(FOTO) LUXUL din iahturi nu mai este cel care a fost. Sunt electrice și te cuceresc prin designul inovativ. Cât costă

01 Oct. 2021, 13:02
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
01 Oct. 2021, 13:02 // Au Bani //  MD Bani

Cele mai luxoase iahturi nu seamănă deloc cu cele pe care ne-am obișnuit să le vedem ancorate în porturi. Ele sunt electrice, cu trei variante de motor, iar cel mai puternic este cel de 340 de kilowați. Pasionații le numesc „Tesla” de pe mare.

Totuși în ciuda unui aspect mai mult decât luxos și a unei fiabilități ieșite din comun pentru o astfel de ambarcațiune există și persoane care nu recomandă achiziționarea lor. Și nu doar a iahturilor electrice, ci a bărcilor în general. De la probleme cu motorul, riscul de a fi jefuit, până la mizeria care se face pe punte și consumul foarte mare de energie.

Silent Yacht vine în 3 versiuni. De 16, de 18 și de 24 de metri lungime

Fiecare versiune vine beneficiile sale. Cea mai mică dintre ele îți pune la dispoziție 4 camere cu baie în fiecare, sufragerie, terasă și desigur cabina comandantului.Totuși, vârful de lance este versiune dea 24 de metri lungime. Ea vine cu 3 variante de motor și cel mai puternic este cel de 340 de kilowați, scrie Aleph News.

Mai mult, specialiștii spun că pe timp de vară, iahtul are o autonomie aproape infinită. Asta datorită panourilor solare amplasate deasupra ambarcațiunii. Totuși nu o să poți călători în permanență la o viteză de 29 de noduri.

Prețurile pornesc de la 2 milioane de euro și pot ajunge până la 5 milioane de euro.

Pe lângă faptul că sunt apreciate pentru motorul lor, iahturile electric au și un design inovativ, ceea ce atrage și mai mult clienții.

Realitatea Live

27 Dec. 2025, 10:43
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
27 Dec. 2025, 10:43 // Actual //  Ursu Victor

Economistul Veaceslav Ioniță acuză autoritățile că, în ultimii ani, banii colectați din accize pentru infrastructura rutieră au fost direcționați în alte scopuri, ceea ce a dus la degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova. Declarațiile au fost făcute într-un interviu acordat publicației ZIUA.

Potrivit economistului, șoferii plătesc corect taxele, inclusiv accizele și taxa rutieră, însă statul nu respectă destinația acestor bani. „Prin taxa rutieră, cumva protejăm banul șoferului. Problema e că banii din accize la carburanți îi dăm în altă parte. Taxe mărim, dar banii pentru drumuri nu ajung la drumuri”, a declarat Ioniță.

El a amintit că, inițial, Republica Moldova a avut o înțelegere clară cu Banca Mondială și cu Fondul Monetar Internațional, potrivit căreia 80% din accizele la carburanți trebuiau direcționate către fondul rutier. „Această regulă a fost respectată doar în 2013 și 2014. După asta – gata”, a subliniat economistul.

Veaceslav Ioniță susține că, în perioada 2015–prezent, statul a deturnat masiv resursele destinate infrastructurii. „Am calculat banii care trebuiau să meargă din accize la drumuri și nu au mers, plus finanțările externe pierdute. Este vorba de peste 30 de miliarde de lei. Eu spun direct: Guvernul a furat de la fondul rutier”, a afirmat acesta.

Potrivit estimărilor sale, suma totală ajunge la aproximativ 2 miliarde de euro, bani care ar fi putut veni sub formă de granturi și împrumuturi externe pentru infrastructură. „Aproape jumătate din această sumă, adică aproape un miliard de euro, sunt bani plătiți de șoferi pentru drumuri, dar care s-au dus în altă parte. Oamenii au plătit pentru drum, iar banii s-au dus în apă”, a declarat economistul.

În acest context, Ioniță avertizează că degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova nu este întâmplătoare, ci rezultatul direct al politicilor bugetare din ultimii ani. „Așa trăim noi, iar consecința este că drumurile se degradează tot mai rapid”, a concluzionat Veaceslav Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII