Gigantul Volkswagen renunţă la planul de a trece la maşini complet electrice

17 Mai 2024, 12:24
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
17 Mai 2024, 12:24 // Actual //  Lupu Eduard

Planul „all-in on electric vehicles” al Volkswagen nu mai există. Un cumul de factori dublat de vânzările record ale maşinilor cu motoare cu combustie duce la o schimbare de strategie a gigantului german.

Volkswagen, care şi-a prezentat familia de maşini electrice ca fiind esenţială pentru viitorul său, a recunoscut săptămâna trecută că va avea nevoie de mai multe maşini hibride plug-in, deoarece vânzările de vehicule electrice încetinesc, relatează Bloomberg.

Acest lucru marchează doar cea mai recentă ajustare pe care VW a făcut-o la strategia de electrificare, după ce compania a ratat mai multe lansări de modele şi a rămas în urmă în China, unde mărcile locale domină acum.

De asemenea, producătorul a renunţat la eforturile de a căuta investitori externi pentru unitatea sa de baterii şi a renunţat la planurile pentru o fabrică de vehicule electrice de 2 miliarde de euro în Germania.

De fapt, producătorul auto vinde atât de multe maşini care funcţionează încă cu motoare cu combustie, încât este pe cale să îşi depăşească anul viitor cota de emisii, ceea ce l-a determinat pe directorul executiv Oliver Blume să ceară clemenţă din partea autorităţilor europene de reglementare. Este o schimbare bruscă faţă de acum doar trei ani, când lobby-ul agresiv al VW pentru vehiculele electrice în Uniunea Europeană a provocat disensiuni între companie şi unii dintre colegii săi din regiune.

VW nu a avut de ales decât să se aplece asupra mesajelor de electrificare după ce a pariat puternic pe motoarele diesel „curate”. Acest pariu s-a dus pe apa sâmbetei atunci când compania a fost prinsă trişând la testele de emisii, ceea ce a forţat-o să se orienteze puternic către vehiculele alimentate cu baterii. Până în 2019, directorul general de atunci, Herbert Diess, a anunţat că va lansa până la 75 de modele complet electrice în următorul deceniu.

VW nu este singura companie care trebuie să se recalibreze ca urmare a încetinirii pieţei vehiculelor electrice. Ţări precum Germania şi Suedia au încetat sau au redus subvenţiile pentru maşinile electrice, care tind să fie în continuare mai scumpe decât cele cu combustie, ceea ce a afectat întregul sector. De asemenea, lacunele din reţelele publice de încărcare continuă să descurajeze potenţialii cumpărători.

BMW AG, care a avut mai mult succes în vânzarea de vehicule electrice decât rivalii săi germani, a avertizat totuşi în această săptămână că planul UE de a interzice efectiv vânzările de vehicule noi cu motoare cu combustie până în 2035 va afecta industria.

Autorităţile europene de reglementare urmează să revizuiască politica în 2026.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

11 Sept. 2024, 16:52
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
11 Sept. 2024, 16:52 // Actual //  Lupu Eduard

Industria uleiului de floarea-soarelui din Republica Moldova a cunoscut o scădere semnificativă în 2024. În primele opt luni ale anului, exporturile de ulei de floarea-soarelui au atins doar 69.184 de tone, reprezentând o scădere drastică de aproximativ 55-56% comparativ cu aceeași perioadă din 2022 și 2023, când volumul exporturilor era de 157.831 și, respectiv, 153.935 de tone, susține Rija, directorul executiv al Asociației Exportatorilor și Importatorilor de Produse Agricole și Cerealiere „Agrocereale”.

O situație similară s-a înregistrat și în cazul exporturilor de șrot, care au totalizat 59.889 de tone în perioada ianuarie-august 2024, o scădere marcantă față de anii precedenți. Începând cu luna iunie 2024, Moldova nu a mai exportat deloc șrot de floarea-soarelui.

Principalul factor al acestui declin este fluctuația piețelor internaționale, care a dus la scăderea constantă a prețurilor uleiului și șrotului de floarea-soarelui. În 2024, prețul mediu de export al uleiului a scăzut de la 17,61 lei/kg în 2023 la 14,85 lei/kg, pe fondul reducerii cererii internaționale și a creșterii concurenței din partea producătorilor din Ucraina și Rusia, care domină această piață.

De asemenea, mulți fermieri moldoveni au preferat să vândă semințele de floarea-soarelui direct traderilor, care au oferit condiții mai avantajoase decât procesatorii locali, afectați de scăderea prețurilor și de termenele lungi de plată. Această situație a limitat capacitatea procesatorilor de a achiziționa suficiente semințe la prețuri competitive.

Începând din iunie 2024, prețul uleiului de floarea-soarelui a înregistrat o ușoară creștere, ajungând la 16,50-17 lei/kg, însă această redresare a fost insuficientă pentru a revitaliza exporturile, care au rămas la aproximativ 500 de tone pe lună.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău