GALERIE FOTO: Scandalul cimitirelor pline din Roma. Oamenii așteaptă și din ianuarie să-și îngroape 2000 de morți

01 Mai 2021, 08:54
 // Categoria: Actual // Autor:  Otilia Cotruța
01 Mai 2021, 08:54 // Actual //  Otilia Cotruța

Revoltă a angajaților de la pompe funebre din Roma declanșată chiar lângă clădirea în care sunt depozitate sute de sicrie, la cimitirul Prima Porta. Oamenii stăteau la coadă în fața biroului administrativ când a izbucnit protestul.

O parte din aceștia se aflau acolo pentru a aduce cadavre pentru înmormântare sau incinerare, iar alții pentru a ridica cenușa vreunui decedat incinerat cu luni în urmă. „Este o situație tragică, rușinoasă”, a spus Maurizio, angajat al unei firme funerare. „Uiti-vă în jur, așteptăm cu toții. Ei dau vina pe coronavirus, dar aceasta este doar o scuză. Așa este în fiecare zi.

„Spun că nu au spațiu, deci trebuie să așteptăm foarte mult”, a spus Gilberto, un alt angajat, scrie Digi24.ro.

Întins pe 140 de hectare în nordul Romei, Prima Porta este cel mai mare cimitir din Italia. Dar locurile de înmormântare lipsesc, iar crematoriul de aici, singurul din capitala italiană, funcționează la jumătate de capacitate.

Protestul muncitorilor din sectorul funerar din cauza șirurilor lungi pentru incinerări. Aceștia denunță condițiile cimitirelor din Roma și necesitatea soluțiilor pentru a asigura serviciile familiilor decedaților
Muncitori funerari protestează la Roma, Italia – 16 aprilie 2021. Credit: Profimedia

Protestul muncitorilor din sectorul funerar din cauza șirurilor lungi pentru incinerări. Aceștia denunță condițiile cimitirelor din Roma și necesitatea soluțiilor pentru a asigura serviciile familiilor decedaților
Muncitori funerari protestează la Roma, Italia – 16 aprilie 2021. Credit: Profimedia

Protestul muncitorilor din sectorul funerar din cauza șirurilor lungi pentru incinerări. Aceștia denunță condițiile cimitirelor din Roma și necesitatea soluțiilor pentru a asigura serviciile familiilor decedaților
Muncitori funerari protestează la Roma, Italia – 16 aprilie 2021. Credit: Profimedia

Protestul muncitorilor din sectorul funerar din cauza șirurilor lungi pentru incinerări. Aceștia denunță condițiile cimitirelor din Roma și necesitatea soluțiilor pentru a asigura serviciile familiilor decedaților
Muncitori funerari protestează la Roma, Italia – 16 aprilie 2021. Credit: Profimedia

Protestul muncitorilor din sectorul funerar din cauza șirurilor lungi pentru incinerări. Aceștia denunță condițiile cimitirelor din Roma și necesitatea soluțiilor pentru a asigura serviciile familiilor decedaților
Muncitori funerari protestează la Roma, Italia – 16 aprilie 2021. Credit: Profimedia

Oamenii așteaptă să-și îngroape rudele moarte în ianuarie

Oamenii care au rude moarte încă din ianuarie spun că nici acum nu au fost îngropate sau incinerate, iar casele mortuare de la alte cimitire din oraș sunt în situații similare. Ama, compania municipală care administrează cimitirele, spune că întârzierile au fost agravate de decesele provocate de coronavirus și de reglementările impuse de Ministerul Sănătății din cauza pandemiei, potrivit The Guardian.

Dar, deși Covid-19 a contribuit la creșterea numărului de decese în Roma, cei de la pompe funebre spun că, de fapt, nimeni s-a preocupat să amenajeze mai multe spații de înmormântare. Ei spun că aproximativ 2.000 de trupuri neînsuflețite sunt în casa mortuară de la Prima Porta și „așteaptă” să fie înmormântate sau incinerate.

„Există liste de așteptări chiar mai mari la alte cimitire“, a declarat Gianni Gibellini, președintele EFI, asociația care îi reprezintă pe proprietarii de pompe funebre, care săptămâna trecută a depus o plângere penală în legătură cu haosul înmormântărilor. „Cimitirele Romei sunt degradate, dar înainte de orice, nu au spații de înmormântare. Avem nevoie de mai multe cuptoare de incinerare și parcele de înmormântare pentru a depune urnele persoanelor incinerate și cel mai mult avem nevoie de spațiu pentru a-i îngropa de decedați”.

Într-un clip care surprinde o coadă mare de mașini mortuare cu cadavre în fața biroului administrației Prima Porta, managerul cimitirului este filmat spunându-le celor de la serviciile funerare: „Nu mai există spațiu”.

Ama a spus că face tot posibilul pentru a rezolva situația și că lucrează la crearea a 60.000 de noi parcele funerare în oraș. Compania a amenințat, de asemenea, că îi va da în judecată pentru incitare la proteste pe directorii de la firmele funerare care la începutul acestei luni au depus coroane de flori lângă primărie, în semn de protest.

Realitatea Live

26 Iul. 2021, 16:04
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
26 Iul. 2021, 16:04 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Există o mulțime de superiahturi extrem de luxoase acolo și nu este de mirare că așteptările continuă să crească, cu caracteristici și mai ciudate care ne fac să ne minunăm de posibilitățile de astăzi. Una dintre cele mai interesante idei vine de la o companie de producție vizuală olandeză și un antreprenor german, care doresc să transforme un vechi portavion într-un mega-iaht super-premium.

Suntem obișnuiți să vedem portavioane în modul lor gata de luptă, cu avioane de luptă acerbe care așteaptă pe punte. Dacă, în loc de asta, am vedea o imagine complet diferită? Nu doar unul cu aspect liniștit, care invită pasagerii pentru relaxare totală și indulgență pură, ci și mai îndrăzneț de atât.

Olandezul Mitsi Studio a creat un concept extrem de mare – Noah Twins Carrier nu ar fi doar primul portavion din lume transformat într-un iaht, ci ar fi construit cu punți interschimbabile, chiar dintr-o fantezie asemănătoare unui film. După cum spune Studio, designul ar fi ca un cuțit elvețian, cu posibilitatea de a schimba între o pistă de aterizare și un teren de golf. Da, o bandă de aterizare ar mai fi acolo, dar pentru un elicopter și aerotaxi în loc de avioane de luptă. Și terenul de golf cu nouă găuri s-ar putea transforma și într-o pârtie de ski cu zăpadă artificială, pentru că de ce nu?

Proiectul ambițios nu este nou, dar recent s-a apropiat de a deveni realitate. Zenger relatează că Udo Stern, un antreprenor german care face parte, de asemenea, dintr-un proiect numit Inițiativa Düsseldorf, lucrează la obținerea investitorilor în proiect să își unească forțele și să cumpere un fost portavion care ar putea aduce la viață conceptul Noah Twins.

Numit Foch, acest venerabil portavion a servit în Marina franceză, din 1963 până în 2000. Al doilea din clasa Clemenceau, această navă de război are o lungime impresionantă de 165,5 metri și o lățime de 29,5 metri, ceea ce ar face este ideal pentru acest imens proiect inovator. După 2000, a fost achiziționat de Brazilia și redenumit Sao Paolo, înainte de a fi dezafectat aproape 10 ani mai târziu. Se pare că a fost achiziționat recent de o companie turcă și riscă să fie demontat.

Va reuși Foch să fie salvat și să înceapă o a doua viață, ca un iaht ultra-luxos? Este incert încă. Dar ideea de a reface navele de război și de a le oferi o nouă întrebuințare este cu siguranță una care ar trebui să decoleze.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală