MMZ a trecut cu succes recertificarea în domeniul managementului ecologic

20 Apr. 2023, 12:45
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
20 Apr. 2023, 12:45 // Actual //  MD Bani

Un grup de experți ai liderului mondial în servicii de inspecție, expertiză, testare și certificare, compania elvețiană «SGS», a vizitat Uzina Metalurgică „MMZ”  pentru un audit al managementului ecologic. Ca rezultat, experții SGS au confirmat că producția corespunde cerințelor standardelor internaționale, iar MMZ a fost recertificat conform standardului ISO 14001:2015 „Managementul ecologic” și a primit un certificat valabil până în 2026.

Directorul general al Uzinei Metalurgice „MMZ”, Kornev Serghei, a subliniat că, fiind una dintre „locomotivele” industriale ale regiunii, fabrica nu rămâne în afara preocupărilor legate de mediul înconjurător și de măsurile luate pentru a reduce în continuare impactul asupra naturii.

„Astăzi, uzina corespunde celor mai înalte standarde ale legislației de protecție a mediului la nivel regional și internațional. Investim o sumă considerabilă pentru a ne conforma standardelor de „mâine”, luând ca model cele mai bune soluții din întreaga lume”.

Pentru a atinge cele mai înalte standarde ecologice internaționale, a fost elaborat un program investițional ecologic pe termen lung, a cărui valoare totală depășește 30 de milioane de dolari americani, din care până în prezent au fost implementate investiții în valoare de aproximativ 5 milioane de dolari americani.

Unul dintre principalele argumente pentru eficiența acestor investiții este opinia experților regionali și internaționali independenți. Doar în 2022, la Uzia Metalurgică „MMZ” au fost efectuate 12 audituri externe la fabrică de către diferite organizații de certificare din străinătate, în conformitate cu standardele mondiale ale produselor uzinei, ca rezultat, obținând 21 de certificate de conformitate.

P.

Realitatea Live

11 Dec. 2025, 12:03
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
11 Dec. 2025, 12:03 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a lansat la începutul lunii noiembrie o nouă campanie de promovare a produselor moldovenești „Cumpăr BUN de-acasă” , pentru care a scos la licitație servicii în valoare totală de 315.000 de lei. Inițiativa vine în contextul în care, după abrogarea cotei minime obligatorii de 50% pentru produsele autohtone, statul mizează mai mult pe mobilizarea consumatorilor decât pe instrumente legislative.

Documentele de licitație arată că banii vor fi direcționați astfel:

145.000 lei pentru elaborarea unui spot video în versiuni TV și online;
25.000 lei pentru crearea a 14 vizualuri (cartoline), câte unul pentru fiecare categorie de produse;
75.000 lei pentru o campanie de distribuție plătită pe Facebook, Instagram și YouTube, cu obiective clare de impact (reach și frecvență);
70.000 lei pentru o campanie de influencer marketing, cu 10 creatori de conținut locali, fiecare având minimum 60% audiență din Republica Moldova.

Licitația urmărește realizarea unei campanii integrate de comunicare, menite să stimuleze consumul de produse agroalimentare autohtone și să consolideze brandul local.

Legea privind cota minimă de 50% pentru produsele fabricate în Republica Moldova a fost adoptată în decembrie 2020 și a intrat în vigoare în iulie 2021. În iulie 2022, Parlamentul dominat de PAS a abrogat legea și a invocat incompatibilitatea cu normele pieței libere și cu angajamentele comerciale internaționale ale țării.

Ministrul Economiei, Eugen Osmochescu, a reiterat recent această poziție, declarând la Radio Moldova că o astfel de limitare „nu este corectă, nu este compatibilă cu economia de piață și contravine reglementărilor internaționale și celor mai bune practici europene”. Totodată, oficialul susține că impunerea unei cote minime pentru produsele autohtone nu este posibilă din punct de vedere juridic.

În lipsa unor măsuri legislative, campania „Cumpăr BUN de-acasă” rămâne în principal un apel voluntar către consumatori. Producătorii, însă, avertizează că fără politici coerente, vizibile, agricultura și industria alimentară locală vor continua să fie vulnerabile în fața importurilor și a puterii de negociere a marilor retaileri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII