FOTO Rândurile de camioane la Galați: Explicația Poliției române de Frontieră și numărul de TIR-uri procesate zilnic

13 Iul. 2022, 16:05
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
13 Iul. 2022, 16:05 // Actual //  MD Bani

Șoferii de camioane petrec circa șase ore pentru a trece formalitățile la vama Galați, pe sensul de ieșire din România. Poliția de Frontieră de peste Prut susține că în medie, zilnic, la punctul de control sunt verificate circa 280 de vehicule.

Responsabilii susțin că de la începutul anului traficul a crescut cu aproximativ 60%, comparativ cu perioade similare. Totodată, polițiștii de frontieră din România punctează că, din cauza că vama se află la hotarul UE, la timpul indicat se adaugă cel necesar efectuării controalelor fizice, verificării produselor în funcție de specificul lor, aplicarea sigiliului și alte proceduri, în funcție de caz.

Oficialii punctează că, pe ambele sensuri, camioanele goale și cele cu mărfuri perisabile au prioritate. De asemenea, pe sensul de intrare în România a fost creată o bandă destinată exclusiv TIRurilor fără marfă, iar pe cel de ieșire – una pentru controlul automarfarelor.

„Fluidizarea traficului este condiționată și de controlul de frontieră al autorităților din Republica Moldova, respectiv Ucraina, în acest moment în perimetrul punctului fiind aproximativ 40 de camioane căror li s-a efectuat controlul de frontieră și sunt în așteptare pentru a intra pe teritoriul statului vecin”, a comunicat autoritatea română pentru Realitatea.

În context, șoferii sunt îndemnați să verifice informațiile despre trafic pe paginile web oficiale ale autorităților de frontieră și celor vamale. În România datele sunt disponibile pe pagina web www.politiadefrontiera.ro/ro/traficonline, iar în Republica Moldova pe www.customs.gov.md/ro/traffic.

Conform datelor Poliției de Frontieră a României, actualmente camioanele așteaptă circa 400 de minute la Galați, 70 de minute la Albița și 30 de minute la Sculeni, pe sensul de ieșire din România. La intrare mai aglomerat este, la fel, Galațiul, unde timpul constituie 90 de minute.

Pe imaginile surprinse de camerele instalate la punctele de control din Republica Moldova vedem că miercuri, 13 iulie, ora 15:30, la Leușeni așteaptă mai multe vehicule. Anterior, Serviciul Vamal preciza că durează circa o oră verificarea a 10 camioane.

În același timp, un șofer de TIR a comunicat pentru Realitatea luni că a intrat la Giurgiulești sâmbătă seara și abia luni dimineața a ieșit din Galați. Problema camioanelor petrec zile în șir la hotar pentru a trece controalele vamale nu este una nouă, iar până la războiul din Ucraina șoferii așteptau circa 48 de ore. Ulterior, această perioadă a ajuns chiar și la cinci zile, iar un  conducător de TIR s-a stins din viață în timp ce aștepta controalele.

Chestiunea părea să fie soluționată după ce prim-ministra Republicii Moldova, Natalia Gavrilița și omologul său român, Nicolae Ciucă, au discutat chestiunea și au decis să introducă vămuirea comună. Totodată, se anunța că la hotar au fost amenajate spații de igienă și odihnă pentru șoferi.

Peste două săptămâni, însă, în spațiul public au apărut secvențe video cu noi rânduri de camioane. Atunci Serviciul Vamal spunea că se întâmplă din cauza caniculei și restricțiilor de trafic pe traseele naționale, deoarece TIR-urile nu pot circula pe parcursul zilei.

Realitatea Live

21 Nov. 2024, 19:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
21 Nov. 2024, 19:49 // Actual //  Ursu Victor

Parlamentul Republicii Moldova urmează să facă o serie de modificări legislative menite să fortifice transparența și eficiența proceselor decizionale din cadrul Băncii Naționale a Moldovei Propunerile includ ajustări semnificative în componența și procedurile de numire și revocare a membrilor Consiliului de supraveghere și ai Comitetului Executiv, potrivit unui proiect de lege propus spre consultări publice.

Printre principalele modificări se numără excluderea unui membru din Consiliul de supraveghere care ocupă simultan funcția de viceguvernator al Băncii Naționale și creșterea numărului membrilor independenți ai Consiliului de supraveghere de la 4 la 5 De asemenea se propune introducerea consultării Consiliului de supraveghere de către Președintele Parlamentului Guvernatorul BNM sau Comisia economie buget și finanțe în funcție de poziția vizată. Avizul emis de Consiliu va fi prezentat Parlamentului și audiat înainte de votul pentru numirea candidaților

Modificările propun și consolidarea procedurilor de revocare prin asigurarea dreptului la audiere pentru membrii organelor de conducere înainte de emiterea unei hotărâri de revocare. Totodată implicarea Președintelui Republicii Moldova în procesul de revocare va crea o procedură de dublu veto iar contestațiile privind hotărârile de revocare vor fi soluționate în termen de 3 luni

Pentru a asigura o mai bună calificare și eligibilitate a membrilor Consiliului de supraveghere se extind domeniile de calificare și se reduce durata mandatului membrilor independenți de la 7 la 5 ani astfel evitându-se suprapunerea mandatelor. Măsurile includ și notificarea anticipată a Parlamentului despre expirarea mandatelor membrilor și stabilirea unui termen clar pentru numirea noilor membri după încheierea mandatelor

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău