Noi amenințări din Rusia: Anglia, distrusă în trei minute și Finlanda în 10 secunde cu rachetele hipersonice Satan 2

14 Mai 2022, 20:57
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Mai 2022, 20:57 // Actual //  bani.md

Un aliat al lui Putin de rang înalt a amenințat că Rusia va trage cu arme nucleare în Marea Britanie, susținând că va dura doar trei minute.

Finlanda, care este pregătită să adere la NATO, va fi distrusă în zece secunde, s-a lăudat vicepreședintele comisiei de apărare a Dumei, Aleksii Zhuravliov.

Amenințările oficialului semnalează frustrări față de felul cum merge invazia Ucrainei de către Putin, dar și față de candidatura Finlandei la NATO.

Rusia a întrerupt furnizarea de energie electrică a Finlandei în această dimineață. Țara nordică importă zece la sută din electricitatea sa din Rusia. Fluxurile de energie rusă către Finlanda s-au oprit, deoarece importatorul de stat nu a primit plățile necesare, potrivit Daily Mail.
RAO Nordic a avertizat vineri: „Din păcate, suntem forțați să remarcăm că pentru volumele care au fost vândute pe bursa Nord Pool din 6 mai, fondurile nu au fost încă creditate în contul nostru bancar”.

În Finlanda există suficientă energie electrică chiar și fără importuri din Rusia, potrivit Fingrid Oy, care operează sistemul de transport al țării. Aceste fluxuri au reprezentat recent aproximativ zece la sută din consum, se arată într-un comunicat
Zhuravlyov a spus că „dacă Finlanda vrea să se alăture acestui bloc, atunci scopul nostru este absolut legitim – să punem la îndoială existența acestui stat. Acest lucru este logic.
„Dacă Statele Unite ne amenință statul, este bine: aici este Sarmat [racheta Satan-2] pentru tine și tu vei fi cenușă nucleară dacă crezi că Rusia nu ar trebui să existe. […] Și Finlanda spune că este una cu SUA. Ei bine, stați la coadă. Finlandezii în general ar trebui să fie recunoscători Rusiei pentru statutul lor, pentru faptul că Finlanda există ca țară”.

Întrebat dacă Rusia va reloca arme nucleare la granița cu Finlanda, el a spus: „Pentru ce? Nu avem nevoie. Putem lovi cu un Sarmat din Siberia și chiar să ajungem în Marea Britanie. Și dacă lovim de la Kaliningrad… timpul de atingere al hipersonicului este de 200 de secunde – așa că mergeți mai departe, băieți. La granița cu Finlanda nu vom avea arme strategice, ci de clasă Kinjal, una care va ajunge în Finlanda în 20 de secunde, sau chiar 10 secunde”.

El a subliniat că Rusia își va întări masiv forțele militare de pe flancul său vestic. Oficialul a declarat că Finlanda este provocată să adere la NATO de Statele Unite și Regatul Unit. “Finlandezii nu au nimic de împărțit cu noi. Ei primesc mai mult de 90% gaz, cherestea și multe altele de la noi. Cine are nevoie de luptă în primul rând? Finlandezii? Nu le este frică că Rusia îi atacă. Desigur, mai devreme sau mai târziu americanii îi vor forța să facă asta”.

Întrebat despre țările baltice Lituania, Letonia și Estonia, el a spus că Rusia le va zdrobi atunci când va fi necesar. “Sunt la fel de urâte ca niște insecte împuțite. Dar vor trebui zdrobite atunci când este necesar. Acum insecta este mică și mirositoare”.

Realitatea Live

08 Nov. 2025, 11:25
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Ursu Victor
08 Nov. 2025, 11:25 // Oameni şi Idei //  Ursu Victor

În peste 17 ani de activitate, compania Azamet a parcurs un drum impresionant — de la un mic magazin de familie din Cazaclia, raionul Ceadîr-Lunga, la un grup de companii care distribuie peste 50 de branduri internaționale și deține propria linie de producție. Astăzi, Azamet este membră a Asociației Europene a Distribuitorilor și Producătorilor (ESMA), o recunoaștere a standardelor europene de calitate și profesionalism la care a ajuns o afacere pornită dintr-un sat din sudul Moldovei, scrie modernbayer.md.

Fondatoarea companiei, Valentina Uzun, vorbește despre începuturile, provocările și ambițiile care au transformat Azamet într-un jucător important al pieței FMCG din Republica Moldova.

„Am început în 2007, cu un mic magazin de retail în satul natal. În câțiva ani, am deschis filiale în centrul și nordul țării, ceea ce ne-a permis să devenim distribuitor național. Primul brand importat a fost Lukas, o companie ucraineană cu care colaborăm și astăzi”, povestește Valentina Uzun.

În 2016, aderarea la ESMA a fost un pas decisiv pentru companie. „Apartenența la o asociație europeană ne-a oferit acces la o rețea globală de distribuitori și la o nouă perspectivă — aceea de a crea tendințe pe piață, nu doar de a le urma.”

Fosta jurnalistă spune că a ales calea afacerilor din nevoia de independență și echilibru. „Am renunțat la presă într-o perioadă în care valorile societății se schimbau. Antreprenoriatul mi s-a părut o cale mai sigură și mai liberă. În FMCG am văzut stabilitatea: oricâte crize ar fi, oamenii vor avea mereu nevoie de produsele de bază.”

50 de branduri și o filozofie bazată pe încredere
Astăzi, Azamet colaborează cu peste 50 de mărci internaționale. „Alegem parteneri care cred în creșterea comună și gândesc pe termen lung. Afacerile se construiesc pe încredere și pe relații umane, nu doar pe cifre”, explică Uzun.

Compania are depozite la Chișinău, Bălți și Ceadîr-Lunga, iar din 2024 gestionează livrările printr-un centru logistic unic și un sistem cross-docking, care permite distribuția în 24 de ore în toată țara. Azamet a implementat și soluții digitale moderne: gestionarea automată a comenzilor, sistem Warehouse Management și Transport Management System, plus un tablou de bord Power BI pentru vânzări, marketing și finanțe.

Dincolo de distribuție, compania investește în producție proprie, prin Azamet Pro, specializată în uleiuri presate la rece din semințe și nuci. „Exportăm în Germania, Franța, Ungaria, Țările Baltice, Belarus și Anglia, iar valoarea exporturilor atinge 1 milion de euro anual. Urmează extinderea pe piețele Benelux, Scandinavia, Elveția și Israel”, spune fondatoarea.

Azamet are 346 de angajați, dintre care mulți lucrează încă din primele zile ale companiei. „Nucleul echipei a crescut odată cu noi. Loialitatea, respectul și valorile comune sunt baza culturii noastre corporative”, afirmă Valentina Uzun.

Pentru următorii ani, Azamet mizează pe diversificare: dezvoltarea categoriilor Healthy Food, Canned Food și Asian Food, investiții într-o nouă infrastructură de producție și consolidarea brandului Biateca pe piața europeană. În paralel, Valentina Uzun își propune să creeze o Asociație a Distribuitorilor FMCG din Moldova, după modelul ESMA.

„Am demonstrat că o afacere mare se poate construi dintr-un sat mic, dacă este făcută cu pasiune, muncă și valori umane. Acesta e adevăratul capital al unei companii”, concluzionează fondatoarea Azamet.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII