Comisia Europeană a lansat noua aplicație Erasmus+. Fiecare student va avea o legitimație digitală valabilă în UE

21 Sept. 2021, 16:10
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
21 Sept. 2021, 16:10 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Comisia Europeană a lansat marți, 21 septembrie curent, noua aplicație Erasmus+, marcând o etapă în digitalizarea programului. Noua aplicație, disponibilă în toate limbile UE, va oferi fiecărui student o legitimație europeană de student digitală, valabilă în întreaga Uniune Europeană.

Potrivit unui comunicat de presă emis de Comisie, viitorul este digital, iar această aplicație reînnoită va garanta că studenții vor avea nevoie de mai puține documente pe suport de hârtie.

Vicepreședintele pentru promovarea modului de viață european, Margaritis Schinas, a declarat: „Mă bucur că interfața programului nostru emblematic pentru tineri, Erasmus+, îi reprezintă din ce în ce mai bine. Mai digitală, mai mobilă și mai orientată către comunitate. Noua aplicație și legitimația de student integrată sunt emblematice pentru Spațiul european al educației pe care îl susținem.”

Datorită noii aplicații, care funcționează pe sistemele Android și iOS, elevii vor putea:

  • să caute și să selecteze destinația lor dintre partenerii universității;
  • să semneze contractul de studii online;
  • să descopere evenimente și sfaturi utile de la și despre destinația lor și să ia legătura cu alți elevi și
  • să obțină legitimația europeană de student pentru a avea acces la servicii, muzee, activități culturale și oferte speciale în universitatea și țara gazdă.

Mariya Gabriel, comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, a declarat: „Hârtia aparține în mod oficial trecutului. Această nouă aplicație Erasmus+ va fi un ghișeu unic pentru studenții Erasmus+ mobili. A avea toate informațiile la îndemână înseamnă mai puțin stres, mai puțin timp dedicat cerințelor administrative și mai multă flexibilitate. Legitimația europeană de student, disponibilă prin intermediul aplicației, reprezintă un pas important către un adevărat Spațiu european al educației. Unul în care fiecare elev se simte inclus și poate avea acces la aceleași servicii și aceeași recunoaștere a studiilor sale.”

În prezent, peste 4 000 de universități sunt implicate în rețeaua Erasmus Without Paper (Erasmus fără hârtie), care le permite să facă schimb de date în condiții sigure și să identifice mai ușor contractele de studii. Această cooperare digitală permite introducerea și recunoașterea pe scară largă a legitimației europene de student.

În conformitate cu Planul de acțiune pentru educația digitală, noul program Erasmus+ pentru perioada 2021-2027 sprijină dezvoltarea competențelor digitale și contribuie la tranziția digitală a sistemelor de învățământ europene. Cu un buget majorat de peste 28 miliarde EUR pentru perioada de 7 ani, Erasmus+ va sprijini, de asemenea, reziliența sistemelor de educație și formare în fața pandemiei.

Context

De la începutul programului Erasmus inițial în 1987, 10 milioane de persoane au beneficiat de mobilitate în străinătate. Noul program Erasmus+ oferă oportunități pentru perioade de studiu în străinătate, stagii, ucenicii și schimburi de personal în toate domeniile educației, formării, tineretului și sportului, la toate vârstele.

Studiul de impact privind învățământul superior Erasmus+, publicat în 2019, a arătat că programul are efecte pozitive asupra dezvoltării profesionale, sociale, educaționale și personale a participanților. Peste 70 % dintre studenți înțeleg mai bine ceea ce doresc să facă în viitoarea carieră atunci când se întorc în urma mobilității în străinătate, permițându-le să își reorienteze studiile pentru a corespunde ambițiilor lor profesionale. Peste 90 % din studenții Erasmus+ își îmbunătățesc, de asemenea, capacitatea de a lucra și de a colabora cu persoane din culturi diferite și consideră că au o identitate europeană.

Pentru anul universitar actual (2021-2022), se preconizează că 600 000 de studenți din învățământul superior vor merge în străinătate datorită programului Erasmus+.

În discursul său din 2021 privind starea Uniunii, președinta von der Leyen a propus ca anul 2022 să devină Anul tineretului european.  Tinerii trebuie să poată modela viitorul Europei.  Uniunea noastră are nevoie de un suflet și de o viziune de care ei să se poată atașa.

 

Realitatea Live

23 Oct. 2021, 20:41
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
23 Oct. 2021, 20:41 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Utilizatorii aplicației de TikTok din întreaga lume se ocupă cu crearea de tendinţe. Unii dintre ei devin nume cunoscute şi-şi monetizează popularitatea câştigată pe platformă. Tânărul senegalez Khabane Lame, care realizează scurte videoclipuri fără cuvinte, a trecut de la a fi şomer la acumularea unei averi impresionante.

1. Addison Rae Easterling a acumulat 5 milioane de dolari

Addison era o simplă elevă înainte de a avea succes pe TikTok şi a deveni una dintre cele mai bine plătite „staruri” ale reţelei sociale. A început cu un parteneriat cu brandul de îmbrăcăminte FashionNova şi a continuat cu mărci de masă precum Reebok şi Daniel Wellington. Apoi a colaborat cu American Eagle înainte de a-şi lansa propria companie de cosmetice, Item Beauty. Succesul ei a culminat cu lansarea unui podcast numit „Mama Knows Best”, pe care îl găzduieşte împreună cu mama ei.

2. Charli D’Amelio a obţinut 4 milioane de dolari din activitatea pe TikTok

Una dintre primele vedete TikTok, Charli Grace D’Amelio a devenit prima TikTokeriţă care a trecut pragul de 50 de milioane, apoi de 100 de milioane de urmăritori. A avut o gamă largă de experienţe care i-au dus la o avere uimitoare la vârsta de numai 16 ani.

A apărut în emisiunea „Tonight Show” a lui Jimmy Fallon, a fost prezentă la săptămâna modei de la Paris reprezentând Prada, a apărut într-un spot publicitar pentru Super Bowl şi a primit oferte din partea mai multor companii de top, inclusiv EOS Cosmetics şi Morphe. De asemenea, a jucat într-un lungmetraj şi a anunţat o serie originală Hulu.

Recent, a trecut în lumea finanţelor, anunţând un parteneriat cu aplicaţia mobilă Step, ajutând adolescenţii să obţină carduri de debit pentru a afla mai multe despre sistemul bancar.

3. Chase Hudson se poate lăuda cu 3 milioane de dolari câştigaţi pe TikTok

Cunoscut sub numele de Lil Huddy, americanul Chase Hudson este cunoscut pentru că a creat pictograma TikTok Charli D’Amelio şi pentru faptul că este reprezentat de agenţia de talente WME. A trecut de la platforma TikTok la o carieră de muzician, genul Pop-Punk. Single-ul său „Eulogy of You and Me” a fost compus împreună cu bateristul şi producătorul Travis Barker de la Blink 182 şi a apărut şi în adaptarea filmului „Downfalls High”, despre rapperul american Machine Gun Kelly, în care a jucat alături de actriţa Sydney Sweeney.

 
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie