(FOTO) TOP 10 cele mai scumpe mașini vândute la licitație în 2022

09 Ian. 2023, 11:06
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
09 Ian. 2023, 11:06 // Au Bani //  MD Bani

Chiar dacă criza bântuie în întreaga lume, cei mai bogați oameni ai planetei nu o resimt, din contra, continuă să se bucure de lucrurile materiale, în special automobile. În 2022, la licitații au fost vândute mai multe automobile de lux cu prețuri imense. Tot în 2022 a fost ales un nou deținător al titulaturii de „cea mai scumpă mașină din istorie”.

Iată care au fost cele mai scumpe mașini vândute la licitație în 2022:

1958 Maserati 450S Fantuzzi – 8,6 milioane de euro

Automobilul de lux a fost vândut în cadrul licitației RM/Sotheby’s de la Monterey, California, din 18 august 2022 pentru 8,6 milioane de euro. Începând cu 1958 mașina a concurat cu succes în cursele SCCA (Sports Car Club of America).

1960 Ferrari 250 GT SWB Competizione Coupe – 8,75 milioane de euro

Mașina s-a vândut la licitația Gooding & Co. din 3 septembrie de la Londra.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

1924 Hispano-Suiza H6C Torpedo Roadster – 8,81 milioane de euro

Mașina a fost vândută în cadrul licitației RM/Sotheby’s de la Monterey, California, din 18 august.

Mercedes-Benz 540K Special Roadster – 9,4 milioane de euro

Mercedes-Benz 540K Special Roadster este printre cele mai cunoscute și dorite modele din istoria mărcii, un model sport decapotabil care, de-a lungul aniilor, a fost deținut de multe vedete, dar și capete încoronate. Automobilul din imagine, cu o caroserie Sindelfingen, face parte dintr-un club ultra-exclusivist fiind unul din doar trei exemplare supraviețuitoare cu coadă lungă ce acoperă roata de rezervă din spate. Ea a fost vândută tot în timpul licitației RM/Sotheby’s din Monterey, California, din 18 august.

1937 Bugatti Type 57 Atalante Coupe – 9,83 milioane de euro

Cu un motor cu opt cilindri în linie de 3,2 litri echipat cu un supercharger, exemplarul acesta este printre primele Type 57 SC construite vreodată. Șasiul și caroseria sunt ambele originale (adică n-au fost despărțite, cum se întâmplă uneori cu mașini din această perioadă). Bugatti-ul a fost vândut în timpul licitației Gooding & Co. de la Pebble Beach din 19 august.

1937 Talbot-Lago T150-C Teardrop Coupe – 11,44 milioane de euro

Mașina aceasta și-a găsit un nou proprietar la licitația Gooding & Co. de la Amelia Island din 10 martie.

2003 Ferrari F2003-GA – 14,6 milioane de euro

Ferrari F2003-GA face o notă discordantă în acest top, deoarece vorbim de un monopost de Formula 1, o mașină pilotată de septuplul campion mondial Michael Schumacher în timpul sezonului 2003. Mașina a fost adjudecată în cadrul unei licitații speciale RM/Sotheby’s din 9 noiembrie, de la Geneva.

1955 Ferrari 410 Superamerica Sport Spider – 20,97 milioane de euro

Mașina a fost vândută în cadrul licitației RM/Sotheby’s de la Monterey, California, din 20 august.

1998 McLaren F1 – 23,8 milioane de euro

Ocupanții primelor două poziții din acest top sunt atipici, deoarece nu vorbim de niște licitații publice clasice. În cazul acestui McLaren, câștigătorul și-a trimis oferta prin metoda „sealed bid” a celor de la RM/Sotheby’s. În acest caz, o mașină este prezentată de către casa de licitații, iar cei interesați trimit o ofertă de preț fără ca să știe câte alte persoane licitează și nici care sunt licitațiile lor. Cu alte cuvinte, cel care trimite cea mai mare ofertă pune mâna, imediat, pe mașină, fără ca alt licitator să poată să vină cu o ofertă superioară. Mașina nu mai are nevoie de nicio prezentare, McLaren-ul F1 fiind primul automobil de șosea construit de McLaren sub conducerea tehnică a lui Gordon Murray care a folosit un imens motor BMW V12 proiectat de Paul Rosche pentru a crea cea mai rapidă mașină a lumii (din 1998 și până în 2005) și, respectiv, singura de stradă care a câștigat, în clasamentul general, cursa de 24 de ore de la Le Mans (în 1995).

1955 Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe – 133,3 milioane de euro

Un Ferrari nu mai este mai scumpă mașină de istorie. Un Mercedes-Benz mult mai exclusivist (doar două au fost construite) a spulberat recordul de 48,4 milioane de dolari deținut de un Ferrari 250 GTO din 1962 care și-a găsit un nou proprietar contra acestei sume în 2018, la o licitație RM/Sotheby’s.

Licitația această incredibilă a început de la 50 de milioane de dolari și, în cele din urmă, mașina s-a vândut unui norocos cu identitate necunoscută.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală