Europa în primul rând: Are nevoie de mai multe fabrici şi mai puţine dependenţe

15 Mai 2023, 04:59
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
15 Mai 2023, 04:59 // Actual //  bani.md

Preşedintele francez Emmanuel Macron a anunţat măsuri menite să impulsioneze procesul de inversare a declinului industrial al Franţei în cadrul eforturilor de a contura o re­acţie la masivele subvenţii anunţate de America pentru sectoarele sale verzi, subliniind în cadrul unui inter­viu cu Financial Times că această bă­tă­lie pentru reindustrializare trebuie purtată la nivelul întregii Europe.

„În ultimii ani, UE a trebuit să în­frunte două crize majore. Iar, din cau­za pandemiei şi războiului din Ucraina, ne-am recunoscut depen­den­ţele strategice şi am decis să ac­ţio­năm pentru a le reduce. Noi, euro­penii ne-am pus de acord cu privire la importanţa de a ne păstra controlul asupra propriului destin şi am pre­gătit calea către o Europă mai su­ve­rană“, a declarat acesta.

Măsurile anunţate de preşedinte sunt menite în acelaşi timp să-i re­clă­dească acestuia poziţia în plan politic la nivel intern, scrie Bloomberg. Li­derul francez încearcă să-şi reseteze preşedinţia după un conflict aprins legat de modificările aduse sistemu­lui de pensii.

Angajamentele asumate includ o utilizare extinsă a creditelor fiscale pentru investiţii, simplificarea proce­du­rilor pentru deschiderea de noi fa­brici şi creşterea finanţării pentru e­du­caţie şi pregătire profesională. Gu­vernul va modifica de asemenea bonusurile pentru maşini electrice pentru a le exclude pe cele produse cu o amprentă de carbon ridicată, o măsură ce va susţine producţia euro­peană.

Iniţiativele sunt menite să solu­ţio­neze problema slăbiciunii industri­a­le a Franţei, guvernul fiind îngrijo­rat că subvenţiile americane ar putea exacerba problemele locale.

Potrivit Politico, măsurile anun­ţa­te de Macron ar putea amplifica ten­siunile transatlantice. Macron a cri­ticat în mod activ subvenţiile anun­­ţate de administraţia america­nă, Fran­ţa sub conducerea lui Macron ju­când un rol mai pronunţat de „po­liţist rău“ în discuţiile cu Washing­tonul.
Franţa a prezentat de asemenea un plan de lansare a unui fond de investiţii de 2 miliarde de euro pentru metale vitale, notează Euractiv. Ini­ţial, statul va contribui cu 500 mili­oane de euro la fond, sectorul privat venind cu restul.

„Vrem să ancorăm noii campioni ai revoluţiei industriale, hidrogen, maşini electrice“, a declarat ministrul francez al industriei, Roland Lescure.

În acest context, cu ajutorul unor subvenţii masive şi unei activităţi intense de lobby, Franţa a luat faţa Germaniei şi Olandei atrăgând o investiţie majoră din partea ProLogium din Taiwan într-o gigafabrică de baterii pentru maşini electrice, potrivit Reuters.

Revenind la măsurile anunţate de Macron, unele vor fi prezentate în cadrul unui aşa-numit proiect de lege pentru industria verde săptămâna viitoare, în timp ce altele care afectează finanţele publice vor fi incluse în proiectul de buget pe 2024, relatează Bloomberg.

Costul schimbărilor trebuie să fie zero, orice noi cheltuieli urmând să fie finanţate prin reduceri în alte părţi.

Modificările privind subvenţiile pentru maşini cu o amprentă scăzută de carbon sunt aşteptate a fi finalizate în următoarele luni.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală