Honda și Sony vor lansa primul automobil dezvoltat împreună în 2026

16 Oct. 2022, 12:47
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
16 Oct. 2022, 12:47 // Actual //  bani.md

Oficialii companiei rezultată din colaborarea dintre giganții japonezi Honda și Sony au dezvăluit planurile de intrare pe piață cu primul automobil de serie.

Japonezii de la Honda și Sony ar putea prezenta primul automobil al companiei create prin colaborarea celor două firme – Sony Honda Mobility – într-un timp foarte scurt. Un concept ar putea fi dezvăluit chiar la ediția de anul viitor a Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas.

Până atunci însă, Yasuhide Mizuno, CEO al Sony Honda Mobility, a declarat că prima mașină a companiei va fi produsă în America de Nord, acest continent fiind și prima piață de desfacere. Ulterior, vehiculul electric va fi exportat în Japonia și, cândva, în Europa. Cert este că, în prezent, planurile de lansare în Europa nu au fost încă puse la punct.

Urmând exemplul Tesla și ținând cont de experiența Honda în domeniul comerțului online cu mașini pe piața japoneză, modelul va fi vândut într-un sistem care nu include crearea unei rețele de dealeri. În schimb va exista o rețea de unități service ale cărei detalii nu au fost încă puse la punct.

„Am ales America de Nord pentru că este o piață avansată (n.n. – în domeniul mașinilor electrice). Cred că este o piață în care există o mare putere de cumpărare. Desigur, electrificarea parcului auto variază de la un stat la altul, dar este important să lansăm inițial produsul nostru în zone precum California”, a explicat Yasuhide Mizuno.

Chiar dacă prima uzină care va produce viitorul model electric Sony Honda Mobility se va afla în America de Nord și tot acolo va fi comercializat inițial vehiculul, oficialul nipon nu a exclus extinderea producției în Japonia într-un viitor îndepărtat. Deocamdată însă, japonezii vor putea comanda mașina începând cu prima jumătate a anului 2025.

„Scopul nostru nu este să devenim un producător de mașini obișnuit, ci o nouă companie de mobilitate centrată pe tehnologia software”, a detaliat Mizuno menționând și că nu este țintită o producție de masă ci una axată pe produse cu o valoare adăugată mare.

Conform oficialului, în acest proiect Honda va fi responsabilă cu producția și achizițiile de componente, inclusiv baterii, în timp ce Sony va avea în grijă sistemele bazate pe cloud, cele electronice, echipamentele software și de infotainment ale mașinii, precum și senzorii care asigură o eventuală conducere automată.

Intenția Sony de a intra pe piața mașinilor electrice a devenit sesizabilă încă din 2019, iar prezentarea la ediția din 2020 a Consumer Electronics Show (CES) a primelor detalii despre acum cunoscutul concept Vision-S a adus o așteptată confirmare a zvonurilor. Ulterior, tot la CES, dar în 2022, japonezii au prezentat prototipul Vision-S 02 care a clarificat fără urmă de îndoială direcția urmărită de companie.

Pe 16 iunie, atât Sony cât și Honda au anunțat în același timp semnarea unui parteneriat și crearea companiei Sony Honda Mobility Inc cu sediul la Tokyo. În acest joint-venture cu un capital inițial de 10 miliarde de yeni (70,5 mil. euro) ambele firme fondatoare au participație egală de 50%.

Realitatea Live

05 Oct. 2025, 11:13
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
05 Oct. 2025, 11:13 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Exporturile de alcool etilic și băuturi alcoolice ale Republicii Moldova au totalizat 62,76 milioane USD în trimestrul II 2025, în scădere cu 7,4% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor publicate de Banca Națională a Moldovei. Uniunea Europeană rămâne principala piață de desfacere cu 23,17 milioane USD, însă cu o ușoară reducere de 1,9% față de T2 2024, în timp ce livrările către statele CSI au coborât la 12,83 milioane USD, cu 15,1% mai puțin. Piețele din afara UE și CSI au generat 26,76 milioane USD, marcând o scădere de 18,9%.

Pe anumite destinații, exporturile au înregistrat însă creșteri spectaculoase. Belarus a cumpărat băuturi moldovenești de 11,60 milioane USD, cu 23,1% mai mult, România a urcat la 10,43 milioane USD (+10,6%), Ucraina la 9,23 milioane USD (+48,9%), iar SUA la 5,27 milioane USD, în creștere cu aproape 65% față de anul precedent. Serbia și Cehia au marcat, de asemenea, majorări de peste 20%, respectiv 33%.

În schimb, Germania a redus drastic comenzile, cu o scădere de peste 61%, până la doar 0,51 milioane USD. Pierderi s-au înregistrat și în Marea Britanie (-17%), Canada (-41,7%) și Turcia (-24,1%). Evoluțiile contrastante arată o repoziționare a exporturilor moldovenești de alcool, cu pierderi pe piețele tradiționale europene, dar cu extindere semnificativă în SUA și Ucraina.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII