Toți rușii au fost zburați de la Lukoil România! Un fost director adjunct din Moldova, în conducerea companiei

20 Apr. 2023, 12:24
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
20 Apr. 2023, 12:24 // Actual //  bani.md

Consiliul de Supraveghere al rafinăriei ploieștene Petrotel Lukoil, controlată de gigantul petrolier rus omonim, i-a înlocuit pe 4 dintre cei 5 membri ai directoratului, structura de conducere executivă a companiei, relevă date analizate de Profit.ro.

Înlocuirile au fost decise cu două luni înainte de finalizarea mandatelor celor schimbați din funcții.

Astfel, au fost înlocuiți din directorat rușii Aleksei Kovalenko (director general executiv și președinte al directoratului Petrotel Lukoil), Olga Kuzina (director economic și financiar), Alexey Vointsev (director de livrări) și Kuzma Oligov (director de personal).

Singurul membru al directoratului păstrat a fost românul Dan Dănulescu, numit director general executiv și președinte al directoratului Petrotel Lukoil. El a rămas și cu unica funcție anterioară, cea de inginer-șef. Dănulescu lucrează la rafinăria Petrotel de aproape 20 de ani, respectiv din decembrie 2003.

Ceilalți membri noi, români, ai directoratului sunt Dorel Duțu (contabil-șef al Petrotel din anul 2001), Adrian Negoiță (director de producție, în companie din 2013) și Ion Mura (director economic și financiar, timp de 21 de ani director adjunct la Lukoil Republica Moldova, transferat în 2021 în România).

Cel de-al patrulea nume nou din directoratul Petrotel Lukoil este cel al ucraineanului Oleksii Bibik, care a fost numit director de resurse umane, el primind permis de ședere în România din partea autorităților de la București.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Potrivit presei ucrainene, începând din 2003, Oleksii Bibik a deținut mai multe poziții în conducerea operațiunilor din Ucraina ale Lukoil, inclusiv pe cele de director HR și director general adjunct al rafinăriei din Odesa a rușilor, a patra cea mai mare din țara vecină.

În 2013, pe fondul agravării tensiunilor politice cu Rusia, care au culminat în anul următor cu protestele Maidan, îndepărtarea de la putere a președintelui Viktor Ianukovici și anexarea Crimeei de către Kremlin, Lukoil a ajuns la un acord cu compania ucraineană Vetek Group a omului de afaceri Serhii Kurcenko pentru ca aceasta să preia rafinăria Lukoil din Odesa.

Însă deal-ul nu a mai fost finalizat. Mai întâi, au apărut informații că Vetek ar fi cedat rafinăria băncii ruse VTB, după ce nu ar mai fi putut rambursa un credit contractat tocmai pentru cumpărarea acesteia. Ulterior, autoritățile de la Kiev au acuzat Vetek de evaziune fiscală și vamală, iar un tribunal ucrainean a decis din acest motiv, în aprilie 2014, confiscarea rafinăriei, care se află și în prezent în proprietatea statului ucrainean.

În urmă cu mai bine de un an, pe 3 aprilie 2022, rafinăria din Odesa a fost una dintre principalele ținte ale unui atac masiv cu rachete al armatei ruse asupra orașului-port la Marea Neagră.

Realitatea Live

01 Nov. 2024, 16:54
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
01 Nov. 2024, 16:54 // Actual //  Ursu Victor

După ce șeful aeroportului Iași a anunțat că zborul Iași – Dubai este considerat nerentabil conform studiilor de piață, compania Wizz Air a deschis recent o nouă cursă Chișinău – Abu Dhabi, inaugurată pe 27 octombrie. Această nouă rută oferă trei frecvențe săptămânale, în zilele de miercuri, vineri și duminică, cu prețuri începând de la 69,99 euro.

Strategia Wizz Air de a extinde zborurile de la Chișinău este evidentă, având în vedere că compania a lansat nu mai puțin de 16 zboruri externe în sezonul de iarnă, în timp ce aeroportul din Iași beneficiază doar de un singur nou zbor (spre Malmö, Suedia), care înlocuiește o cursă recent desființată către Copenhaga, scrie topiasi.ro.

O analiză comparativă a numărului de curse externe scoate în evidență disparitățile dintre cele două aeroporturi. Aeroportul Chișinău operează în prezent 44 de zboruri externe, gestionate de 26 de companii, în contrast cu cele 24 de zboruri de la Iași, operate de doar 5 companii.

De asemenea, la Iași, Wizz Air controlează aproximativ 80% din trafic, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la viitorul zborurilor de la acest aeroport. Dacă noul zbor Chișinău – Abu Dhabi se dovedește a fi profitabil, există riscul ca Wizz Air să renunțe la rutele de la Iași în favoarea celor din Chișinău, amplificând astfel discrepanțele dintre cele două aeroporturi.

Această situație sugerează o concurență acerbă între cele două aeroporturi, fiecare încercând să atragă mai multe zboruri și pasageri. În timp ce Chișinău se prezintă ca un hub în expansiune, Iași se confruntă cu provocări semnificative în a-și menține relevanța pe piața zborurilor internaționale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău