesteia a fost votată de către 122 de membri ai Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (APCE). Fostul ministru al Justiției, Vladimir Grosu, a obținut 102 voturi.

Diana Scobioală are studii în drept, la Universitatea de Stat și studii postdoctorat la Academia de Științe a Moldovei. Este conferențiar universitar și formator la INJ, iar din 2012, îndeplinește și funcția de coordonator naţional al Programului HELP al Consiliului Europei, un program pentru formarea juriştilor.

Amintim că, Guvernul, la începutul lunii februarie curent a aprobat trei candidați la funcția de judecător la Curtea Europeană a Drepturilor Omului din partea Republicii Moldova. Este vorba despre Diana Scobioală, Vladimir Grosu și Nicolae Eșanu. Ei au acumulat cel mai mare punctaj în cadrul celei de-a doua etape a Concursului național pentru desemnarea candidaților pentru suplinirea postului de judecător la CtEDO, desfășurat la 27 ianuarie curent.

Ulterior, din cele trei candidaturi ale Republicii Moldova, propuse la funcția de judecător la Comisia Europeană a Drepturilor Omului (CtEDO), două au fost selectate de instituția europeană, recomandând țării noastre să aleagă una din cele două candidaturi.

Este vorba de candidatura Dianei Scobioală și alui Vladimir Grosu, ambii fiind calificați cu punctaje similare.

Realitatea Live

01 Iul. 2022, 14:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
01 Iul. 2022, 14:49 // Actual //  Lupu Eduard

Lucrările de reparaţii la linia de cale ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi, care este nefuncţională de 22 de ani şi care va facilita traficul de mărfuri la graniţa cu Republica Moldova, sunt terminate în proporţie de 80%. Oficiali din cadrul CFR anunţă că efectivele care lucrează la reabilitarea tronsonului, în regie proprie, au fost crescute de la 70 la 100 de persoane.

În Portul Galaţi, feroviarii continuă lucrările de reparaţii, în regie proprie, pentru redeschiderea liniei de cale ferată 706 J Galaţi Largă Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri – Siloz, în lungime totală de 4,7 kilometri, dintre care 3,58 kilometri linie cu ecartament larg.

 „În ultimii 22 de ani, pe linia de cale ferată 706 J Cale Largă – Galaţi Largă Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri – Siloz nu a mai circulat niciun tren de marfă dinspre sau înspre Republica Moldova. Volumul traficului de mărfuri, prin punctul feroviar de frontieră din Portul Galaţi, a intrat pe un trend descendent încă din perioada 1990-2000, când pe această linie au mai circulat, doar ocazional, trenuri de marfă dinspre/către Republica Moldova sau Ucraina. Redeschiderea acestei linii, în lungime totală de 4,7 kilometri, va avea un impact economic important, atât prin creşterea traficului de marfă pe teritoriul României, dar şi a volumului de cereale, care vor intra direct în Portul Galaţi, pe la graniţa cu Republica Moldova”, anunţă, joi, CFR Infrastructură.

Lucrările din Portul Galaţi sunt executate de Sucursala Regională de Căi Ferate Galaţi, în regie proprie, pe două şantiere: linia de cale ferată  Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri (3,58 kilometri) – ecartament larg şi linia CF Galaţi Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 kilometri) – ecartament normal.

„Începând cu data de 20 (iunie – n.r.) am avut, în medie, 70 de oameni pe lucrare, iar în această dată pentru grăbirea execuţiei acestei lucrări suntem cu un efectiv de 100 de persoane. La acest moment, noi am reparat în proporţie de 80% această linie de cale ferată. Se execută lucrări de înlocuire traverse, înlocuire materiale mărunt de prindere. De asemenea, mai avem dispersate încă două echipe de lucru care desfăşoară buraj tehnologic şi într-un alt punct de lucru înlocuire traverse material mărunt şi burajul tehnologic specific”, a declarat, joi, Viorica Grecu, şef Divizie Tehnică în cadrul CFR.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu spunea, miercuri, într-o postare pe Facebook, că reparaţiile la linia de cale ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi sunt în plină desfăşurare, iar redeschiderea acestei linii de cale ferată va permite transportul mai eficient al cerealelor din Ucrainia, via Republica Moldova, în Portul Galaţi.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău