Compania aeriană Lufthansa, pe marginea prăpastiei! O stewardesă face dezvăluiri

06 Iul. 2022, 12:59
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
06 Iul. 2022, 12:59 // Slider //  MD Bani

O însoțitoare de bord care lucrează de peste un deceniu pentru gigantul german al aviației civile susține, într-un interviu acordat Business Insider, că situația Lufthansa este critică.

„Nu m-am confruntat în toată cariera mea cu un haos cum am văzut în ultimele săptămâni. Pe scurt, Lufthansa este în pragul colapsului”, afirmă însoțitoarea de zbor, sub protecția anonimatului. „Dacă lucrurile continuă așa, tot sistemul se va prăbuși ca un castel de cărți de joc și nu cred că compania poate rezolva problemele prea curând. Iar aceste probleme sunt auto-provocate. În timpul pandemiei, linia aeriană a făcut reduceri masive în ceea ce privește pregătirea însoțitorilor de zbor”.

Printre altele Lufthansa a suspendat cursurile de „împrospătare” pe care trebuie să le urmeze personalul – ca urmare, numeroși însoțitori de zbor nu mai au permise valabile, și deci nu pot lucra. Acest factor s-a combinat cu noi infectări cu COVID-19 și cu un volum crescut de muncă pentru însoțitorii de zbor care încă au permise valabile.

Stewardesa care a vorbit cu Business Insider spune că, din aceste motive, turele suplimentare – când trebuie să înlocuiască colegi care sunt indisponibili – s-au dublat în ultima perioadă.

„Nici măcar nu mă mai pot baza pe zborurile unde sunt desemnată dinainte să lucrez de către Lufthansa. Deseori mă urc în avion la prima oră a dimineții și nu știu care va fi ultimul zbor de pe tura mea sau cât timp voi petrece în avion”, spune însoțitoarea de zbor. „Viața mea personală pur și simplu nu mai există”. „Rezultatul: întârzieri, anulări, o mulțime de pasageri furioși, iar problemele lor continuă și după ce s-au îmbarcat. Din cauza crizei de personal, sunt probleme nu doar la check-in și la controalele de securitate, dar și cu serviciile de la bord. Uneori nu e destulă mâncare sau nu e deloc mâncare. În cursul unui zbor recent, pasagerii au venit să ne întrebe dacă a mai rămas ceva de mâncare.”

Această situație, consideră ea, a fost cauzată doar de decizii proaste luate la vârful companiei aeriene.

În replică, Lufthansa a spus că întreaga industrie este afectată de probleme și că face tot posibilul pentru a recruta personal. Referitor la suspendarea cursurilor, compania spune că decizia a fost luată pe baza situației din timpul pandemiei și a estimărilor privind creșterea.

Lufthansa este a doua companie din Europa după numărul de pasageri. Până în 1994 a fost deținută de statul german, ulterior fiind privatizată. În timpul pandemiei, guvernul de la Berlin i-a oferit un ajutor financiar de 9 miliarde de euro – ajungând astfel să dețină 20% din companie.

Realitatea Live

23 Iul. 2024, 14:28
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
23 Iul. 2024, 14:28 // Actual //  Lupu Eduard

Superiahtul Alfa Nero, aparținând miliardarului rus Andrei Guriev (locul 17 în clasamentul miliardarilor ruși din 2024 realizat de Forbes, cu o avere de 9,3 miliarde de dolari), a fost vândut pentru 40 de milioane de dolari, relatează Bloomberg, citându-l pe ambasadorul Antigua și Barbuda în SUA, Ronald Sanders. Numele noului proprietar al navei nu a fost dezvăluit, invocându-se un acord de confidențialitate.

Reprezentantul cumpărătorului anonim, brokerul Northrop & Johnson, Richard Higgins, a declarat că valoarea reală a iahtului este mult mai mare decât prețul de vânzare de 40 de milioane de dolari. „Autoritățile din Antigua și Barbuda trebuiau să vândă iahtul,” a explicat brokerul. El a mai menționat că noul proprietar al Alfa Nero este un european care, cel mai probabil, va pune iahtul pe piața de charter.

Pentru întreținerea iahtului, din bugetul Antigua și Barbuda se alocau lunar peste 100 de mii de dolari, sau 28 de mii de dolari pe săptămână (în comparație, PIB-ul pe cap de locuitor în această țară este de 21,5 mii de dolari). Potrivit Wall Street Journal, această sumă includea salariul căpitanului italian, precum și cheltuieli de 2 mii de dolari pe zi pentru combustibilul diesel necesar funcționării aerului condiționat, deoarece, fără acesta, în două zile iahtul s-ar putea acoperi cu mucegai, afectând atât nava, cât și obiectele de artă de la bord.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău