În contextul anulării unei serii de zboruri din data de 12 aprilie curent, de către Air Moldova, Autoritatea Aeronautică Civilă informează că monitorizează îndeaproape situația curentă a operatorului aerian și reiterează că pasagerii ale căror zboruri au fost anulate, pot apela Telefonul consumatorului – (022) 823583 sau își pot revendica drepturile accesând acest link: https://www.caa.md/protectia-consumatorului-pasi-de-urmat-in-cazul-anularii-sau-retinerii-unui-zbor
Autoritatea încurajează pasagerii care sunt blocați în aeroporturi să solicite asistență din partea operatorului aerian care are obligațiunea de a oferi pasagerilor cazare și hrană până la identificarea opțiunilor de rerutare spre destinația finală.
Vezi care sunt motivele anulării zborurilor https://www.caa.md/air-moldova-anunta-o-noua-serie-de-anulari-3-565.
În luna martie, Air Moldova și-a anulat cursele aeriene pe bandă rulantă.
BANI.MD a scris anterior citând surse din interiorul companiei că Air Moldova ar avea datorii de peste 2 miliarde de lei față de furnizori și ele continuă s crească. Doar față de Euro Control – organizația responsabilă de securitatea zborurilor, Air Moldova ar avea datorii de 2 milioane de euro. Abia acum au fost remunerați angajații pentru luna noiembrie.
„Air Moldova și-a anulat toate cursele spre Marea Britanie și Germania, în condițiile în care orice navă a companie ar risca să fie sechestrată din cauza datoriilor față de Euro Control. Cele două state au și un acord în acest sens”, spun sursele
Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!
Compania ar întâmpină dificultăți la închirierea avioanelor din cauza sancțiunilor. Deși au parteneri în România, aceștia au refuzat să le ofere avioane.
Air Moldova a fost privatizată în toamna anului 2018 cu 50 de milioane de lei, de Civil Aviation Group, o companie fondată de doi moldoveni și compania românească Blue Air. Ultima se va retrage, însă, la nici-un an de la privatizare în condiții suspecte, cota de 49% fiind preluată de Dzintars Pomers din Letonia.
Valoarea tranzacției depășea 1,2 miliarde de lei (circa 61,5 milioane euro), dintre care 50 milioane de lei au fost transferate la bugetul de stat, restul sumei reprezintau datoriile companiei Air Moldova, pe care investitorul s-a obligat să le achite în decurs de trei ani.
În prezent, AirMoldova ar fi controlată de fugarul Ilan Șor prin companii interpuse.