Great Wall Motor, unul dintre cei mai mari producători de maşini din China, s-a lansat în aventura europeană în urmă cu un deceniu printr-un parteneriat cu o companie bulgară. De asemenea, pe piața europeană sunt prezente mai multe companii chinezești precum Xpeng şi BYD.
O perioadă producătorul chinez asambla maşini în Bulgaria. Pe unele le-a şi exportat prin regiune, dar în câţiva ani afacerea a dat faliment. Acum, electromobilitatea dă un nou impuls asaltului european.
Potrivir Reuters, Great Wall Motor va lansa anul acesta în Germania un SUV hibrid, a cărui propulsie electrică are o autonomie de 150 de kilometri. SUV-ul va fi urmat pe piaţă în 2022 de un minihibrid, o maşină cu o autonomie electrică de 400 de kilometri. Dar drumul a fost deschis de alţii.
Compania de maşini electrice din China Nio a început recent să-şi comercializeze modelele în Norvegia. Xpeng şi BYD sunt prezenţi deja de ceva timp în Europa. Competiţia se anunţă acerbă, toţi marii producători auto tradiţionali europeni, inclusiv Renault, un veteran al pieţei de profil, având planuri de electrificare la scară largă a mărcilor, scrie Ziarul Financiar.
Great Wall Motor a făcut între timp paşi mari de expansiune agresivă la nivel internaţional, în Europa, Asia şi America de Sud.
Compania a anunţat anul trecut investiţii de un miliard de dolari în India, însă anul acesta a redirecţionat o parte din fonduri în Brazilia, unde, spun surse citate de Reuters, ar putea cumpăra de la Daimler, un gigant german, o fabrică de maşini şi baterii.
De asemenea, Great Wall dezvoltă maşini electrice de dimensiuni reduse împreună cu BMW şi îşi construieşte alături de grupul german o uzină în China.