De la un mic magazin dintr-o zonă săracă la un imperiu cu sute de magazine şi venituri anuale de 29 de miliarde USD

17 Sept. 2022, 16:48
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Sept. 2022, 16:48 // Actual //  bani.md

De la un mic magazin pornit într-un cartier londonez dintr-o zonă săracă a metropolei britanice, John James Sainsbury, el însuşi cu origini modeste, a dezvoltat unul dintre cele mai importante lanţuri de supermarketuri din Anglia.

John James Sainsbury s-a născut pe 12 iunie 1844 în Londra, în familia unui decorator, John, şi a soţiei sale, Elisabeth Sarah.

Antreprenorul a început să muncească încă din adolescenţă într-o băcănie din cartierul în care copilărise, iar în 1863, odată cu moartea tatălui său, tânărul şi-a asumat rolul de protector al mamei şi al celor două surori. La vârsta de 24 de ani s-a căsătorit cu Mary Ann Staples, alături de care, în 1869, a deschis, într-una dintre cele mai sărace zone ale Londrei, o mică afacere cu produse lactate.

Cu economiile strânse din primele vânzări, cei doi au cumpărat echipamente pentru a dota magazinul, trăind însă în continuare în condiţii modeste. În 1872 au reuşit să extindă afacerea cu un nou magazin, mutându-se ulterior deasupra acestuia. La un an distanţă, compania s-a listat la Bursă, în cea mai importantă tranzacţie pe bursă la acea vreme, potrivit The Guardian.

De-a lungul vieţii, pe măsură ce businessul a înflorit, Sainsbury a preferat să stea departe de ochii publicului, concentrându-se pe a oferi preţuri competitive şi pe setarea unor standarde ridicate de calitate şi igienă, pentru a face faţă competitorilor. La moartea sa (3 ianuarie 1928), compania pe care o pornise se transformase deja într-un lanţ de retail important, cu 128 de unităţi. Frâiele businessului au fost ulterior preluate de fiul său, John Benjamin, care se implicase în afacerea familiei începând cu 1915.

În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, majoritatea personalului, alcătuit din bărbaţi, a fost chemat pe front, venind astfel rândul femeilor să preia operaţiunile companiei, care a trecut prin schimbări majore, încasările scăzând la jumătate. În plus, multe unităţi au fost distruse, unul dintre magazine funcţionând chiar, pentru o vreme, în incinta unei biserici. După război, afacerea a fost preluată de nepotul fondatorului, care, în urma unei călătorii în Statele Unite, a schimbat modelul de business, implementând mai multe, precum autoservirea.

În prezent, businessul deţine în portofoliu cinci branduri – Argos, Habitat, TU Clothing, Nectar şi Sainsbury’s Bank, şi funcţionează cu peste 600 de supermarketuri, circa 800 de magazine de proximitate şi o echipă de 189.000 de angajaţi. Cu venituri anuale de 29 de miliarde de dolari, Sainsbury’s este al doilea cel mai mare lanţ de supermarketuri din Marea Britanie, după Tesco.

Realitatea Live

21 Iul. 2025, 17:22
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
21 Iul. 2025, 17:22 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Programul Innovate Moldova și Agenția de Guvernare Electronică au semnat astăzi un acord trilateral de cooperare pentru perioada 2025–2027, menit să accelereze transformarea digitală a Republicii Moldova și să contribuie la dezvoltarea unei economii moderne, reziliente și favorabile mediului de afaceri.

Acordul stabilește un cadru comun pentru dezvoltarea și implementarea de soluții digitale dedicate sectorului privat, modernizarea serviciilor publice cu accent pe experiența utilizatorului și susținerea reformelor economice prin instrumente digitale inteligente.

Printre direcțiile prioritare se numără lansarea EVO 2.0, noua generație a aplicației guvernamentale care va deveni punctul unic de acces la serviciile publice, integrarea MDocs – un depozit digital securizat pentru documentele personale și profesionale, precum și dezvoltarea unor soluții digitale care vor simplifica accesul antreprenorilor la ajutoare de stat, verificarea eligibilității și înregistrarea afacerilor. Totodată, acordul prevede consolidarea infrastructurii naționale de securitate cibernetică și lansarea de campanii naționale pentru alfabetizare digitală și incluziune.

„Parteneriatul cu Innovate Moldova este o continuare firească a colaborării strategice care a stat la baza dezvoltării EVO. Ne bucurăm că împărtășim aceeași viziune și că putem consolida împreună acest ecosistem digital modern pentru Moldova”, a declarat Nicoleta Colomeeț, directoarea Agenției de Guvernare Electronică.

Acest parteneriat reflectă angajamentul comun de a transforma serviciile publice din Republica Moldova în experiențe digitale sigure, simple și eficiente, aliniate la standardele europene și adaptate nevoilor reale ale cetățenilor și antreprenorilor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA