Post vacant anunțat de BNM: Director al departamentului raportări și statistică

16 Aug. 2021, 11:58
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
16 Aug. 2021, 11:58 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Banca Națională a Moldovei este în căutare de un specialist pentru funcția vacantă de Director al departamentului raportări și statistică. Anunțul de angajare a fost plasat pe pagina web a instituției și poate fi accesat AICI. Termenul limită pentru depunerea dosarului de înregistrare la concurs este data de 3 septembrie 2021.

Persoana selectată va gestiona Departamentul raportări și statistică, care are scopul general de a asigura derularea continuă a procesului de colectare și prelucrare a datelor raportate de către entitățile raportoare către BNM, precum și producerea și diseminarea datelor statistice monetare, financiare, ale conturilor internaționale.

Scopul general al postului:

  • Organizarea și gestiunea activității Departamentului pentru realizarea scopului general al Departamentului și obiectivelor de bază ale acestuia prin determinarea și controlul sarcinilor curente, precum și înaintarea propunerilor de dezvoltare strategică a ariilor de responsabilitate directă și a activităților care au tangență cu domeniul de activitate al Departamentului.

Cerințe minime obligatorii:

  1. Studii superioare în domeniul economic, financiar sau statistic, cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare;
  2. Experienţă de minim 5 ani în domeniul financiar-bancar sau statistic;
  3. Experiență în poziții manageriale de minim 5 ani;
  4. Cunoştinţe privind:
    – legislația în vigoare a Republicii Moldova și actele normative aferente cadrului de reglementare a procesului de raportare către BNM și aferente statisticii oficiale;
    – modalitatea de funcționare a unui sistem informațional de raportare bazat pe standardul XBRL;
    – normele metodologice referitoare la Conturile internaționale ale Republicii Moldova;
    – norme metodologice de compilare a sintezei monetare;
    – conturile internaționale ale Republicii Moldova;
    – cerințele și criteriile de diseminare a datelor statistice;
    – procesul de elaborare a actelor normative;
    – tendințele de dezvoltare a domeniului de analiză a datelor ca bază pentru luarea deciziilor.
  5. Competențe digitale avansate;
  6. Competențe lingvistice: cunoaşterea limbii române și engleze la nivel avansat;
  7. Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, planificare și organizare, capacitatea de a lua decizii, managementul performanței, viziune, gândire strategică, leadership, flexibilitate și disponibilitate la schimbare.

Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:

  • Studii postuniversitare;
  • Experiență în implementarea sistemelor informaționale de raportare sau a standardelor metodologice internaționale în domeniul statisticii;
  • Cunoștințe generale despre funcționarea Sistemului Informațional de Raportare către BNM;
  • Cunoștințe generale ale Standardelor Internaționale de Raportare Financiară și ale cerințelor de raportare prudențială ale băncilor către BNM.

Principalele atribuții:

  1. Organizează și conduce activitatea Departamentului;
  2. Asigură gestiunea cadrului normativ și normelor metodologice aferente scopului general al Departamentului;
  3. Asigură funcționarea continuă a aplicațiilor informatice utilizate în procesul de activitate al Departamentului, inclusiv prin colaborarea cu furnizorii de soluții pentru suportul și mentenanța parametrilor funcționali la nivelul adecvat de performanță;
  4. Asigură comunicarea și conlucrarea cu unitățile raportoare și utilizatorii de rapoarte și date statistice;
  5. Asigură colaborarea în domeniul statisticii cu organizațiile financiare internaționale și alte instituții naționale și internaționale;
  6. Asigură gestiunea personalului din subordine, dezvoltarea profesională continuă și performanța activității acestuia.

Recomandăm să consultați bibliografia înainte de a fi invitat la concurs:

Bibliografie recomandată:

  1. Legea nr.548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei;
  2. Legea nr.93/2017 cu privire la statistica oficială;
  3. Manualul “Balanţa de plăţi şi poziţia investiţională internaţională”, ediţia a VI-a (2009)” (MBP6) al Fondului Monetar Internațional (FMI);
  4. Manualul „Statistica datoriei externe: ghid pentru compilatori şi utilizatori” (SDE 2013) al FMI;
  5. Manualul privind statistica monetară și financiară (MFSM a.2000)
  6. Manualul și ghidul de compilare a datelor pentru statistica monetară și financiară (MGFSM a.2016)
  7. Standardul Special de Diseminare a Datelor al FMI;
  8. Instrucțiunea privind modul de prezentare a rapoartelor în formă electronică la Banca Națională a Moldovei, aprobată prin HCE al BNM nr.245/2019;
  9. Instrucțiunea privind modul de întocmire și prezentare de către bănci a rapoartelor FINREP la nivel individual, aprobată prin HCE al BNM nr. 42/2018.

Termen-limită:

  • 3 septembrie 2021.

În vederea aplicării pentru participarea la concurs, se va completa formularul CV-ului online sau se va depune CV-ul la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul Strategie, Organizare și Resurse Umane, cu specificarea postului pentru care se aplică.

Pentru persoanele cu studii obținute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.) obținute în țara și instituțiile de învățămînt respective.

Vor fi contactate doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Documente necesare pentru a fi prezentate la concurs;

Documente necesare pentru a fi prezentate la angajare.


Mai multe detalii despre locurile de muncă vacante, disponibile în cadrul Băncii Naționale a Moldovei, puteți afla accesând pagina   Posturi Vacante, pe site-ul BNM. În momentul publicării articolului, sunt publicate 15 locuri de muncă disponibile.



Politica de personal a Băncii Naţionale a Moldovei are drept obiectiv selectarea şi angajarea persoanelor profesioniste din diferite domenii (economie, jurisprudenţă, tehnologii informaţionale, etc).

Angajarea la Banca Naţională a Moldovei se efectuează în bază de concurs, în conformitate cu Codul muncii al Republicii Moldova nr. 154-XV din 28.03.2003 (intrat în vigoare la 1 octombrie 2003), Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al BNM nr. 130 din 03.07.2014, Regulamentul intern al Băncii Naţionale a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Comitetului executiv al BNM nr. 62 din 16.03.2016. Concursul reprezintă o modalitate de organizare şi desfăşurare a procesului de verificare prealabilă a aptitudinilor profesionale ale candidaţilor pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei.

Comisiile de testare formate din specialişti din cadrul Băncii Naţionale a Moldovei verifică gradul de cunoaştere de către candidaţi a limbilor moderne, tehnologiilor informaţionale şi a specialităţii.

Realitatea Live

21 Nov. 2024, 19:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
21 Nov. 2024, 19:49 // Actual //  Ursu Victor

Parlamentul Republicii Moldova urmează să facă o serie de modificări legislative menite să fortifice transparența și eficiența proceselor decizionale din cadrul Băncii Naționale a Moldovei Propunerile includ ajustări semnificative în componența și procedurile de numire și revocare a membrilor Consiliului de supraveghere și ai Comitetului Executiv, potrivit unui proiect de lege propus spre consultări publice.

Printre principalele modificări se numără excluderea unui membru din Consiliul de supraveghere care ocupă simultan funcția de viceguvernator al Băncii Naționale și creșterea numărului membrilor independenți ai Consiliului de supraveghere de la 4 la 5 De asemenea se propune introducerea consultării Consiliului de supraveghere de către Președintele Parlamentului Guvernatorul BNM sau Comisia economie buget și finanțe în funcție de poziția vizată. Avizul emis de Consiliu va fi prezentat Parlamentului și audiat înainte de votul pentru numirea candidaților

Modificările propun și consolidarea procedurilor de revocare prin asigurarea dreptului la audiere pentru membrii organelor de conducere înainte de emiterea unei hotărâri de revocare. Totodată implicarea Președintelui Republicii Moldova în procesul de revocare va crea o procedură de dublu veto iar contestațiile privind hotărârile de revocare vor fi soluționate în termen de 3 luni

Pentru a asigura o mai bună calificare și eligibilitate a membrilor Consiliului de supraveghere se extind domeniile de calificare și se reduce durata mandatului membrilor independenți de la 7 la 5 ani astfel evitându-se suprapunerea mandatelor. Măsurile includ și notificarea anticipată a Parlamentului despre expirarea mandatelor membrilor și stabilirea unui termen clar pentru numirea noilor membri după încheierea mandatelor

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău