Potrivit unui raport publicat recent de gigantul tehnologic Microsoft, două miliarde de angajaţi asigură funcţionarea serviciilor esenţiale. Numărul este echivalentul a 80% din forţa de muncă globală, iar nouă din zece companii (88%) angajează oameni pentru aceste funcţii, relevă raportul Microsoft Work Trend Index, intitulat “Un nou viitor al lucrătorilor esenţiali, amplificat cu ajutorul tehnologiei”.
Companiile investesc din ce în ce mai mult în instrumente digitale pentru angajaţi, cu scopul de a moderniza fluxul de lucru, pentru a îmbunătăţi performanţa, cultura şi comunicarea la locul de muncă, iar în acest context gradul de utilizare a platformei Microsoft Teams de către lucrătorii din prima linie a crescut, lunar, cu 400% începând din martie 2020, se menţionează în document, scrie Agerpres.
Conform raportului, 76% dintre angajaţi simt un ataşament faţă de colegii lor, însă peste 60% dintre aceştia sunt de părere că managementul companiei pentru care lucrează ar trebui să prioritizeze încurajarea procesului de comunicare şi cultura organizaţională. În plus, peste jumătate (51%) dintre lucrătorii din prima linie, care nu ocupă poziţii de management, nu se simt apreciaţi ca angajaţi.
De asemenea, 63% din totalul celor chestionaţi s-au declarat încântaţi de oportunităţile de angajare create de tehnologie, în timp ce 46% simt o presiune în a se adapta la noile tehnologii, din teama de a nu-şi pierde locurile de muncă, dar 55% dintre aceştia mărturisesc că au fost nevoiţi să înveţe din mers să lucreze cu noile tehnologii, fără să aibă acces la sesiuni de pregătire sau practică susţinute de angajatori.