Deși este imposibil să controlăm atât de multe lucruri în viața noastră, prima impresie pe care o facem asupra altor oameni depinde adesea numai de noi înșine.
Când vine vorba de afaceri, discutăm totul până la cel mai mic detaliu, urmăm toate nuanțele și capcanele, pierzând complet din vedere factorul fundamental – care este prima impresie pe care o facem.
Am petrecut mult timp gândindu-mă cum să-mi îmbunătățesc abilitățile de comunicare cu oamenii și am citit mult pe această temă, până când am dat peste o carte scrisă în 1956 de Les Giblin, ” cum să câștigi încredere și putere în comunicarea cu oamenii.”
Contrar așteptărilor, în această lucrare nu s-au scris deloc pe rafturi tactici speciale, constând din numeroase puncte și tehnici. Sfaturile despre cum să ne îmbunătățim și să învățăm cum să facem cea mai bună primă impresie asupra oamenilor s-au rezumat la aceste cuvinte.
„Alți oameni te percep în funcție de stima ta de sine.”
Autorul cărții a explicat în detaliu de ce se întâmplă acest lucru:
„Dacă nu ești perceput așa cum îți dorești și meriți, atunci este posibil ca aceasta să fie doar vina ta. Comportă-te ca și cum nu ai fi nimeni și nimic, iar lumea va decide că aceasta este caracteristica ta. Și dacă îți schimbi comportamentul și te comporți ca cineva care reprezintă ceva, lumea nu va avea de ales decât să te trateze ca pe cineva important și semnificativ.”
Acest adevăr pare să fie cunoscut fiecăruia dintre noi, dar nu toată lumea reușește să-l aducă la viață. Pentru a implanta această filozofie vitală în ADN, este necesar să nu uităm niciodată de două lucruri.
1. Fii atent atunci când vorbești cu tine însuți.
Modul în care ne adresăm, certăm sau lăudăm, poartă o anumită energie. Amintește-ți de câte ori te-ai certat pe tine însuți pentru ceva și câte ori te-ai învinuit. Te-ai criticat, te-ai umilit în ochii tăi și ți-ai subestimat și mai mult propria stimă de sine.
Cum te-a „ajutat”?
Aceasta te-a motivat să lucrezi la proiectele tale, să-ți îmbunătățești abilitățile profesionale, să mănânci doar alimente sănătoase sau să mergi în mod regulat la sala de sport?
Cel mai probabil, totul s-a întâmplat exact invers – nu voiai deloc nimic și nu credeai în nimic. Când vorbești cu tine însuți în limbajul îndoielii și incertitudinii, îți omori propriul potențial. Și deja despre cunoașterea valorii tale personale nici nu se poate discuta.
Prin urmare, pentru a comunica cu tine însuți, ar trebui să-ți schimbi urgent stilul. Începe prin eliminarea permanentă a cuvintelor toxice din vocabularul tău. Nu mai sunt în dicționarul tău și nu vor mai fi! Chiar dacă unele dintre acestea se mai rostesc, reformulează imediat gândul, astfel încât să obții un sunet complet nou.
Răsfață-te și tratează-te așa cum ai dori ca alții să o facă. La urma urmei, atunci când te tratezi cu o atitudine negativă – se creează imediat în jurul personalității tale exact aceeași atmosferă și energie.
2. Creează o listă de lucruri cu care te poți mândri.
Dacă urmărești doar ceea ce crezi că este succesul remarcabil al altor persoane (și în epoca Internetului, suntem literalmente atacați cu astfel de informații din toate părțile), atunci te vei convinge foarte repede că nu ești remarcabil cu nimic. Prin urmare, este naiv să te aștepți că vei fi observat și apreciat.
Deși probabil știi că marea majoritate a lucrurilor de pe social media sunt o iluzie. Dar dacă tot ce vezi în jur este doar o fotografie a bogăției și succesului altcuiva, este foarte rău. Procedând astfel, pui bazele îndoielii chiar înainte de a încerca să impresionezi pe cineva. Acest lucru este foarte ușor de citit: prin expresia ochilor, intonația, gesturile și comportamentul, energia interioară. Este imposibil să te prefaci că ești încrezător. Poți deveni doar așa.
Eu însumi a trebuit să mă confrunt cu asta. Și pentru a-mi dezvolta încrederea, am creat un dosar al succesului. Acolo păstrez recenzii pozitive despre cartea mea, cuvinte amabile despre articolele mele și scrisori de la clienții mei, care datorită mie și-au schimbat viața.
De fiecare dată când aveam îndoieli și incertitudini, deschideam acest dosar pentru a-mi reaminti că într-adevăr merit ceva. Sfatul meu: dacă te simți la fel înainte de o întâlnire importantă, creează un astfel de dosar. Sau scrie pe o foaie de hârtie, punct cu punct, toate realizările și lucrurile cu care te poți mândri.
Deși oamenii acordă atenție limbajului corpului, cum ar fi strângerea mâinilor, postura în timpul conversației, contactul vizual și chiar culoarea batistei din buzunarul de la piept, dacă te simți nesigur, poți uita de o primă impresie pozitivă. Tacticile despre cum să te comporți la prima întâlnire sunt desigur importante. Dar să te concentrezi exclusiv pe acestea este ca și cum ai construi o casă, uitând complet de fundația solidă al acesteia.
Lumea formează o opinie despre tine pe baza opiniei tale despre tine.
Sursa: Doza de Succes