Deși exporturile directe de automobile de lux din Uniunea Europeană și Marea Britanie către Rusia au scăzut la zero după invazia acesteia în Ucraina, sancțiunile sunt ocolite printr-un mecanism bine pus la punct, potrivit unei anchete realizate de Sky News. Aceasta a început cu o fotografie primită de Ed Conway, redactor economic Sky News, de la un coleg din Georgia, surprinsă la punctul de frontieră cu Rusia. Pe parcările neoficiale din zonă erau parcate numeroase automobile de lux, inclusiv Mercedes, Lexus, BMW și Range Rover, similare celor văzute de obicei în locații precum Mayfair, Londra, sau Dubai.
Deși exportul direct de vehicule de lux către Rusia a fost interzis în 2022 din cauza sancțiunilor, raportul Sky News arată că aceste livrări au crescut semnificativ în țări precum Azerbaidjan, Georgia și Kazahstan. Livrările din Marea Britanie către aceste state au atins acum un nivel similar cu cel al exporturilor pre-invazie către Rusia, conform datelor furnizate de autoritățile vamale britanice.
În același timp, exporturile de mașini din Azerbaidjan către alte state din Asia Centrală și Caucaz au crescut brusc, însă, odată ce vehiculele ajung în Georgia, acestea dispar din evidențele vamale, potrivit Sky News. Deși fiecare pas din lanțul de distribuție pare legal, la nivel global, această practică încalcă sancțiunile impuse Rusiei.