Gigantul Volkswagen renunţă la planul de a trece la maşini complet electrice

17 Mai 2024, 12:24
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Mai 2024, 12:24 // Actual //  bani.md

Planul „all-in on electric vehicles” al Volkswagen nu mai există. Un cumul de factori dublat de vânzările record ale maşinilor cu motoare cu combustie duce la o schimbare de strategie a gigantului german.

Volkswagen, care şi-a prezentat familia de maşini electrice ca fiind esenţială pentru viitorul său, a recunoscut săptămâna trecută că va avea nevoie de mai multe maşini hibride plug-in, deoarece vânzările de vehicule electrice încetinesc, relatează Bloomberg.

Acest lucru marchează doar cea mai recentă ajustare pe care VW a făcut-o la strategia de electrificare, după ce compania a ratat mai multe lansări de modele şi a rămas în urmă în China, unde mărcile locale domină acum.

De asemenea, producătorul a renunţat la eforturile de a căuta investitori externi pentru unitatea sa de baterii şi a renunţat la planurile pentru o fabrică de vehicule electrice de 2 miliarde de euro în Germania.

De fapt, producătorul auto vinde atât de multe maşini care funcţionează încă cu motoare cu combustie, încât este pe cale să îşi depăşească anul viitor cota de emisii, ceea ce l-a determinat pe directorul executiv Oliver Blume să ceară clemenţă din partea autorităţilor europene de reglementare. Este o schimbare bruscă faţă de acum doar trei ani, când lobby-ul agresiv al VW pentru vehiculele electrice în Uniunea Europeană a provocat disensiuni între companie şi unii dintre colegii săi din regiune.

VW nu a avut de ales decât să se aplece asupra mesajelor de electrificare după ce a pariat puternic pe motoarele diesel „curate”. Acest pariu s-a dus pe apa sâmbetei atunci când compania a fost prinsă trişând la testele de emisii, ceea ce a forţat-o să se orienteze puternic către vehiculele alimentate cu baterii. Până în 2019, directorul general de atunci, Herbert Diess, a anunţat că va lansa până la 75 de modele complet electrice în următorul deceniu.

VW nu este singura companie care trebuie să se recalibreze ca urmare a încetinirii pieţei vehiculelor electrice. Ţări precum Germania şi Suedia au încetat sau au redus subvenţiile pentru maşinile electrice, care tind să fie în continuare mai scumpe decât cele cu combustie, ceea ce a afectat întregul sector. De asemenea, lacunele din reţelele publice de încărcare continuă să descurajeze potenţialii cumpărători.

BMW AG, care a avut mai mult succes în vânzarea de vehicule electrice decât rivalii săi germani, a avertizat totuşi în această săptămână că planul UE de a interzice efectiv vânzările de vehicule noi cu motoare cu combustie până în 2035 va afecta industria.

Autorităţile europene de reglementare urmează să revizuiască politica în 2026.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

26 Dec. 2024, 13:05
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
26 Dec. 2024, 13:05 // Actual //  Ursu Victor

Companiile SRL „HATI SHIPMANAGEMENT”, SRL „MRK SHIPMANAGEMENT” și SRL „ADEL SHIPMANAGEMENT”, implicate în transportul petrolului rusesc, au fost respinse de Consiliul pentru Promovarea Investițiilor de Importanță pentru Securitatea Statului, după ce nu au prezentat documentele și informațiile solicitate, inclusiv date referitoare la conturile bancare ale fondatorilor. În urma acestui refuz, autoritățile au decis retragerea actelor permisive pentru activitățile acestor companii în domenii sensibile precum energie, transporturi, apă și canalizare, aerospațial, apărare și electoral.

Consiliul a propus refuzul aprobării prealabile pentru investițiile de importanță strategică, iar în lipsa completărilor cerute, s-a luat decizia de retragere a licențelor și de înstrăinare a acțiunilor deținute în aceste companii într-un termen de 60 de zile de la notificare. Aceasta include și aplicarea clauzei de schimbare a controlului asupra acestora.

De asemenea, SRL „BPC SHIPMANAGEMENT” și SRL „SAL SHIPMANAGEMENT” nu au reușit să furnizeze documentele solicitate în mod repetat de Consiliu, iar în urma acestui fapt s-a decis același refuz de aprobare a investițiilor și retragerea actelor permisive pentru activitățile în domeniile menționate mai sus.

Peste 20 de petroliere gestionate de companii moldovenești au transportat milioane de tone de țiței rusesc. Aceste companii sunt controlate de persoane interpuse, unele dintre ele au lucrat la compniile lui Dorin Damir, finul oligarhului Vladimir Plahotniuc, potrivit investigației RISE Moldova .

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală